Told&skat og vurderinger
Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-11-03 23:21

Hey

Der er lige noget jeg undrer mig lidt over, hvordan kan det være at en bils
afgift ved import stiger jo ældre bilen er?

F.eks. hvis man tager en bil til 100.000 der er 0 til 1 år gammel vil
afgiften ifl. T&S være 142050,- men hvis bilen er 6 år eller derover er
afgiften 175000,- ???

Afgiften stiger stødt jo ældre bilen bliver....

Tallene har jeg fået ved at bruge beregningen på T&S hjemmeside og tage
udgangspunkt i 100.000.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 10-11-03 23:20

> Afgiften stiger stødt jo ældre bilen bliver....

Det du skriver passer da overhovedet ikke. Kom med et eksisterende eksempel
på det!

Du kan læse her hvordan afgiften beregnes - http://bilimport.tkrath.dk -
guide.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : CHviid

Dato : 11-11-03 19:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det du skriver passer da overhovedet ikke. Kom med et eksisterende
> [...]
Og iøvrigt kan afgiften aldrig blive højere end da bilen var ny, uanset
alder.

Claus Hviid

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-11-03 19:31

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det du skriver passer da overhovedet ikke. Kom med et eksisterende eksempel
> på det!

Selvfølgelig passer det (næsten)...
Hvis en bil som 1 år har en værdi på 100.000 kr. og holder denne værdi i 5 år,
skal der betales mere i afgift når bilen er 6 år, end da bilen var 1 år. At de
fleste biler så ikke holder prisen så godt, er en anden ting....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-11-03 00:13

On Mon, 10 Nov 2003 23:21:11 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

> [...]
>
>Afgiften stiger stødt jo ældre bilen bliver....
>
>Tallene har jeg fået ved at bruge beregningen på T&S hjemmeside og tage
Skift batterier i lommeregneren, sov "godt og længe" og prøv at regne
igen. Jeg skal ikke udelukke at du vil blive overrasket.
/Hans

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-11-03 17:44

> Skift batterier i lommeregneren, sov "godt og længe" og prøv at regne
> igen. Jeg skal ikke udelukke at du vil blive overrasket.
> /Hans

ROFL - feeed kommentar :)

--
Mvh/Thomas Krath

Fra : Low_

Dato : 11-11-03 15:37

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Afgiften stiger stødt jo ældre bilen bliver....
>
> Tallene har jeg fået ved at bruge beregningen på T&S hjemmeside og tage

Det der går "galt" er: En bil der koster 100.000 når den er 1 år. og så en
bil der vil koste 100.000 når den er 6 år, koster givetvis ikke det samme
fra ny. Dvs. at der bil der er 6 år har været mere vær´ fra ny end den der
er 1 år. Håber at der var nogle der forstår hvad jeg mener ?

__Kristian__

Fra : Verner Johnsen

Dato : 11-11-03 22:04

wrote:

> [...]
>
>Afgiften stiger stødt jo ældre bilen bliver....
>
>Tallene har jeg fået ved at bruge beregningen på T&S hjemmeside og tage

Det er ren og skær procentregning

Registreringsafgift består af 2 satser:
105% af én del og 180% af resten.

Jo mindre del du skal betale 105% af, jo større rest er der, der skal
betale den højere sats på 180% af.

Af en bilen under 1 år skal du betale 105% af hele 50600kr og 180% af
resten (49400 kr),

105% af 50600 = 53130 kr
180% af 49400 = 88920 kr
I alt = 142050 kr

Af en bil på mere 6 år skal du betale 105% af kun 6100 kr og 180% af
hele 93900 kr

105% af 06100 = 6405 kr
180% af 93900 = 169020 kr
I alt = 175425 kr

Beløbene kan ses her:

<http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/228.html>

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)