Opel Ascona 1.6 instruktionsbog...
Fra : Hans J

Dato : 10-11-03 09:06

Kæresten har et gammelt vrag :) Det drejer sig om en Opel Ascona 1.6. Da hun
har 2 biler har jeg fået lov til at køre i den (jubii en transport tid på
20-25 min istedet for 1 time og 15 min med bus) :) Den kører "fint", og har
et år til syn.

Jeg kunne dog godt tænke min en instruktionsbog til den, kæresten aner ikke
hvad år den er fra eller hvilken type benzin den spiser, hun ved bare at den
er rød.... :)

Hvor finder jeg sådan en?

--
Hans Jensi

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-11-03 09:13

Hans J wrote:
> [...]
> hvad år den er fra eller hvilken type benzin den spiser, hun ved bare at den

Hos en hugger, de har sikkert et udvalg.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Hans J

Dato : 10-11-03 10:26

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Hos en hugger, de har sikkert et udvalg.

Vil prøve.. Men hvordan finder jeg så ud af hvad år bilen er fra, samt
præcis hvilken Opel Ascona det er?

--
Hans Jensi

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-11-03 10:40

On Mon, 10 Nov 2003 10:26:00 +0100, "Hans J" <hansijensi@no.invalid>
wrote:

> Men hvordan finder jeg så ud af hvad år bilen er fra, samt
> præcis hvilken Opel Ascona det er?

1) Tag et billede og smid det i binaer.motor - så gætter vi
2) Nedskriv stelnummeret og spørg importøren

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-11-03 11:57

Hans J wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Vil prøve.. Men hvordan finder jeg så ud af hvad år bilen er fra, samt
> præcis hvilken Opel Ascona det er?

Stelnummeret (under flappen i passagersiden) og motornummeret (forrest
til højre på toppen af blokken efter at du har renset for nams med
terpentin e.l.).

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-11-03 17:46

"Hans J" <hansijensi@no.invalid> skrev i en meddelelse

[klip]
> ....... hvad år den er fra eller hvilken type benzin den spiser, hun
ved bare at den
> er rød.... :)

[klip]

På registreringsattesten er der jo "Registreret første gange" (og mærke
m.m.) - den er jo næppe nyere end den dato, men den kan godt være ældre
hvis den fx. har kørt som taxa, men det er nok ....

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-11-03 07:43

Kim Nielsen wrote:
> [...]
> m.m.) - den er jo næppe nyere end den dato, men den kan godt være ældre
> hvis den fx. har kørt som taxa, men det er nok ....

På min Ascona stod produktionsmåned og år bag på skummet ved bagsædets
ryglæn. Der sidder noget sort pap for som må af når man skal ha' plads
til subwooferne :)