Køb af Vetra
Fra : Jens Skov

Dato : 10-11-03 21:01

Hej

Jeg overvejer at købe en Vecra:

Privatkøb.
Opel Vectra St.car., 1,8 16V, sølv metallak
Indreg. 14/05-2001
Udstyr: Aircondition, synsfrit aftageligt træk, fartpilot
km 146.000
Pris: 122.000
Er der nogen der kan komme med nogle gode råd, kommentarer og ting, som jeg
skal lytte eller se efter?

Fra : Per Wildau

Dato : 10-11-03 21:09

Jens Skov wrote:
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en Vecra:

Lad være - den smulrer LOL

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de

Fra : Jens Skov

Dato : 10-11-03 21:09

Ok, så en Vectra da.....

Forresten. Er der nogen der har en idé hvor meget sådan én drikker?

Fra : Per Wildau

Dato : 10-11-03 22:42

Jens Skov wrote:
> Ok, så en Vectra da.....
>
> Forresten. Er der nogen der har en idé hvor meget sådan én drikker?
>

> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

Nåå, jeg havde slet ikke set, du havde stavet forkert. Det skal du ikke være
ked af, det gjorde jeg også, det hedder:

- den smuldrer!

Per

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-11-03 22:57

Per Wildau wrote:

> Lad være - den smulrer LOL

Vrøvl.

--
Jan W Nielsen

Fra : Per Wildau

Dato : 11-11-03 00:49

Jan W Nielsen wrote:

> Vrøvl.

Je tror nu li'godt den smuldrer

Per

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 11-11-03 00:48

On Tue, 11 Nov 2003 00:49:10 +0100, "Per Wildau" <xy@z.com> wrote:

>Je' tror nu li'godt, den smuldrer

Du ér forkert på den - bilen er galvaniseret.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 00:52

Per Wildau wrote:

> Je tror nu li'godt den smuldrer

*LOL*

--
Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-11-03 07:45

Per Wildau wrote:

> Lad være - den smulrer LOL

Vås. Fra 2000 modellen er der lige så meget 'galvanisering' som på de
andre mærker.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-03 22:46

"Jens Skov" <jens@jsconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en Vecra:
>
> Privatkøb.
> Opel Vectra St.car., 1,8 16V, sølv metallak
> Indreg. 14/05-2001

Så er det vel en B model (ikke den sidste nye model) ?

> [...]
> Pris: 122.000
> Er der nogen der kan komme med nogle gode råd,
> kommentarer og ting, som jeg skal lytte eller se efter?

Min nabo har sådan en, en 1,6 fra 1998.
Han har reppet overflade rust stort set overalt på den (døre, skærme,
skærmkanter, paneler o.s.v.).
Endvidere fik han udskiftet benzin tank + en masse andet i sommers.
Rusten er desværre nok det største problem med sådan en, så tjek for
begyndende bobler alle steder.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere - opdateret 5/11-03

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-11-03 23:11

Jens Skov wrote:

> Jeg overvejer at købe en Vecra:
> Er der nogen der kan komme med nogle gode råd, kommentarer og ting,
> som jeg skal lytte eller se efter?

Hej Jens

En Vectra af den årgang du nævner, er ret god til IKKE at ruste. Bilen kan
på ingen måde sammenlignes med Vectra A, og heller ikke med de første
årgange af Vectra B, og det er ikke korrekt, hvad ham der Per Wildau
skriver. ( )

Fra Januar 1999 er hele karosseriet pånær selve tagpladen galvaniseret,
hvorfor dét ikke længere skulle være noget problem. Til gengæld skal du KUN
købe en Vectra BII - altså fra 1999 og fremefter. Fra den dato fik bilen
nemlig ikke kun galvanisering og ændrede ændrede kofangere, lygter og
kølergril. Bilen er også præget af en generelt klart bedre samlekvalitet
ligesom børnesygdomme som dårlige LCD-displays i bilen (de blev matte),
slappe håndbremser, sprungne tandremme etc, etc er en saga blot. Desuden
blev også den passive sikkerhed blev tydeligt forbedret.

Vectra B er på mange måder en fin bil, og jeg havde personligt ingen
problemer med en model ´99 eller nyere - men jeg rørte ikke en Vectra fra
før faceliftet.

P.S: Brændstofforbruget for en 1,8´er er 12,8 km/ltr og tophastigheden er
205 km/t. Således en 1,8´er, der sparker røv på motorvejen.

P.P.S: Overvej evt en Peugeot 406 - de er undervurderede og billige. De
ruster heller ikke.

Good luck...!

--
Jan W Nielsen, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-11-03 19:27

<snip>
> Til gengæld skal du KUN
> købe en Vectra BII - altså fra 1999 og fremefter.
<snip>
> men jeg rørte ikke en Vectra fra
> før faceliftet.
<snip>
> Jan W Nielsen, Århus
> Opel Vectra 2.0i, 1990

hmm, er det bare mig eller var det en kovending, der er en politiker værdig?

Mvh
Anders O

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 19:44

[8260]Anders Olesen wrote:

> hmm, er det bare mig eller var det en kovending, der er en politiker
> værdig?

Ha-ha...

Ja, det kan man godt kalde det. Jeg købte min egen bil for en billig penge
for nogle år siden. Grunden til at jeg købte netop dén, var at jeg fik den
billigt (35 tkr), og at jeg ikke ville låne ret meget til en bil, da jeg
ikke vidste, hvor længe jeg var i arbejde.

Opel har haft meget alvorlige rustproblemer fra 1985 og frem til
slutningen af 90´eren. Samtidig er det dyrt at få lavet rustarbejde, og det
betyder, at jeg for eksempel ikke ville købe en Vectra fra 1996.

Der holder en Vectra B (96´er) i gaden, hvor jeg bor, og den er mere rusten
end min egen, der godt nok også er lavet 110 procent i orden.

Bilen kan ses her: http://www.opelpower.dk/bilerne/bil.asp?mode=16

--
Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 19:51

> [...]
rusten
> end min egen, der godt nok også er lavet 110 procent i orden.

og jeg kan se du stadig ikke har fået sænket bilen til et fornuftigt niveau.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 20:35

Tom wrote:

> og jeg kan se du stadig ikke har fået sænket bilen til et fornuftigt
> niveau.

Nej, og det bliver den heller ikke..

Måske den næste bil - men kun hvis den har noget komfort at sælge ud af - og
det mener jeg ikke Vectra´en har. Ikke så meget, at jeg vil undvære ret
meget af det i hvert fald.

Gode dæk i en lav profil må være nok.

--
Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 11-11-03 20:47

Tom wrote:
> og jeg kan se du stadig ikke har fået sænket bilen til et fornuftigt
> niveau.

Jan har jo en slet skjult kærlighed til en høj Porsche,
jeg tror han forsøger at kompensere for ikke at have
råd til den

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 21:04

John Sahl wrote:

> Jan har jo en slet skjult kærlighed til en høj Porsche,
> jeg tror han forsøger at kompensere for ikke at have
> råd til den

Ja, ja.. Jeg mangler bare et emblem - så er der dømt lækker
4-hjuls-trækker..

--
Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 11-11-03 21:17

Jan W Nielsen wrote:
> Ja, ja.. Jeg mangler bare et emblem - så er der dømt lækker
> 4-hjuls-trækker..

Det er altså også meget lettere når man kan skifte udstødning
uden at skulle have adgang til lift eller andre løfteredskaber

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 21:18

John Sahl wrote:

> Det er altså også meget lettere når man kan skifte udstødning
> uden at skulle have adgang til lift eller andre løfteredskaber

Ja, da... Skidesmart..

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-11-03 21:05

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Opel har haft meget alvorlige rustproblemer fra 1985 og frem til
>slutningen af 90´eren.

Det kan nok ikke siges *så* entydigt - men er nok lidt modelafhængigt

Jeg er dybt beskæmmet af at opdage at de første Omegaer er værre end
de første Rekorder til at ruste - de burde da have lært lektien.

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 21:14

jan@stevns.net wrote:

> Det kan nok ikke siges *så* entydigt - men er nok lidt modelafhængigt
> Jeg er dybt beskæmmet af at opdage at de første Omegaer er værre end
> de første Rekorder til at ruste - de burde da have lært lektien.

Hvilke modeller har ikke været hård ramt, mener du..?

Personligt mener jeg, at de første Astra´er var de værste overhovdet.
Dernæst kommer Kadett model E, og så kommer resten derudaf....

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-11-03 21:22

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Hvilke modeller har ikke været hård ramt, mener du..?

Kadett B, C, Ascona A og B, samt Rekord C, D og E2
sådan lige husket ud af ærmet

Det meste af familien var jo en dynge autosmede, så jeg har jo
praktisk talt vadet rundt i rustbunker

(Onde tunger påstår det stadigt er tilfældet..... grin)

>Personligt mener jeg, at de første Astra´er var de værste overhovdet.

Så har du aldrig set en rusten Olympia ;)

>Dernæst kommer Kadett model E, og så kommer resten derudaf....

den rigtige fest startede med Kadett D (Samurai'en)

Samurai, kaldte vi den fordi den var så skarptskåren, og lignede noget
der var bygget at japanske tomatdåser

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-11-03 21:24

jan@stevns.net wrote:

> Kadett B, C, Ascona A og B, samt Rekord C, D og E2
> sådan lige husket ud af ærmet

Nå, ja.

Jeg skrev jo siden 1985, og de biler der er jo nogle halv-gamle svende.

> Så har du aldrig set en rusten Olympia ;)

Nej, jeg er jo kun en knøs..

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-11-03 21:29

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Jeg skrev jo siden 1985, og de biler der er jo nogle halv-gamle svende.

Det er uomtvisteligt - jeg hang mig osse kun lige i tallet 85, der
står på Rekordens dåbsattest

>Nej, jeg er jo kun en knøs..

Du ved ikke hvad du er gået glip af ;)