Scorpio 2,9 1992 problem
Fra : LarsS

Dato : 09-11-03 10:44

Hej,

Jeg er ny her, og efter at jeg i sommers købte en Scorpio 2,9 V6 stc.
med 206.000 på bagen, så ser det ud til, at jeg kunne få god nytte af
dette forum..!

En morgen var batteriet dødt (3V). Når jeg prøver med starthjælp via
kabler, så sker der ikke en s...

D.v.s den opfører sig fuldstændig som om hjælpebatteriet er næsten
dødt (hvilket IKKE er tilfældet). En gang imellem lyder det som om
relæet slår til og start-motoren bevæger sig en smule - men så sker
der heller ikke mere.

Er der nogen, der nogle gode ideer ...? På forhånd tak..

vh Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-11-03 11:22

"LarsS" <LarsSc2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bevæger sig en smule - men så sker der heller ikke mere.
>
> Er der nogen, der nogle gode ideer ...? På forhånd tak..

Tjek dine forbindelser fra batt.
Start med stelforbindelsen til motoren, og hvis den er i orden, så gå videre
til den tykke + ledning/kabel der går ned til starteren.
Det kan selvfølgeligt også være din starter der "æder" strømmen, og skal
skiftes (kan nemt testes hvis stareren afmonteres og gives strøm).

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere - opdateret 5/11-03

Fra : alexbo

Dato : 09-11-03 11:42

"LarsS" skrev

> D.v.s den opfører sig fuldstændig som om hjælpebatteriet er næsten
> dødt (hvilket IKKE er tilfældet).

Dine startkabler er for dårlige, sikkert en julegave fra Bilka.

mvh
Alex Christensen

Fra : phk

Dato : 09-11-03 11:58

> [...]

> dødt (hvilket IKKE er tilfældet). En gang imellem lyder det som om
> relæet slår til og start-motoren bevæger sig en smule - men så sker

Hvis dit batteri på bilen er helt til rotterne hjælper selv et friskt
batteri ikke meget. Prøv evt. igen med hjælp fra et batteri på en bil med
kørende motor.

--
Per, Esbjerg

Fra : LarsS

Dato : 09-11-03 14:32

Tak til alle for svar.

Jeg skal nok til at kigge på forbindelser og starter, idet startkablerne
skulle være ok (prøver dog lige
med nogle andre). Har prøvet med starthjælp fra bil med kørende motor, hjalp
ikke.

Gad vide om det er een og samme fejl, som forårsager både afladningen af
batteriet og den manglende
start?

nyhedsmeddelelse:cee6c3ce.0311090144.688afc09@posting.google.com...