Hvad går en motorrenovation ud på? Og hvad~
Fra : Kasper Hansen

Dato : 11-11-03 12:35

Jeg har efterhånden kigget lidt efter sådan en Galant fra >93 i prisklassen
45-50.000. "Problemet" ved disse er dog bare at de alle sammen har gået
180.000 km eller derover, hvilket jeg godt ved er en del. Heldigvis kan jeg
da også se at enkelte har gået så langt som 350.000, hvilket må være et godt
tegn.
Jeg har dog set på enkelte biler at der står at de har fået en
motorrenovation. Hvad går sådan en ud på?
skiller man hele lortet ad, og renser det hele, eller hvad sker der? (og
hvad koster det?)
Jeg tænker selvfølgelig på om man skal købe en bil der måske er 5-10.000
billigere end de andre, og så påregne en evt. motorrenovation på et
tidspunkt. Og hvor meget længere levetid giver det i så fald motoren?
En anden ting, jeg også har spurgt på før er, om det er for "farligt" at
kigge efter en af de modeller med aut. gearkasse. Når de nu har gået
220.000, er de så ved at være flade?

Jeg *har* hørt, at Mitsubishi er dyre med dele, så det behøver I ikke at
fortælle mig igen.

Venlig hilsen

Kasper Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-11-03 16:55

"Kasper Hansen" <kasper_fjerndette@h-hansen.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> sådan en ud på? skiller man hele lortet ad, og renser det
> hele, eller hvad sker der? (og hvad koster det?)

En motorrenovering (i min bog) løber hurtigt op i noget mere end 10000,- kr.
(afhængigt af bilmærke/motortype)
Det indebærer så også en total adskillelse, opboring, nye lejer, stempler +
ringe, kæde/tandrem + strammer, evt. ny/omb/renovering af oliepumpe,
renovering af topstykke o.s.v.

Men jeg har set eksempler på at f.eks. en ny toppakning bliver kaldt for en
motorrenovering.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere - opdateret 5/11-03

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-11-03 22:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> En motorrenovering (i min bog) løber hurtigt op i noget mere end 10000,- kr.
> (afhængigt af bilmærke/motortype)

Kommer an på, hvor meget man kan lave selv. Nye stempler, opboring, nye lejer
osv. behøves ikke koste alverden.

> Det indebærer så også en total adskillelse, opboring, nye lejer, stempler +
> ringe, kæde/tandrem + strammer, evt. ny/omb/renovering af oliepumpe,
> renovering af topstykke o.s.v.

Enig.

> Men jeg har set eksempler på at f.eks. en ny toppakning bliver kaldt for en
> motorrenovering.

Ja, det er sørgeligt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 11-11-03 20:52

> [...]
jeg
> da også se at enkelte har gået så langt som 350.000, hvilket må være et

Hej Kasper

180.000 km er ikke noget problem for en Galant. Vi har en fra 91
som lige har rundet 430.000. motoren har aldrig været lukket op
jeg har skiftet vandpumpe og selvfølge tandremme.

Mvh Jens