citroen Clio og motorproblemer
Fra : Studio Smalbro

Dato : 10-11-03 20:02

Jeg har en 3 år gammel Clio, som er købt brugt. Den kører godt men er
begyndt at få et underligt problem. En gang imellem er det som om den ganske
pludseligt tager for lidt benzin ind. I tomgang larmer og hopper den og er
lige ved at gå ud, og når man kører kan den næsten ikke trække og larmer
voldsomt. Og så - pludselig forsvinder symptomerne, og bilen farer frem med
et ryk, fordi den får meget mere speeder end den ellers ville få ved samme
fart. Fejlen er periodisk og jeg har endnu ikke været ved mekanikeren. Er
der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?
Kh
Bjørn

Fra : alexbo

Dato : 10-11-03 20:14

"Studio Smalbro" skrev
> I tomgang larmer og hopper den og er lige ved at gå ud, og når man kører
kan den næsten ikke trække og larmer
> voldsomt.

Larmer voldsomt, det lyder ikke godt, så tror jeg ikke på for lidt bensin,
nærmere tænding på det forkerte tidspunkt.

Du må på værksted, jeg ville ikke begynde at rode selv.
Få Citroen til at udlæse fejlkoder, jeg tror du har et problem med
tændingstidspunktet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 10-11-03 20:24

Går ud fra der er tale om en Renault og ikke en Citroen?

/Thomas

Fra : alexbo

Dato : 10-11-03 20:57

"Thomas Jørgensen" > skrev

> Går ud fra der er tale om en Renault og ikke en Citroen?

Eller måske en Saxo, i hvert fald en Franco, men kuren er den samme.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-03 08:37

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message

> "Thomas Jørgensen" > skrev

> Eller måske en Saxo, i hvert fald en Franco, men kuren er den samme.

Saxo og Clio er lige så forskellige som Polo og Punto.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 11-11-03 09:08

Dit første 'problem' er det med Citroen vs. Renault .. men det er jo
allerede blevet påpeget

Ellers .. ud fra din beskrivelse kan jeg ikke helt se om det ALTID er et
problem når den står i tomgang. Hvad får dig iøvrigt til at tro, at den
tager for lidt benzin ind .. symptom?

Jeg havde en utæt toppakning på min gamle R5 og det resulterede i nogle
tilsvarende symptomer som du beskriver. Periodiske problemer ived opstart ..
med 3 cyl. hopper og danser den jo også en del. Jeg kunne kører problemfrit
flere hundrede km for pludselig at mærke, at motoren ikke ville tage gas ..
den faldt blot stille og roligt i omdrejninger. Der var så ikke andet at
gøre end at komme ind til siden i en fart og så ellers håbe at jeg kunne
holde den igang. Kig den i stå for mig kunne jeg let bruge 20min. på at få
liv i den igen .. men kunne jeg holde den gående gik der lige et par
minutter .. og så var den frisk og frejdig igen .. En periodisk fejl der gav
mig MANGE sorge i en længere periode .. indtil jeg skiftede toppakningen ..
et mikroskopisk hul var alt.

/Jan

Fra : B. Smalbro

Dato : 11-11-03 10:27

Hej
Tak for de gode svar! Og det er selvfølgelig en Renault. Jeg må vist se og
få booket en værkstedstid.

Kh
Bjørn

Fra : Fred

Dato : 12-11-03 14:14

Det kan også sagtens være din kaburator den er gal med. Det er en klassisk
fejl på Clio'er. De kører med en elektronisk styret kaburator som tit går i
stykker især på modeller fra omkring 1993. Desværre kan det være en ret dyr
værkstedsregning der venter dig. Prøv eventuelt at se om du kan finde en
brugt hos en ophugger.

Med venlig hilsen

Frederik