gule plader
Fra : Osten

Dato : 10-11-03 22:06

Hej,

Jeg regner med snart at blive førstegangskøber at en bil til max. 50.000 kr.
Jeg vil gerne have en på gule plader hvis der er en væsentlig besparelse,
men er lidt i tvivl om hvordan det foregår:
Han man kun en afgifts-besparelse hvis man 1) enten køber bilen som ny og
vælger gule plader eller 2) køber en brugt bil der allerede er på gule
plader?
Eller 3) kan det betale sig at få sat gule plader på en brugt bil med hvide
plader??
Hvor meget vil der være at spare på 1),2) og 3) ?

Mvh Jan

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 11-11-03 00:27

On Mon, 10 Nov 2003 22:05:44 +0100, "Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com>
wrote:

> Han man kun en afgifts-besparelse hvis man:
> 1) enten køber bilen som ny og vælger gule plader

Jep

> 2) køber en brugt bil, der allerede er på gule plader?

Jep

> 3) kan det betale sig at få sat gule plader på en brugt bil med hvide
> plader?

Nope !

/Mogens

Fra : Osten

Dato : 12-11-03 20:18

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jep
> Jep
> Nope !

Hej Mogens,
Tak for svaret som bekræftiger mine antagelser.
Har du nogen íde om hvor meget jeg kan spare med gule plader på en brugt bil
til 50.000 kr.? Eller evt. et sted hvor jeg kan læse nærmere om det?
Mvh Jan

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 21:20

On Wed, 12 Nov 2003 20:18:11 +0100, "Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com>
wrote:

>Tak for svaret som bekræftiger mine antagelser.

Your welcome

>Har du nogen íde om hvor meget jeg kan spare med gule plader på en brugt bil
>til 50.000 kr.? Eller evt. et sted hvor jeg kan læse nærmere om det?

Det er meget nemt. I Bilbasen kan du finde identiske biler på
henholdsvis hvis og gule plader. Skal du bruge den privat, skal du
sammenligne med momsfri, der betyder, at momsen ér betalt.

Der er mange penge at spare, hvilket betyder, at jég kører gule
plader, når jeg ikke behøver bagsædet mere. Vi taler om ½ pris

/Mogens