Batteriskift i fjernbetjeningen
Fra : PrimO

Dato : 11-11-03 18:57

Hej

Jeg har skiftet batteriet i fjernbetjeningen til centrallåsen i min Opel
Vectra 2.0 GLS 1996.

Nu fungerer den så bare ikke. Er der noget med at bil og fjernbetjening skal
synkroniseres efter et batteriskift og hvordan foregår det.

På forhånd tak

Ole

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 21:12

PrimO wrote:

> [...]
> Nu fungerer den så bare ikke. Er der noget med at bil og
> fjernbetjening skal synkroniseres efter et batteriskift og hvordan

Det er ikke umuligt, at du skal have tingene kodet ind igen. Såvidt jeg ved,
gøres dette på forskellige måder alt efter fabrikat. Mit bedste råd er
derfor at kontakte en forhandler af produktet, hvis du ikke får den rette
hjælp her i gruppen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 21:12

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 11-11-03 22:29

PrimO wrote:
> [...]
>
> Nu fungerer den så bare ikke. Er der noget med at bil og
> fjernbetjening skal synkroniseres efter et batteriskift og hvordan

Den skal "godkendes af bilen"
Hvis du kan komme ind i bilen, sætter du tænding på og aktivere
ceentrallåsen, så skulde den låse og ummidelbart derefter låse op igen. så
skulde den virke igen.
Hvad der egentlig sker ved jeg ikke, men det trik har virket på min flere
gange.

--
Mvh.
Torben Fejr

Fra : Mads Stetter

Dato : 11-11-03 22:33

"Torben (Tilst)" <t_fejr@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulde den virke igen.
> Hvad der egentlig sker ved jeg ikke, men det trik har virket på min flere

Yeps, det virker også på en zafira!

MVH Mads Stetter

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 11-11-03 23:38

"Torben (Tilst)" wrote in message
> Den skal "godkendes af bilen"
> Hvis du kan komme ind i bilen, sætter du tænding på og aktivere
> ceentrallåsen, så skulde den låse og ummidelbart derefter låse op igen. så
> skulde den virke igen.

Lyder fint, da min ene heller ikke virker efter batteriskift. Jeg har dog
ikke gjort noget ved det da jeg bare bruger den anden. - Men den løber jo
nok også snart tør for strøm.
Men hvad kan jeg gøre, når låsen i min bil, ikke har kontakt til tændingen??
Den er blot eftermonteret helt for sig selv...

Hygge...
Daniel

Fra : claus b. p.

Dato : 12-11-03 13:56

> [...]
tændingen??
> Den er blot eftermonteret helt for sig selv...

Kig i den medfølgende instruktionsbog.
Har du ikke den, må du finde ud af hvilket mærke dimsen er, hvis den ikke
er original. Jeg havde en alarm/centrallås engang med en meget omstændelig
procedure, noget med en nøgle i enheden, tænding fra og til osv. Havde
aldrig gættet det, hvis ikke jeg havde haft det på skrift.
/Claus

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 12-11-03 14:16

"claus b. p." wrote in message
> Kig i den medfølgende instruktionsbog.

Har jeg intet af....

> [...]
> procedure, noget med en nøgle i enheden, tænding fra og til osv. Havde
> aldrig gættet det, hvis ikke jeg havde haft det på skrift.

Den er af mærket Ariane... og det er også det eneste jeg ved om den! Og så
det, at det kun er centrallås, ingen alarm. Jeg ved dog ikke om den er
forberedt til alarm? Hvis det har noget at sige, så lyser blink-lysene når
jeg låser og låser op med fjernbetjeningen...

Hygge...
Daniel