La Cour Sells nyeste forslag
Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-11-03 10:50

Er jeg den eneste der kan se det tåbelige i La Cours Sells nye forslag om,
at fartsyndere skal udstilles offentligt, så man kan se hvem dem der kører
stærkt er?

Det er ikke fordi jeg har noget imod at folk ved at jeg kører stærkt en gang
imellem. Det har jeg aldrig lagt skjul på. Problemet er, at det egentlig
svarer til at vi åbner CRM så alle kan se hvor en given bil hører til. Man
vil ikke kunne give biltyve et bedre værktøj. Det vil blive noget i stil med
"Idag vil jeg have mig en BMW M3. Jeg slår da lige op på nettet og ser hvor
der holder en" eller "Den bil der overhalede mig der er da fed. Jeg husker
lige nummerpladen, så jeg kan slå den op inden jeg skal ud og stjæle en bil
i aften"

Og skulle der være nogen der i et øjebliks sindsyge besluttede sig for at
realisere hans idé, så burde han vel selv stå øverst på listen.

--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-11-03 11:52

Claus Fabritius wrote:

> Er jeg den eneste der kan se det tåbelige i La Cours Sells nye
> forslag om, at fartsyndere skal udstilles offentligt, så man kan se
> hvem dem der kører stærkt er?

Manden er et totalt fjols, IMO.

--
Jan W Nielsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-11-03 11:58

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Manden er et totalt fjols, IMO.

Yup, totalt. Nu her når tågelysdebatten er igang, så kunne man da nemt
opstille automatisk lysmålere som tager et billede af nummerpladen hvis
man udsender for meget lys. Hvorfor forslår han ikke også dette? Man
kunne også rimelig enkelt måle hvor tæt bilerne kører og tage billeder
af dette. Der er jo allerede lagt følere ned i vejen mange steder.

Jeg synes godt nok at overvågningssamfundet er ved at være trælst. Men
jeg er mere træt af at man ikke kan fjerne personer så som Rene fra hans
post på en enkelt måde. Han er da godt nok ikke noget Danmark kan være
tjent med.

mvh Bernhard

Fra : Mark Sandberg

Dato : 09-11-03 12:36

"Bernhard Ege" skrev i en meddelelse:

> [...]
> jeg er mere træt af at man ikke kan fjerne personer så som Rene fra hans
> post på en enkelt måde. Han er da godt nok ikke noget Danmark kan være

Nu går der lidt politik i det. Men man kunne jo håbe på regeringen forsætter
deres oprydning i råd og nævn. Samt at der i den nyligt vedtagne finanslov,
ikke er afsat midler til forsat drift af medieluderen René La Cour Sell's
"Råd For Større Færdselsikkerhed".

/Mark.

Fra : Chr. L.

Dato : 09-11-03 12:37

> Manden er et totalt fjols, IMO.
>
> --
> Jan W Nielsen

Prøvt at se folk som, Jacob Buksti...han siger jo bare det som han 'skal'
sige...det samme med Rene La Cours Sell han SKAL jo sige noget for at passe
sit job...det samme med Lauge Traberg Schmidt dengang han var formand for
Red Barnet....tag flertalle af fagforenings folk, politikere
etc....allesammen folk hvis job mest består i at dække røven og sige de
rigtige ting..uden at de nødvendigvis tror på det de siger,eller egentligt
gider gøre så meget ved det....

Chr.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-11-03 12:45

Chr. L. wrote:

> Prøvt at se folk som, Jacob Buksti...han siger jo bare det som han
> 'skal' sige...

Manden er for det første politiker. Dernæst vælger men selv sin profil -
altså at man vil gå SÅ karpt ud i et særligt øjemed.

> det samme med Rene La Cours Sell han SKAL jo sige noget
> for at passe sit job...

Hvis det mod min overbevisning skulle stå i hans jobbeskrivelse at
missionere på den måde, så handler det da hurtigst muligt om at få taget
skattekronerne fra ham.

Hvis ikke - ja, så handler det stadig om hurtigst muligt at få taget
skattekronerne fra ham. Giv dem istedet til et seriøst foretagende, der
fungerer som vidensbank og måske selv begår noget forskning - og som ikke
benytter enhver lejlighed til at "kæfte op".

Gus ske tak og lov, at der også i offentligheden og medierne er ved at brede
sig en utrolig træthed af denne mand.

--
Jan W Nielsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-11-03 20:35

> Manden er et totalt fjols, IMO.

Enig

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Chr. L.

Dato : 09-11-03 11:59

"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige nummerpladen, så jeg kan slå den op inden jeg skal ud og stjæle en

Det har man da i princippet kunne på www.statstidende.dk -> tingbladet..
søg på Harley davidson, Ferrari, Porsche etc.

så behøver du heller ikke nummerpladen til at slå bilerne op....

chr.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-11-03 12:10

"Chr. L." <christian.lyng@REMOVETHISishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Det har man da i princippet kunne på www.statstidende.dk -> tingbladet..
> søg på Harley davidson, Ferrari, Porsche etc.
>
> så behøver du heller ikke nummerpladen til at slå bilerne op....

Nemlig, og jeg synes det er sørgeligt.

Godt der ikke er pant i mine biler...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-11-03 18:49

"Chr. L." <christian.lyng@REMOVETHISishoejby.dk> wrote in message

> Det har man da i princippet kunne på www.statstidende.dk -> tingbladet..
> søg på Harley davidson, Ferrari, Porsche etc.

Det havde jeg glemt alt om. Den idé tiltaler mig heller ikke. Så må jeg
finde nogle bedre argumenter imod René :)

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : ..Møller

Dato : 09-11-03 19:11

"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> wrote in message
> "Chr. L." <christian.lyng@REMOVETHISishoejby.dk> wrote in message

> Det havde jeg glemt alt om. Den idé tiltaler mig heller ikke. Så må jeg
> finde nogle bedre argumenter imod René :)

Du kan måske finde frem til ejeren, men bilens placering?

Og så der efterhånden ret mange personer der har hemmelig adresse og
telefonnr, det skal blot neddeles til folkeregisteret og telefonselskabet,
så kan du ikke finde af andre end relevante myndigheder, selv
ejendomsoplysninger på nettet viser ikke ejeren, så hr. Sell er helt ude i
hampen. Måske derfor de forslag han kommer med.
jeg har også et indlæg under:
"Fartsyndere skal hænges ud"
--
Møller

Fra : Deaster

Dato : 09-11-03 12:31

> [...]
> at fartsyndere skal udstilles offentligt, så man kan se hvem dem der kører

Nope, det sad jeg også og tænkte på, men så langt frem tror jeg ikke mandens
hjernekapacitet rækker.

Deaster

Fra : Unlimited

Dato : 09-11-03 15:30

Mine venner..... (Claus)

I Sv som nok er de fleste bilglade københavners alternativ til at bo i kbh,
er der muligt at se hvor en bil "bor" ved at slå nummerpladen op. Og der er
vel ikke de problemer som du skriver om, eller ?

Det kunne være man skulle lave et statsfinancieret forsøg.. Jeg flytter til
sv og får stillet en spritny m3 og m5 til rådighed, og så ser vi hvor længe
der går før de bliver stjålet :)

/U

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-11-03 18:47

"Unlimited" <-unlimited-@klub-striben.dk> wrote in message

> [...]
er
> vel ikke de problemer som du skriver om, eller ?

Det var jeg ikke klar over. Og den eneste jeg kender der har fået stjålet en
M3 mistede den i Kbh, selvom han bor i Malmö. Der vil dog også være
konflikten med beskyttede adresser. Hvad hjælper det, at man ikke kan findes
i en telefonbog, men at man kunne slåes op på en side over trafikkriminelle
(Som nogle af jer jo er :)

Skulle folk endelig udstilles, så synes jeg næsten at det ville være bedre
at lave et klistermærke som folk skulle have sidende i forruden, når de blev
taget for noget ulovligt i trafikken.

Det er jeg ikke i tvivl om :)

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 09-11-03 20:50

> [...]
> at lave et klistermærke som folk skulle have sidende i forruden, når de

Og således forhindre det frie udsyn ud af forruden?

--
mvh. Keld H. Mikkelsen
http://www.jernbanebilleder.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-11-03 21:01

"Keld H. Mikkelsen" <mz1456FJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Og således forhindre det frie udsyn ud af forruden?

Det behøver det jo ikke at gøre. Man kunne bare sætte det foran bakspejlet
(Hvor det for øvrigt er lovligt at monteret streamere)

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 09-11-03 21:07

> "Keld H. Mikkelsen" <mz1456FJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Det behøver det jo ikke at gøre. Man kunne bare sætte det foran bakspejlet
> (Hvor det for øvrigt er lovligt at monteret streamere)

Ok, men der skal vel ikke mange parkeringsafgifter og fartbøder til, før at
det kniber med pladsen der. (Ikke at jeg tæmker på mig selv - for jeg laver
aldrig noget).

Men grundlæggende er jeg nu imod ideen. Staten har snuppet 180% ved 1.
indregistrering, og et størrere beløb sidenhen i diverse afgifter. Og nu
skal de så også til at bestemme, hvilke klistermærker der skal sidde i
forruden?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-11-03 21:25

> [...]
at
> det kniber med pladsen der. (Ikke at jeg tæmker på mig selv - for jeg

Der behøver vel ikke at være et for hver gang. Og jeg skal heller ikke have
nogen. Jeg har en streamer siddende i forvejen så der ikke er plads, og så
bliver jeg aldrig taget for noget :D

> [...]
> indregistrering, og et størrere beløb sidenhen i diverse afgifter. Og nu
> skal de så også til at bestemme, hvilke klistermærker der skal sidde i

Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af det, men jeg synes at det var en
mindre onde en La Cour Sells forslag.

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Babba-Papa

Dato : 09-11-03 19:47

On Sun, 9 Nov 2003 10:50:08 +0100, "Claus Fabritius"
<usenet2@fabritius.nu> wrote:

>Er jeg den eneste der kan se det tåbelige i La Cours Sells nye forslag om,
>at fartsyndere skal udstilles offentligt, så man kan se hvem dem der kører
>stærkt er?

Rene See You in Hell er en klaphat.

For indbrudstyve kunne jo også have folk posteret ved grænsen eks. om
sommeren når folk med fuldt oppakkede biler kører sydpå. Ved at notere
nr.plader kan man "se" hvor der efter al sandsynlighed ikke er nogen
hjemme.

Men det undrer mig ikke at det skulle komme fra Rådet for Større
Pengegriskhed.....øhh Færdselsidioti.

Noget andet er forsøget med at give nye bilister bonus på
forsikringen, hvis de undlader at køre for stærkt, egentlig meget
godt.....og dog, for hvad nu hvis man skal overhale en der kører 70
km/t hvor 80 km/t er tilladt ?
Bliver man så bonget for at overhale med 90 km/t ?
Sikke nogle "lastvogns-"overhalinger der så vil forekomme...

- -
Babba-Papa

Fra : anders majland

Dato : 10-11-03 09:53

> [...]
> Bliver man så bonget for at overhale med 90 km/t ?
> Sikke nogle "lastvogns-"overhalinger der så vil forekomme...

Ja det lyder også tiltalende men der er lille detalje jeg ikke syntes
fremgik tydelige af weekendens aviser. Hvor lille en overtrædelse der
skal til og hvor hurtigt systemet ville trække i bonus.

Som udgangspunkt mener jeg at det skal starte med en advarsel. F.eks en
rød lampe der lyser fordi det mener man kører for stærkt. Så skulle man
f.eks have 30 sekunder til at bringe sin hastighed ned på det lovlige
igen eller kunne fortælle systemet at det tager fejl. Selvom gps er
nøjagtige er det ikke ufejlbarligt og jeg kunne godt forestille mig 2
paralle veje hvor den ene var byzone og den anden landevej...

Men ulempen er så at det hurtigt kan gå fra at være et tilbud til
bilisten om en bonus til at være et krav for at blive forsikret - Og så
har vi bare endnu mere ufrivillig overvågning.

Jeg mener at kunne huske at et amerikansk udlejningsfirma havde
installeret noget lignene udstyr i deres biler og det gav en farlig
ballade.... Det var noget med at mans skrev under på deres standard
vilkår hvor det med småt stod at man var forpligtigig til at betale
extra hvis man kørte for stærkt osv....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-03 10:02

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:bonk0f$2q7$1@sunsite.dk...

> Ja det lyder også tiltalende men der er lille detalje jeg ikke syntes
> fremgik tydelige af weekendens aviser. Hvor lille en overtrædelse der
> skal til og hvor hurtigt systemet ville trække i bonus.

Det var vist ikke besluttet endnu. Men IMHO en god ting med forsøget.

> [...]
> nøjagtige er det ikke ufejlbarligt og jeg kunne godt forestille mig 2
> paralle veje hvor den ene var byzone og den anden landevej...

Fair nok, men forsøget vil nok vise sådanne ting.

GPS er nøjagtige nok til at placere bilen på den rigtige vej i 99,9 % af
alle veje.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-11-03 10:42

On Mon, 10 Nov 2003 09:53:25 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> ...en advarsel - f.eks en rød lampe der lyser, fordi det
> mener, man kører for stærkt.

Kender man jo fra lastvogne !

/Mogens

Fra : Peter C.

Dato : 10-11-03 13:18

> [...]
> forsikringen, hvis de undlader at køre for stærkt, egentlig meget
> godt.....og dog, for hvad nu hvis man skal overhale en der kører 70

Hvis du ikke kan overhale sikkert uden at overskride hastighedsgrænsen,
"kan" du jo pr. def. slet ikke ikke overhale det pågældende sted!!!
såååå.....Hvad er problemet ?

MVH Peter C:\

Fra : Babba-Papa

Dato : 10-11-03 19:59

On Mon, 10 Nov 2003 13:17:46 +0100, "Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk>
wrote:

>Hvis du ikke kan overhale sikkert uden at overskride hastighedsgrænsen,
>"kan" du jo pr. def. slet ikke ikke overhale det pågældende sted!!!
>såååå.....Hvad er problemet ?

Jeg har intet problem med at overskride hastighedsgrænserne, men jeg
tænkte på de nye bilister, der på den ene side vil have bonus, og på
den anden side også vil udenom idioten der kører 10-15 km/t for
langsomt (ift hastighedsgrænsen).

Vi "gamle" (min. 10 år med kørekort) får sgu aldrig nogen gulerod,
allerhøjst en trussel om pisk, hvis vi ikke makker ret.

- -
Babba-Papa

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-11-03 22:00

Claus Fabritius wrote:

> Er jeg den eneste der kan se det tåbelige i La Cours Sells nye forslag om,
> at fartsyndere skal udstilles offentligt, så man kan se hvem dem der kører
> stærkt er?

Det næste bliver ved at denne offentlige udstilling skal ske i
form af en gabestok på bytorvet?? Var det egentlig ikke også ham
der snakkede om, at det kunne være federe hvis politiet ikke
længere behøvede at bevise hvem der førte en bil snuppet af en
fotofælde, men blot kunne sende bøden til ejeren ubeset?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-03 09:58

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> [...]
> længere behøvede at bevise hvem der førte en bil snuppet af en
> fotofælde, men blot kunne sende bøden til ejeren ubeset?

Se det synes jeg til gengæld er en helt i orden idé. Hvis man låner sin bil
ud må man vel vide hvem det er der kører den ikke ?

(jeg har fundet chips og cola frem ( de var fremme fra tågelysdebatten))

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-11-03 21:22

"Christian B. Andresen" wrote:

> Se det synes jeg til gengæld er en helt i orden idé. Hvis man låner sin bil
> ud må man vel vide hvem det er der kører den ikke ?

Selvfølgelig ved man det, men det er en uskik i forhold til normal
retspleje, at forslaget ønsker folk kan dømmes uden at bevisbyrden
løftes først..

--
Hygge..
Thomas

Fra : claus b. p.

Dato : 10-11-03 22:12

Nej, det kan han trods alt ikke belastes med.

> [...]
> ud må man vel vide hvem det er der kører den ikke ?
>
> (jeg har fundet chips og cola frem ( de var fremme fra tågelysdebatten))
Skal det forstås som en "ironi off"?

Man husker da også når man er ved at sælge sin bil, at tage en fotokopi af
potentielle køberes kørekort, når de skal prøvekøre bilen ik? Hov, det
glemte jeg engang, men jeg blev frikendt i byretten, for de kunne ikke ud
fra det dårlige foto dokumentere om det var mig eller en anden der havde
kørt bilen. Nu viser det sig at hvis man kan sandsynliggøre at føreren måske
ikke har kørekort, kan man ikke dømmes for hverken fartoverskridelsen, eller
for ikke at angive synderen, thi så var man måske selv hjemfalden til straf.
Ja der er meget arbejde til systemet med at holde fotofælderne igang. Men,
jeg græmmes over at nogen kan mene at man skulle kunne dømmes for noget, som
det ikke kan bevises man har gjort. Hvorfor så ikke bare sende et girokort
ud til alle bilejere en gang om året. Hele balladen kunne undgås hvis
fartkontrollerne blev bemandet med et stophold. (Foruden alle de andre
overtrædelser der så kunne påtales.) Hele denne polemik, og en potentiel
devaluering af retssystemet for at spare nogle penge!

/Claus

Fra : Peter Weis

Dato : 09-11-03 21:56

> [...]
> at fartsyndere skal udstilles offentligt, så man kan se hvem dem der kører

Det kan meget vel få den modsatte effekt. Nogen vil måske blive stolte af at
stå på listen.

National Rifles Association, som går ind for at skrotte alle våbenlove,
lavede en sortliste over kendte folk som gik ind for "arms control".
Resultatet var at flere kendte skuespillere offentligt kontaktede NRA og
brokkede sig over at de ikke også var kommet på den sorte liste. På den måde
blev den sorte liste til en hvid liste og NRA droppede den.

mvh
Peter