Anmeldelse af BMW 5 Series
Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 12-11-03 01:25

Hejsa

Jeg overvejer at købe en BMW 530D. Er der nogen som har erfaringer med denne
eller har set test på nettet?

mvh

Jesper

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 08:06

On Wed, 12 Nov 2003 01:25:26 +0100, "Jesper Larsen \(Fjernxx\)"
<larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe en BMW 530D. Er der nogen som har erfaringer med denne
>eller har set test på nettet?

www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=4272

Hvis du søger under "Test und Technik" -> "Testberichte" finder du
mange hits om emnet...
www.autobild.de/test/neuwagen/index.php

/Mogens

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 12-11-03 23:14

> www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=4272
>
> Hvis du søger under "Test und Technik" -> "Testberichte" finder du
> [...]

Tak for hjælpen, men jeg har traume fra min gamle tysklæreinde - kender I
nogen på dansk?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-11-03 12:03

On Wed, 12 Nov 2003 23:14:03 +0100, "Jesper Larsen \(Fjernxx\)"
<larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote:

>Tak for hjælpen, men jeg har traume fra min gamle tysklæreinde - kender I
>nogen på dansk?

Det var dælme synd for dig - denne er lige dukket op på min mail:
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_praxistests/mz_ng_news_46_2003_bmw_5er.asp

"BMW 530d bietet nicht nur Platz und außergewöhnlichen
Langstreckenkomfort, sondern vor allem jede Menge Fahrspaß. Kein
anderes Automobil in der gehobenen Mittelklasse bereitet auf kurvigen
Straßen so viel Freude wie der 5er. Sportlich und bequem, dazu enorm
leistungsstark und sparsam – kein Spagat, der nicht gelungen wäre"

På dansk:
BMW 530d tilbyder ikke kun plads og usædvanlig komfort på lange ture,
men også en stor del køreglæde. Intet andet automobil i middelklassens
"høje" ende (Red.: altså bil-middelklassen) tilbyder så megen
køreglæde på kurverige veje som 5'eren. Sportslig og bekvem, tilsat en
enorm styrke og kraft samt sparsommelighed - Red.: Altså ikke nogen
nem opgave, men det er lykkedes for BMW.

"Das größte Manko dürfte – man kommt einfach nicht daran vorbei – die
Optik sein. Frisch gewaschen, von der Sonne vorteilhaft beleuchtet und
mit teuren 18 Zoll-Leichtmetallfelgen bestückt, sieht der 5er so
dynamisch aus wie er sich fährt. Doch von grauem Straßenschmutz
bedeckt und mit vom Bremsstaub verdreckten Standartfelgen versehen,
glaubt man nach wie vor, einen schlecht getarnten Prototyp vor sich
stehen zu haben"

På dansk:
Den største manko/ulempe/fejl - man kommer ganske enkelt ikke forbi
dette punkt uden at nævne det - bør være optikken/udseendet. Nyvasket
og fordelsmæssigt belyst af solen inkl. monterede dyre 18" fælge ser
5'eren ligeså dynamisk ud, som den kører. MEN er bilen beskidt af
gadens støv samt udstyret med sorte bremsestøvbelagte standardfælge,
tror man som aldrig tidligere, at man netop har set en dårligt
camufleret BMW prototype stå foran sig.

"Doch wie gesagt: Was zählt, sind die inneren Werte"

På dansk.
Men som tidligere nævnt - det er de indre værdier, der tæller.

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-03 18:40

Mogens Knudsen wrote:
:: Det var dælme synd for dig - denne er lige dukket op på min mail:
::
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_praxistests
/mz_ng_news_46_2003_bmw_5er.asp

Havde nærkontakt med den nye 5'er forrige weekend. Var ikke ude at køre, men
den er sikkert en framragende rejsevogn. Dét der skuffede mig var:

1. Kontakter i rat og stilke er ok kvalitet - midterkonsol virker billig.
2. Udstyrspriser! De var deciderede latterlige. Var det 25.000,- de ville
have for metallak!!!
3. Bagsæde - rent til grin. Jeg kan være der, men kun på bekostning af at
sidde elendigt. Hældningen af sædet er alt for stejl. Sædet er desuden for
lavt og virker utrolig dårlig stoppet.
4. Generel pris.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-11-03 18:46

On Sat, 15 Nov 2003 18:40:01 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>2. Udstyrspriser! De var deciderede latterlige. Var det 25.000,- de ville

Skriver noget andet i Bilbasen - ca. 15.000 kr

> [...]
>sidde elendigt. Hældningen af sædet er alt for stejl. Sædet er desuden for

Jow, jow...

>5. Bagagerumsklap. Alt for kraftig fjerdringsmekanisme.

De første tandlægebesøg har været der, fordi folk stod med hovedet
inde over klappen !!

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 16-11-03 01:22

Mogens Knudsen wrote:
::: 5. Bagagerumsklap. Alt for kraftig fjerdringsmekanisme.
::
:: De første tandlægebesøg har været der, fordi folk stod med hovedet
:: inde over klappen !!

Awww.....! Ja, den returfjeder kan sgu fyre raketter af.....

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-03 18:41

Mogens Knudsen wrote:
:: Det var dælme synd for dig - denne er lige dukket op på min mail:
::
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_praxistests
/mz_ng_news_46_2003_bmw_5er.asp

Glemte lige:

5. Bagagerumsklap. Alt for kraftig fjerdringsmekanisme. Man er nødt til at
tæske den ned i armen, når den skal lukkes med indvendigt håndtag. Eller få
snavsede fingre ved at lukke den udefra.

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 15-11-03 18:46

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> 5. Bagagerumsklap. Alt for kraftig fjerdringsmekanisme. Man er nødt til at
> tæske den ned i armen, når den skal lukkes med indvendigt håndtag. Eller

> snavsede fingre ved at lukke den udefra.

Det kan være den er forberedt til en pizzabager køber den
om 15år og smækker den største hækspoiler på han kan
finde Sorry

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/