Installering af sænkningssæt?
Fra : RpR

Dato : 09-11-03 17:16

Hvor bøvlet er det egentligt at installere et sænkningssæt? Kan det gøres
kun ved hjælp af donkraft?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=182179520&n=724757074&pn=756822441

Har kig på T. Hansen's sæt her. Der står det er TÜV godkendt, så er det vel
også godkendt til syn herhjemme?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-11-03 17:35

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev :

>Har kig på T. Hansen's sæt her. Der står det er TÜV godkendt, så er det vel
>også godkendt til syn herhjemme?

Uanset TüV, er der nogle regler der skal holdes, blandt andet skal der
være 50cm fra asfalten til lygternes underkant - denne regel bliver
ikke tilsidesat af TüV , men håndhæves rimeligt strikt.

Synsmanden vil blæse på en TüV seddel, hvis ikke højden er iorden
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : RpR

Dato : 09-11-03 17:52

> Uanset TüV, er der nogle regler der skal holdes, blandt andet skal der
> være 50cm fra asfalten til lygternes underkant - denne regel bliver
> ikke tilsidesat af TüV , men håndhæves rimeligt strikt.

Oki doki, må lige igang med målebåndet og trække 35mm fra..

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-11-03 17:36

RpR wrote:
> Hvor bøvlet er det egentligt at installere et sænkningssæt? Kan det
> gøres kun ved hjælp af donkraft?

....du skal osse ha et sæt fjederkompressorer - og *jeg* skal ha en
forkrøbbet 19 mm, mener jeg det er, til Kadetten - og/eller en
luftnøgle...

....har ikke prøvet på en Tipo, men på 3 Kadetter - og det ka da lade sig
gøre...
Hans

Fra : RpR

Dato : 09-11-03 17:52

> ...du skal osse ha et sæt fjederkompressorer - og *jeg* skal ha en
> forkrøbbet 19 mm, mener jeg det er, til Kadetten - og/eller en
> luftnøgle...

Yep, T. Hansen har i bunden af siden skrevet at der skal bruges en
"fjederklo" til 68,- som jeg går ud fra er den du snakker om.

> ...har ikke prøvet på en Tipo, men på 3 Kadetter - og det ka da lade sig
> gøre...

Lyder godt, så har jeg noget at lave næste weekend

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-11-03 19:41

RpR wrote:

> Yep, T. Hansen har i bunden af siden skrevet at der skal bruges en
> "fjederklo" til 68,- som jeg går ud fra er den du snakker om.

....lyder sådan...

....prøv at undersøge, om du skal ha en forkrøbbet nøgle (til at pille
øverste møtrik af med, mens man holder contra med en svensker samme
sted) - første gang holdt vi contra på stempelstangen, mens vi brugte
en topnøgle, hvilket ikke kan anbefales - det gav nogle fede ridser i
stempel(støddæmper)stangen...

(heldigvis blev bilen totalskadet kort tid efter)

> Lyder godt, så har jeg noget at lave næste weekend

....på en Kadett vil jeg påtage mig at skifte hele vejen rundt på en 3-4
timer, så alt andet lige ka du vel sænke en 5-6 Tipoer på en hel
weekend...
Hans

Fra : RpR

Dato : 09-11-03 22:53

> ...på en Kadett vil jeg påtage mig at skifte hele vejen rundt på en 3-4
> timer, så alt andet lige ka du vel sænke en 5-6 Tipoer på en hel
> weekend...

Så bør jeg vel indkalde til træf

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-11-03 23:35

RpR wrote:

> Så bør jeg vel indkalde til træf

ROFL
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 17:30

> Hvor bøvlet er det egentligt at installere et sænkningssæt? Kan det gøres
> kun ved hjælp af donkraft?

Ja og fjederklemmer samt alm håndværktøj. Men læs her....sådan et fjederben
eller bolte til fjederbenet kan være rustet så godt og grundigt sammen at du
tror det er løgn. Så vær forberedt på at have det RIGTIGE værktøj ellers får
du aldrig løsnet boltene.

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=182179520&n=724757074&pn=756822441
>
> Har kig på T. Hansen's sæt her. Der står det er TÜV godkendt, så er det
vel
> også godkendt til syn herhjemme?

ja hvis det kan BEVARE højden, mit sæt er sunket lidt under 500 mm nu

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Quarp

Dato : 25-03-04 23:33

http://www.kandu.dk/

Fra : Aksel

Dato : 27-03-04 01:15

"Quarp" <Quarp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> gøres

> det vel

Hvis du ikke ved hvordan det skal monteres så hold dig fra det, det er
sandsynligvis noget skrammel.

Hvis sættet består af nogle bøjler der trykker fjedrene sammen er de ikke
lovlige i DK og sikkert heller ikke i Tyskland, man risikerer at fjedrene
knækker fordi de bliver belastet anderledes end de er beregnet til, man kan
ikke sænke en bil uden at skifte fjedre og det får du ikke for 874 kr.

Du skal garanteret bruge andet værktøj end en donkraft, og kunne bruge det,
det er farligt at arbejde under en bil der står på donkraft.

Hilsen Aksel