/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Danmarks ringeste værksted ?
Fra : Jens Lyck


Dato : 10-11-03 21:13

Ja, det kunne godt være Breitenstein Biler i Nykøbing F, jeg betalte i hvert
fald 4000 kr for ingenting

Læs hele historien her: http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm

Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu værre? - jeg ville
ikke blive forbavset.


/Jens Lyck



 
 
Chr. L. (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Chr. L.


Dato : 10-11-03 21:27


"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> wrote in message
news:tjSrb.4489$AO5.3433@news.get2net.dk...
> Ja, det kunne godt være Breitenstein Biler i Nykøbing F, jeg betalte i
hvert
> fald 4000 kr for ingenting
>
> Læs hele historien her: http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm
>
> Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu værre? - jeg
ville
> ikke blive forbavset.
>
>
> /Jens Lyck
>
>

Virker ikke som om de har evner til at lave lidt elementær fejlfinding på
el...men idag er beløbet man betaler hos et værksted nærmest stigende med
uvidenheden med det de laver og ikke omvendte.

Chr.





Ukendt (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-11-03 21:30



> Ja, det kunne godt være Breitenstein Biler i Nykøbing F, jeg betalte i
hvert
> fald 4000 kr for ingenting
>
> Læs hele historien her: http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm
>
> Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu værre? - jeg
ville
> ikke blive forbavset.

arrrh er det ikke lidt storm i et glas vand?
.....skriver at kameraten havde bilen et par dage.....hvis man skulle betale
en mekaniker >500 kr pr time hvor han triller rundt ind til fejlen viser sig
så er risikoen for meget større regninger bestemt til stede.
sådanne elfejl kan være meget svære at finde

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Morten Fruergaard (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 10-11-03 21:55


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> arrrh er det ikke lidt storm i et glas vand?
> ....skriver at kameraten havde bilen et par dage.....hvis man skulle betale
> en mekaniker >500 kr pr time hvor han triller rundt ind til fejlen viser sig
> så er risikoen for meget større regninger bestemt til stede.
> sådanne elfejl kan være meget svære at finde


Enig.
Generelt er periodiske fejl de værste...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Martin Sand. (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 11-11-03 05:37

Tom wrote:
> arrrh er det ikke lidt storm i et glas vand?

Jeg ved ikke hvor løst pengene sidder på dig, men manden har betalt 4000 kr.
og bilen stadig har den samme fejl! Ergo er den ikke blevet repareret. Jeg
ville også føle mig snydt.
Jeg forstår dig udemærket Jens!

MVH Martin



Jæger (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Jæger


Dato : 11-11-03 07:33

Jens betalte til trods 4000 tusinde for en vare han ikke fik, samt en
løgnhistorie.
Periodiske fejl er drælske, da jeg selv tit er ude for dem, og noget af det
værste er, når skidtet igen virker og man ikke ved hvad man har gjort.
Ærlighed over for kunden kommer man længest med.
Poul
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3faff53f$0$94866$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Ja, det kunne godt være Breitenstein Biler i Nykøbing F, jeg betalte i
> hvert
> > fald 4000 kr for ingenting
> >
> > Læs hele historien her: http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm
> >
> > Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu værre? - jeg
> ville
> > ikke blive forbavset.
>
> arrrh er det ikke lidt storm i et glas vand?
> ....skriver at kameraten havde bilen et par dage.....hvis man skulle
betale
> en mekaniker >500 kr pr time hvor han triller rundt ind til fejlen viser
sig
> så er risikoen for meget større regninger bestemt til stede.
> sådanne elfejl kan være meget svære at finde
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>
>



Jan Mikkelsen (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan Mikkelsen


Dato : 11-11-03 09:01

Hej

Periodiske fejl er klart de værste .. men derfor lader man jo så også
værkstedet have bilen over et par dage. Det er jo ikke ensbetydende med at
de skal rode i den konstant, men blot at sandsynligheden for at bilen fejler
mens i deres varetægt er størrer.

4000,- og så stadig ikke iorden .. så var jeg også blevet vrissen.

/Jan



Per Beer Hansen (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 10-11-03 22:01

"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:tjSrb.4489$AO5.3433@news.get2net.dk
> Ja, det kunne godt være Breitenstein Biler i Nykøbing F,
> jeg betalte i hvert fald 4000 kr for ingenting
>
> Læs hele historien her:
> http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm
>
> Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu
> værre? - jeg ville ikke blive forbavset.

Jeg synes da ikke det lyder slemt.
Periodiske el-fejl af den slags kan være noget rigtigt ged at rode med.
Hvis de virkelig har brugt tid + stumper, og fejlen har været "væk" efter
gentagne forsøg, så har du da fået "noget" for pengene.
Hvor meget ville du i givet fald have været villig til at betale, hvis de
havde haft bilen i 14 dage, for at tjekke at fejlen ikke opstod igen ?
Nogen fejl er altså sværere end andre at finde, sådan er det bare
(desværre).

Mht "mus" i stik/ledningerne, så skriver du jo selv at du sagtens kan have
"overset" et par samlinger/stik da du gik det hele i gennem, hvad så hvis
det er ét af dem der har været angrebet af gnaverne ?

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere - opdateret 5/11-03




Chr. L. (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Chr. L.


Dato : 10-11-03 22:57


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
news:3faffc29$0$94880$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:tjSrb.4489$AO5.3433@news.get2net.dk
> > Ja, det kunne godt være Breitenstein Biler i Nykøbing F,
> > jeg betalte i hvert fald 4000 kr for ingenting
> >
> > Læs hele historien her:
> > http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm
> >
> > Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu
> > værre? - jeg ville ikke blive forbavset.
>
> Jeg synes da ikke det lyder slemt.
> Periodiske el-fejl af den slags kan være noget rigtigt ged at rode med.
> Hvis de virkelig har brugt tid + stumper, og fejlen har været "væk" efter
> gentagne forsøg, så har du da fået "noget" for pengene.
> Hvor meget ville du i givet fald have været villig til at betale, hvis de
> havde haft bilen i 14 dage, for at tjekke at fejlen ikke opstod igen ?
> Nogen fejl er altså sværere end andre at finde, sådan er det bare
> (desværre).
>
> Mht "mus" i stik/ledningerne, så skriver du jo selv at du sagtens kan have
> "overset" et par samlinger/stik da du gik det hele i gennem, hvad så hvis
> det er ét af dem der har været angrebet af gnaverne ?
>
for kr 4000,- skulle en mekaniker jo have brugt ca 8 timer hvor han minut
for minut skulle have vrikket i alle samlinger, det mener jeg godt man kan
forlage, da han skal kende bilen...jeg er enig at perodiske fejl er
kedelige, men som der står skrevet på siden, så kunne vennen jo genskabe
fejlen ved at rykke i et lednings bundt, for mig lyder det som noget der
skulle være forsøgt på værkstedet?!?!...

Næh så er det rigtigt mekanikerløjne da en af lærlingene ude på min
arbejdsplads skulle have stille karburatoren på sin gamle bil....værstedet
sagde at skruerne var rustet fast på kaburatoren!!!,-så man ikke kunne
stille kaburatoren. Gutten havde også vist ham hvor det var man skulle gøre
det....deværre viste det sig senere at de 'huller' han havde prøvet at
stille en skrue i,-var tomme (det er en Opel Ascona) den er åbenbart
udformet/støbt med tomme 'gange'...selve indstillings skruerne sad et andet
sted,-mekanikerne har ikke haft et clue om hvad han har lavet.


Chr.








Per Beer Hansen (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-11-03 16:40

"Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
news:bop1e5$l2o$1@news.net.uni-c.dk
> >
> for kr 4000,- skulle en mekaniker jo have brugt ca 8
> timer

Husk også de reservedele der er blevet skiftet.

> hvor han minut for minut skulle have vrikket i alle
> samlinger, det mener jeg godt man kan forlage, da han
> skal kende bilen...

Hvis mekanikeren har haft en "ide" om hvor problemet var, og udfra det har
"arbejdet" sig frem til at det var én bestemt ting som var defekt, og han
derefter udskifter denne ting og bilen fungerer som den skal, så har han jo
nok ment at bilen var i orden.
At bilen så også har virket uden fejl i en uges tid, efter at Jens Lyck har
fået den retur fra værkstedet, viser jo bare at det er meget svært med sådan
en type fejl.
Så ligefrem at kalde det for "Danmarks ringeste værksted" synes jeg altså er
helt ved siden af.

> jeg er enig at perodiske fejl er
> kedelige, men som der står skrevet på siden, så kunne
> vennen jo genskabe fejlen ved at rykke i et lednings
> bundt, for mig lyder det som noget der skulle være
> forsøgt på værkstedet?!?!...
>

Måske vennen bare var heldig, at finde fejlen så "hurtigt" ?
Måske værkstedet har forsøgt det samme, bare uden resultat ?

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere - opdateret 5/11-03




jan@stevns.net (10-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-11-03 22:18

"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> skrev :

>Læs hele historien her: http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm

Den indeholder er temmeligt forkert påstand :

citat :

og at der nemt kan være en længere række, på hinanden følgende, fejl
der udviser præsis samme symptomer. Alle med et minimum af teknisk
indsigt ved at det ikke forholder sig sådan i praksis.

endsnip.

Man skal ikke have rodet med biler ret længe, før man hurtigt lærer at
temmeligt mange ting, kan fejle, og symptomerne er de samme.

Og en fejl i en bils ledningsnet (samlinger inden i kabelbundter) er
ikke just ligefrem det nemmeste af verden at finde. Min kære Sierra
DOCH har en periodisk fejl, som vi på 6 år endnu ikke har fundet - den
viser sig også kun med måneders mellemrum, men er ret entydig.


>Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu værre? - jeg
>ville ikke blive forbavset.

Du vil altid kunne finde sådanne historier - bare kig på mandagsbil.dk
;)

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

claus b. p. (11-11-2003)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 11-11-03 00:31

>
> Du vil altid kunne finde sådanne historier - bare kig på mandagsbil.dk
> ;)
>
Det er da ingen undskyldning for at de laver et dårligt stykke arbejde, og
derefter ikke erkender det. Når man ved at periodiske fejl er svære at
finde, kan man da kun forvente at de gør sig så meget mere umage, og ikke
bare afviser at der er et problem. Det er hvad god kundepleje handler om!

/Claus
(der selv er i servicebranchen)



Snusken (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 11-11-03 16:42

Hej.
Pga kravet om at have et kontinuerligt "faktura"-flow i løbet af hver
arbejdsdag, vil mange værksteder gøre som i dit tilfælde:

1. Vi skifter en antal dele indtil bilen tilsyneladende virker og
tilbage med bilen+faktura.

Ved drilske periodiske fejl gentages pkt.1 indtil kunden
"opgiver"/resignerer.
(Tænk på reklamationer på fabriksnye Fiat-biler)

mvh Snusken
----------------------------------------->

Jens Lyck wrote:

> Ja, det kunne godt være Breitenstein Biler i Nykøbing F, jeg betalte i hvert
> fald 4000 kr for ingenting
>
> Læs hele historien her: http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm
>
> Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu værre? - jeg ville
> ikke blive forbavset.
>
>
> /Jens Lyck
>
>


Thunderbird [7100] (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 14-11-03 16:38

On Mon, 10 Nov 2003 21:13:17 +0100, "Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk>
wrote:

>Ja, det kunne godt være Breitenstein Biler i Nykøbing F, jeg betalte i hvert
>fald 4000 kr for ingenting
>
>Læs hele historien her: http://www.guzzitech.dk/05/05-08.htm
>
>Men måske er der nogen der har oplevet noget der er endnu værre? - jeg ville
>ikke blive forbavset.

Havde det være mig havde jeg forlangt at jeg måtte få lov ti lat kører i
bilen i noget tid for at teste om fejlen var blevet rettet inden at jeg
ville betale for regningen.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Ukendt (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-03 21:39



> Havde det være mig havde jeg forlangt at jeg måtte få lov ti lat kører i
> bilen i noget tid for at teste om fejlen var blevet rettet inden at jeg
> ville betale for regningen.

Du har såmen slet ikke så meget at forlange når det først kommer dertil.
Værkstedet er derimod i sin gode ret til at nægte at udlevere nøglerne før
du har betalt regningen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



JS (15-11-2003)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 15-11-03 12:55


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fb53d44$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Havde det være mig havde jeg forlangt at jeg måtte få lov ti lat kører i
> > bilen i noget tid for at teste om fejlen var blevet rettet inden at jeg
> > ville betale for regningen.
>
> Du har såmen slet ikke så meget at forlange når det først kommer dertil.
> Værkstedet er derimod i sin gode ret til at nægte at udlevere nøglerne før
> du har betalt regningen.

§?



Peter G C (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 15-11-03 13:08

In news:3fb61407$0$7151$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
JS <js_539@hotmail.com> typed:

[klip]

> §?

Der er ingen paragraf lige for det spørgsmål. Men generelt skal der betales
ved levering og værkstedet er i sin gode ret til at tilbageholde bilen
indtil regningen er betalt. Se til eksempel købelovens § 14 og § 39.

/Peter



Thunderbird [7100] (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 16-11-03 01:01

On Sat, 15 Nov 2003 13:07:36 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>In news:3fb61407$0$7151$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
>JS <js_539@hotmail.com> typed:
>
>[klip]
>
>> §?
>
>Der er ingen paragraf lige for det spørgsmål. Men generelt skal der betales
>ved levering og værkstedet er i sin gode ret til at tilbageholde bilen
>indtil regningen er betalt. Se til eksempel købelovens § 14 og § 39.

Dvs at værkstedet frit står til at røvrende forbrugerne. En hvert
seriøst værksted kan vel på et plan se dt fornuftige i at lade
bilejernen prøvekører bilen og finde ud af fejlen.

Men ok så selvfølgelig en afvejning op imod om man nu også kan stole på
at forbrugeren betaler regningen.

Men de gange at jeg har haft hentet mine forældres bil på værksted er
regningen enten blevet sendt til dem eller så har jeg fået den med, og
er kørt derfra i deres bil.

Men alternativt hvor svært er det så lige at aftale med værkstedet at
man opretter et depot i banken på regningens udestående. Og det bliver
så frigivet hvis at man er tilfreds og hvis man ikke er så ja.....
--
Mvh
Flemming Jacobsen

jan@stevns.net (16-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 16-11-03 01:13

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

>Men ok så selvfølgelig en afvejning op imod om man nu også kan stole på
>at forbrugeren betaler regningen.

nemlig ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Peter G C (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 16-11-03 12:52

In news:ivedrvolggl39rdpguarug9l7524tvscgp@4ax.com,
Thunderbird [7100] <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> typed:

[klip]

> Dvs at værkstedet frit står til at røvrende forbrugerne. En hvert
> seriøst værksted kan vel på et plan se dt fornuftige i at lade
> bilejernen prøvekører bilen og finde ud af fejlen.

Hold da lige op!

> Men ok så selvfølgelig en afvejning op imod om man nu også kan stole
> på
> at forbrugeren betaler regningen.
>
> Men de gange at jeg har haft hentet mine forældres bil på værksted er
> regningen enten blevet sendt til dem eller så har jeg fået den med, og
> er kørt derfra i deres bil.

Det er vist normalen de fleste steder.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste