Spray til nummerplader
Fra : Allan Møller

Dato : 09-11-03 10:49

Det har været oppe nogen gange her i gruppen om det spray man kan købe
så nummerpladen ikke kan fotograferes virker - det gør det.

Ifølge trafikmagasinet på Svensk Tv2 virker det - de afprøvede det og man
nummerpladen var ikke til at læse på billederne.

Vegverket undersøger allerede nu at få loven lavet om så det bliver
forbudt - som
de sagde : "En spray til 400 kr. skulle ikke ødelægge trafiksikkerhed for
800 millioner kroner."

Nu kom jeg ind i slutningen af programmet og så ikke navnet men mener de
snakkede om Goding
købt over nettet.

Mvh. Allan

Fra : edob

Dato : 09-11-03 10:58

Hvad med bare at overholde gældende hastighedsgrænser. Mange menesker
bliver hvert år slået ihjel fordi der bliver kørt rådent. Hvor er respekten
for menneskeliv fremfor at køre race ?

V.h. Frank

Fra : phk

Dato : 09-11-03 11:56

"edob" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med bare at overholde gældende hastighedsgrænser. Mange menesker
> bliver hvert år slået ihjel fordi der bliver kørt rådent. Hvor er
respekten
> for menneskeliv fremfor at køre race ?

Det vil sige du mener man kører race hver gang man overtræder
hastighedsbegrænsningerne?

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 09-11-03 11:01

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ifølge trafikmagasinet på Svensk Tv2 virker det - de afprøvede det og man
> nummerpladen var ikke til at læse på billederne.

Hvad siger DR tv-avisen til dêt ? hehe

Skal de ha en debat igang med Sveriges television ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-11-03 11:57

Olesen wrote:

> Hvad siger DR tv-avisen til dêt ? hehe

> Skal de ha en debat igang med Sveriges television ?

Det er ikke nødvendigt - for TV-avisen har testet produktet på den rigtige
måde, hvilket to gang i træk klart viste, at den omtalte spray ingen effekt
har i forhold til det danske system.

Det er efter min mening useriøst at drage nogle konklusioner på baggrund af
optagelser med et hjemme-kamera og fremkaldelse i Føtex.

--
Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 09-11-03 14:54

> [...]
effekt
> har i forhold til det danske system.
>
> Det er efter min mening useriøst at drage nogle konklusioner på baggrund

Var det sådan Sveriges TV havde gjort ?

Måske man burde undersøge, HVAD sverige havde gjort
siden resultatet var positivt for produktet ?

Fra : Steen Pedersen

Dato : 09-11-03 15:14

"Sprayen fungerar bara på den "gamla" nummerskylten som är helt slät. På den
"gamla" skylten sticker inte bokstäverna ut som dom gör på den "nya". Är du
osäker, dra med fingret, är skylten helt slät kan du spraya! Den nya skylten
kom i feb-mars och börjar med bokstäverna T alternativt U."

Hej her er et udklip fra dem der säljer sprayen

Fra : Heidi Månson

Dato : 09-11-03 15:04

Så tjek lige denne side ud:

http://www.uniqimport.dk/

--
Med venlig hilsen / Best regards,

Heidi Månson
Chefredaktør • Korrespondent • Webdesigner

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-11-03 18:18

Hej!

Helt ærligt.. 400 kr. for en bøtte lak, der måske ikke virker.

Hvis der er nogen der hopper på den, burde de næsten have en bøde bare for
at være dumme...

-Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-11-03 21:30

Thomas Jensen wrote:

> Helt ærligt.. 400 kr. for en bøtte lak, der måske ikke virker.
> Hvis der er nogen der hopper på den, burde de næsten have en bøde
> bare for at være dumme...

Jeg kan godt forstå, hvis der er mange, der tror, produktet virker. Der ser
jo overbevisende ud, når to stationer fortæller, at det gør det.

Desværre virker det SLET IKKE i Danmark.

--
Jan W Nielsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 09-11-03 16:12

> [...]
> 800 millioner kroner."
>
> Nu kom jeg ind i slutningen af programmet og så ikke navnet men mener de

På siden her er der bla et indslag fra Cbs news med en test sammen med
politiet fra Denver...
Og der virker det fint...
http://www.phantomplate.com/

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 09-11-03 16:17

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fae5942$0$27376$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse

> På siden her er der bla et indslag fra Cbs news med en test sammen med
> [...]

lige et link mere:

http://beta.kpix.com/news/local/2003/09/12/Will_a_Spray_Can_Help_You_Avoid_T
raffic_Tickets%3F.html

Venligst

Fra : John Sahl

Dato : 09-11-03 16:19

Allan Møller wrote:
> Det har været oppe nogen gange her i gruppen om det spray man kan købe
> så nummerpladen ikke kan fotograferes virker - det gør det.

Hvornår fatter folk at det ikke virker i Danmark.?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 09-11-03 16:22

> Hvornår fatter folk at det ikke virker i Danmark.?

Hvorfor ikke? Hva er forskellen på vores system og andres?

Venligst

Fra : RpR

Dato : 09-11-03 16:33

> Hvorfor ikke? Hva er forskellen på vores system og andres?

Fordi vores blitz er anderledes vil jeg tro. I USA blir billeder svjv. taget
med alm. blitz, og herhjemme med en form for rødblitz. Blitzet er ihvertfald
rødt

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : LR

Dato : 09-11-03 20:42

Læs Steen Pedersens indlæg!

Mvh,

Lasse

Fra : |H@M|

Dato : 09-11-03 17:13

Man kan da prøve med det nye Sony Digitalkamera
DSC-V1... den skulle nemlig have en speciel blitz....
for vi at se om det nu virker.... UNIQimport må
da være interesseret i at kunne dokumenter af deres
produkt virker.

|H@M|

Fra : Søren Christensen

Dato : 09-11-03 17:24

"|H@M|" <bskcpREMOVE@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for vi at se om det nu virker.... UNIQimport må
> da være interesseret i at kunne dokumenter af deres

Een ting er et digital kamera man kan købe i handel, en anden ting er det
udstyr politiet bruger....

Venligst

Fra : Allan Møller

Dato : 09-11-03 17:57

> Een ting er et digital kamera man kan købe i handel, en anden ting er det
> udstyr politiet bruger....

Jeg ved ikke hvad politiet bruger og er heller ikke interesseret i at spraye
mine nummerplader -
jeg kører 10 timer om dagen i Storkøbenhavn gennem de sidste ca. 10 år.
På den tid er det blevet til en fartbøde (blitzet) hvilket var på sin
plads(!?) 54 Km/t = 57 Km/t hvor 50 er tilladt)
Min holdning er at hvis det virker - så burde det forbydes. Indlægget var
ment som ren oplysning om et
emne som optager nogle mennesker en del.

På svensk tv sagde reporteren at svensk politi ikke ville medvirke men at
det kamera
de brugte var identisk med dem som politiet bruger.
Når chefen(?) for Vegverket kommer med en udtalelse om at de vil ændre loven
så det bliver ulovligt at spraye sine nummerplader - ja så mener jeg jo at
det må virke på en måde.

Om det virker i Danmark aner jeg intet om men kunne da godt tænke mig at
vide det.

Mvh. Allan

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-11-03 18:07

Allan Møller wrote:

> Det har været oppe nogen gange her i gruppen om det spray man kan købe
> så nummerpladen ikke kan fotograferes virker - det gør det.

Allan - det har været oppe her i gruppen, om det virker - og det gør det
IKKE.

Jeg har personligt afprøvet produktet i samarbejde med BÅDE Københavns og
Århus Politi. Første gang lavede vi 12 gennemkørsler og satte helt
usædvanligt TO dage af til optagelser til TV-Avisen, da vi troede, vi havde
en rigtig god historie.

Sagen var bare, at det ikke virkede.

Trafikmagasinet fra SVT laver dernæst et indslag, om at det faktisk virker,
og derfor laver TV-Avisen et NYT forsøg med en nummerplade, der har fået
mange lag lak, som producenten anbefaler.

Ved siden af mig her ved dette skrivebord er tre fine billeder af min bil.
Desværre (for min historie) fremgår registreringsnummeret tydeligt af dem
alle tre - og det endda før de begynder at rense billedet ved hjælp af
computer. Altså på den "rå" film.

PÅ TV-Avisen brugte vi altså ikke noget udstyr, som vi tror modsvarer
politiets udstyr. Vi bruger heller ikke en grafiker, som ikke arbejder ved
politiet. Vi tog ud på en almindelig vej, med en almindeligt fartkontrol-bil
og en almindelig nummerplade. Vi lavede i alt 15 gennemkørsler, hvor der
blev fotograferet, og Photo-Blocker har ikke skyggen af effekt overfor de
danske fotofartfælder.

Det skal siges, at vi som sagt her lavede forsøget i to forskellige
politikredse, at vi brugte to forskellige biler med to forskellige
generationer af nummerplader (både de nye danske med vandmærke og en gammel
uden vandmærke).

Der ér ikke skyggen af effekt.

P.S: Jeg gad ikke lave historien om, at det IKKE virkede til TV-Avisen. Men
det er nogle af mine fart-kontrol-billeder, der blev brugt i indslaget på
19-direkte, som gerne ville lave historien.

--
Jan W Nielsen

Fra : Allan Møller

Dato : 09-11-03 18:23

> Allan - det har været oppe her i gruppen, om det virker - og det gør det
> IKKE.

<snip> af overbevisende dokumentation <snap>

Det er jeg sådan set glad for at høre.

Mvh. Allan