kan man vaske det her i en vaske maskine?
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 11-11-03 16:20

gulvtæppe.
den måtte der sidder oppe under motor hjelmen.
Kan man pille sædebetrækket af sæderne på en ford escort 1.6 fra 91 og vaske
det?
hvis det kan ladfe sig gøre hvor mange grader må det så max være på?

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 16:29

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man pille sædebetrækket af sæderne på en ford escort 1.6 fra 91 og
vaske
> det?
> hvis det kan lade sig gøre hvor mange grader må det så max være på?

Det ville jeg nok ikke begynde på. Hvis sæderne er rigtigt snavsede kan du
med fordel anvende en tæpperensemaskine med et lille mundstykke. På den måde
får du også suget vandet ud af sædet igen.

Hvis du kan vente med at rense sæderne kan jeg kun anbefale dig at vente til
det bliver varmt igen for selv om sæderne ikke ligefrem er våde så er der
dog stadig en pæn mængde fugt tilbage i dem efter sådan en tur og en tur i
solen er det bedste middel jeg kender mod den slags.

Mvh
Claus

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 11-11-03 16:41

tiden er ikke noget problem... for bilen er skildt ad for tiden og bliver
ikke samlet den næste måneds tid! så de kan nemt stå et tørt og vamrt sted
og tørre!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-11-03 16:48

> [...]
> dog stadig en pæn mængde fugt tilbage i dem efter sådan en tur og en tur i
> solen er det bedste middel jeg kender mod den slags.

Jeg har engang forsøgt mig med den metode Claus beskriver, resultatet var
ret positivt. Som Claus skriver bør du nok vente til det bliver varmere, jeg
pillede sæderne ud en fredag og ordnede det indendørs (så undgår man også
det værste fugt i bilen). Selv om det var varmt og selv om sæderne havde
weekenden til at tørrer i blev jeg sgu' klam i bagkroppen den følgende uge
(nå jeg kørte bil ikke!), så lad vær med at gøre det lige inden du skal på
ferie i den. Sædebetrækket er nok svært at få til at sidde pænt hvis du
først har haft det af sæderne.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 11-11-03 16:50

glemte lige... kan man også vaske måtterne? det er originale ford måtter!

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 20:09

> glemte lige... kan man også vaske måtterne? det er originale ford måtter!

Jeg plejer at hive måtterne fra min vogn ind i brusekabinen hvor jeg
overhælder dem med sæbevand (varmt vand med vaskepulver i) og så skurer jeg
dem med en neglebørste.

Efter grundig skylning lader jeg dem dryptørre indendøre og de bliver næsten
som nye.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 22:17

> [...]
vaske
> det?
> hvis det kan ladfe sig gøre hvor mange grader må det så max være på?

Jeg kan varmt anbefale en højtryksrenser.

Jeg ved positivt at flere autoophuggere og bilrengøringsfirmaer hiver
sæderne ud, giver dem lidt rensemiddel og så højtryksrenser båder sæder,
dørsider gulvtæppet og måtter.

Min lillebror gjordre tricket på en Golf II, den blev som ny indvendig.

Det skal selvfølgelig gøres med omtanke (blød stråle) og du skal have et
varmt sted at stille det til tørre.

Jeg har prøvet hive betræk af og på et par gange, det er ikke så svært - men
tiden går.
Så spare du mindst en tre timers arbejde hver vej med at få betrækket af og
på.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk