/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hybridbiler
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 09:54

http://tinyurl.com/u9nl

http://cartalk.cars.com/Info/Testdrive/Reviews/honda-insight-2001.html

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.



 
 
Olesen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 09-11-03 10:04


"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
news:3fadfff8$0$3753$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
> sidste 40 år.


Næh..størrelsen er ca. de samme, hjulenes antal også
det samme, ofte 4 cylindre + glas hele vejen rundt...

Benzinen er basalt også den samme, olien ligeså,
så jeg vil egentlig gi' dig ret.

Men så er der jo alle raffinemanger (?) rafinementer (?),
som får det hele til at spille sammen + alt sikkerhedshalløj
+ elektronik. Dêr er der sket meget.



Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 10:28


> http://tinyurl.com/u9nl
>
> http://cartalk.cars.com/Info/Testdrive/Reviews/honda-insight-2001.html

Og så er der lige den her:

http://www.aftonbladet.se/bil/0102/12/prius.html


--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.



Jan W Nielsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-03 10:35

Per Wildau wrote:

> http://tinyurl.com/u9nl
>
> http://cartalk.cars.com/Info/Testdrive/Reviews/honda-insight-2001.html


Selvom andre mærker også er med på "bybrid-vognen", mener jeg Toyota fører
an i dét game. På Toykyo Motorshow præsenterede de som, de eneste seks
hybridbiler. Samtidig er Toyota den eneste fabrikant, der har en egentlig
afsætning af en hybrid-bil.

Mange har nok hørt om anden generation af Toyota Prius, der kommer til
Danmark om to måneder. (nogle siger, den ér præsenteret). Prisen er endnu
ukendt (men nogle steder sat til 420.000 kroner), men hvis bilen på nogen
måde skal kunne sælges, tror jeg, den skal have en dispensation. Vores
"trippel-up"-priser her i DK gør det næsten
umuligt at afsætte sådan en fyr.

I Californien og flere andre steder i USA står bilkøbere nærmest i kø for at
få et eksemplar af Toyota Prius, der blev lanceret den 17. oktober. Allerede
nu foreligger der 10.000 bestillinger, og det kommer oven i 11.000 ordrer i
Japan. Tilsammen betyder det, at Toyota i Japan har meget svært ved at følge
med efterspørgslen.

Toyota Prius kører både på el og benzin, og det betyder, at den angiveligt
er i stand til at køre 24 km/liter. Samtidig har den stort set de samme
præstationer som en normal toliters benzinbil, der typisk kører 12-13 km per
liter.

Ifølge Politiken er der i USA også andre fordele ved at køre i hybridbil.
Selv om føreren er alene i bilen, må en hybridbil flere steder gerne køre i
den særlige pendlerbane på motorvejene, der ellers er reserveret for
køretøjer med to eller flere personer om bord. Og det kan snildt spare en
halv time eller mere på vej til og fra arbejde hver dag.


--
Jan W Nielsen



Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 11:04

Jan W Nielsen wrote:
> Per Wildau wrote:

[..]

> I Californien og flere andre steder i USA står bilkøbere nærmest i kø
> for at få et eksemplar af Toyota Prius, der blev lanceret den 17.
> oktober. Allerede nu foreligger der 10.000 bestillinger, og det
> kommer oven i 11.000 ordrer i Japan. Tilsammen betyder det, at Toyota
> i Japan har meget svært ved at følge med efterspørgslen.

Nå Nå, nå-nå-nå!

Jeg troede ikke at den ville finde plads på markedspladsen.


--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.



Jan W Nielsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-03 11:50

Per Wildau wrote:

> Jeg troede ikke at den ville finde plads på markedspladsen.

Som jeg har sagt - jeg tror, den i totalmarkedet ringe udviklingsindsats
skyldes den utroligt begrænsede efterspørgsel.

11.000 biler er meget lidt i USA. Det er praktisk talt intet overhovedet.
Hvis konceptet skal have mere "turbo" på, så skal det have offentlig støtte.
For eksempel via afgiftsdispensation på bilerne eller særlige privilegier
til dem i trafikken.

Desuden kunne kan spørge sig selv, hvorfor man skulle bruge 420 bananer på
en bil, der alene i brændstof er dyrere end dén her:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=3750

For ikke at tale om serviceudgifter, reservedele, afskrivning og det nærmest
umulige i videresalg af en sådan marginal-bil med slidte batterier og ingen
naturlig produktion af reservedele.



--
Jan W Nielsen




Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 12:53

Jan W Nielsen wrote:
> Per Wildau wrote:
>
>> Jeg troede ikke at den ville finde plads på markedspladsen.
>
> Som jeg har sagt - jeg tror, den i totalmarkedet ringe
> udviklingsindsats skyldes den utroligt begrænsede efterspørgsel.

Men den efterspørgsel eller manglende efterspørgsel, kommer jo ikke ud af
den blå luft.

På den ene side er jeg ikke et sekund i tvivl om, at den manglende
efterspørgsel kommer af bilkøberes utrolige konservatisme, de har et billede
inde i hovedet af hvordan en bil skal se ud, og det har de svært ved at gøre
op med.

Men på den anden side er bilproducenternes konservatisme set før fx med
hensyn til sikkerhed, hvor producenterne havde den idé, at hvis man
markedsførte en bil med vægt på sikkerhed, så ville man skræmme køberne med
en lavere omsætning til følge. Ja, faktisk pressede de store bilfirmaer de
små som alligevel forsøgte at lave en bil hvor man gjorde noget for
sikkerheden.

Jeg tror det er det samme gør sig gældende her, selvfølgeligt kan man lave
en bil som ikke i samme grad er et fortidsmonster dinosauerer, som nutidens
biler har det med at være.

Egentligt er det paradoksalt, at det så alligevel er japanerne som gør det,
japanerne som eller laver de grimmeste og mest konservative biler men
det er nok klogt at have noget parat i kulissen, for hvem ved måske
efterspørger bilisterne pludseligt en "ordenli vågn" og så kan det jo ikke
nytte at man aldrig har tænkt tanken.

En ting som er fuldstændig oplagt, og som også en dag må komme, er en
elektromotor i hvert hjul.

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.



Jan W Nielsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-03 13:01

Per Wildau wrote:

> Men den efterspørgsel eller manglende efterspørgsel, kommer jo ikke
> ud af den blå luft.

Nej, det kommer af, at der ikke er umiddelbar sammenhæng mellem den
øjeblikkelige teknologiske formåen, de potentielle offentlige reguleringer
og bilkøbernes forestillinger om, hvad der skal afløse den, der holder i
indkørslen netop nu.

Tingene plejer jo at følges at - altså teknologisk udvikling, kundernes
ønsker og yderligere investeringer. Den ene bygger stille og roligt oven på
det andet.

Der bliver sjældent kastet rigtig mange penge efter et udviklingsprojekt,
der skal slå en meget lang bro over det gab, som vi for ser nu ved for
eksempel biler på alternativ brændstof etc. Dem der i historien har kastet
sig ud i massive investeringer på at "genopfinde bilen/motoren" har osm
regel knækket nakken. Man husker jo stadig NSU og deres wankelprojekt.

Investeringer, der er SÅ "long term" foretager man ikke lige nu, tror jeg,
da der jo foregår en heftig kamp på det internationale bil-marked i disse
år. De fleste analytikere vurderer, at der om bare 5-10 år kun er halvt så
mange selvstændige producenter tilbage som i dag.

Også dén situation sætter tingene i perspektiv, synes jeg.

> Jeg tror det er det samme gør sig gældende her, selvfølgeligt kan man
> lave en bil som ikke i samme grad er et fortidsmonster dinosauerer,
> som nutidens biler har det med at være.

Naturligvis man kan det. Det er ikke dét, der er spørgsmålet.

> En ting som er fuldstændig oplagt, og som også en dag må komme, er en
> elektromotor i hvert hjul.

Og et lille a-kraft-værk centralt i bilen.

--
Jan W Nielsen




Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 13:47

Jan W Nielsen wrote:
> Per Wildau wrote:
>
>> Men den efterspørgsel eller manglende efterspørgsel, kommer jo ikke
>> ud af den blå luft.

> Nej, det kommer af, at der ikke er umiddelbar sammenhæng mellem den
> øjeblikkelige teknologiske formåen, de potentielle offentlige
> reguleringer og bilkøbernes forestillinger om, hvad der skal afløse
> den, der holder i indkørslen netop nu.

> Tingene plejer jo at følges at - altså teknologisk udvikling,
> kundernes ønsker og yderligere investeringer.

Er ovenstående ikke en selvmodsigelse?

> Den ene bygger stille
> og roligt oven på det andet.

Gør det?

> Der bliver sjældent kastet rigtig mange penge efter et
> udviklingsprojekt, der skal slå en meget lang bro over det gab, som
> vi for ser nu ved for eksempel biler på alternativ brændstof etc. Dem
> der i historien har kastet sig ud i massive investeringer på at
> "genopfinde bilen/motoren" har osm regel knækket nakken. Man husker
> jo stadig NSU og deres wankelprojekt.

Jeg er nu ikke sikker på, at der ikke findes eksempler på, at man har
investeret massivt i et lignende projekt.

> Investeringer, der er SÅ "long term" foretager man ikke lige nu, tror
> jeg, da der jo foregår en heftig kamp på det internationale
> bil-marked i disse år. De fleste analytikere vurderer, at der om bare
> 5-10 år kun er halvt så mange selvstændige producenter tilbage som i
> dag.

Måske ikke, men det er ikke af teknologiske årsager.

> Også dén situation sætter tingene i perspektiv, synes jeg.
>
>> Jeg tror det er det samme gør sig gældende her, selvfølgeligt kan man
>> lave en bil som ikke i samme grad er et fortidsmonster dinosauerer,
>> som nutidens biler har det med at være.
>
> Naturligvis man kan det. Det er ikke dét, der er spørgsmålet.

Hvem siger det?

>> En ting som er fuldstændig oplagt, og som også en dag må komme, er en
>> elektromotor i hvert hjul.
>
> Og et lille a-kraft-værk centralt i bilen.

En elektromotor i hvert hjul giver helt nye muligheder, man kan smide den
traditionelle bremse ud, som alligevel er et håbløst stykke teknologi,
sammen med en computer vil sådan en transmission være yderst effektiv.

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.





Jan W Nielsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-03 14:14

Per Wildau wrote:

>> Tingene plejer jo at følges at - altså teknologisk udvikling,
>> kundernes ønsker og yderligere investeringer.

> Er ovenstående ikke en selvmodsigelse?

Så havde du vel påvist den..?

>> Den ene bygger stille
>> og roligt oven på det andet.

> Gør det?

Hvis ikke havde du vel påvist det..?

> Jeg er nu ikke sikker på, at der ikke findes eksempler på, at man har
> investeret massivt i et lignende projekt.

Så havde du vel påvist det..?

>> De fleste analytikere vurderer, at der om bare
>> 5-10 år kun er halvt så mange selvstændige producenter tilbage som i
>> dag.

> Måske ikke, men det er ikke af teknologiske årsager.

Nej, men mange bilproducenter kæmper i øjeblikket mod overtagelse. Det
betyder selvfølgelig, at man ikke kaster "loads of money" efter noget, der
ikke giver umiddelbart afkast.

>>> Jeg tror det er det samme gør sig gældende her, selvfølgeligt kan
>>> man lave en bil som ikke i samme grad er et fortidsmonster
>>> dinosauerer, som nutidens biler har det med at være.

>> Naturligvis man kan det. Det er ikke dét, der er spørgsmålet.

> Hvem siger det?

Det synes jeg, du selv har sagt.

Det er vel ingen hemmelighed, at der KAN fremstilles alverdens ting...?
Spørgsmålet mener jeg har været: "Hvorfor bliver det så ikke sat til salg".
Eller hvad..??

> En elektromotor i hvert hjul giver helt nye muligheder, man kan smide
> den traditionelle bremse ud, som alligevel er et håbløst stykke
> teknologi, sammen med en computer vil sådan en transmission være
> yderst effektiv.

Ja, det lyder smart..

--
Jan W Nielsen




Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 14:38

Jan W Nielsen wrote:
> Per Wildau wrote:
>
>>> Tingene plejer jo at følges at - altså teknologisk udvikling,
>>> kundernes ønsker og yderligere investeringer.
>
>> Er ovenstående ikke en selvmodsigelse?
>
> Så havde du vel påvist den..?

Nej, nu har du vist fjernet den.

>>> Den ene bygger stille
>>> og roligt oven på det andet.
>
>> Gør det?
>
> Hvis ikke havde du vel påvist det..?

Stille og rolig...tja.. Der jo nogen som mente, at der var tale om
meteornedslag da dinosaurerne uddøde, selv mener jeg at de udviklede sig
ihjel - dinosaurerne blev større og større og til sidst uddøde de, da der
kom nogle små og smartere dyr. Sådan kommer det måske også til at gå med
benzinbilen, man forbedrer og forbedre et håbløst projekt og til sidst
kommer noget andet og smartere og tager over. Det også noget man kender fra
videnskab, hvor man har en periode med et sæt antagelser som giver større og
større problemer endtil man er nød til at forlade sine antagelser- og finde
nogle nye.

> > Jeg er nu ikke sikker på, at der ikke findes eksempler på, at man har
>> investeret massivt i et lignende projekt.
>
> Så havde du vel påvist det..?

Det orker jeg ikke lige nu, måske kan der findes omstændigheder som
'presser' det frem - fx en krig.

>>> De fleste analytikere vurderer, at der om bare
>>> 5-10 år kun er halvt så mange selvstændige producenter tilbage som i
>>> dag.
>
>> Måske ikke, men det er ikke af teknologiske årsager.
>
> Nej, men mange bilproducenter kæmper i øjeblikket mod overtagelse. Det
> betyder selvfølgelig, at man ikke kaster "loads of money" efter
> noget, der ikke giver umiddelbart afkast.

Det ligner historien med dinosaurerne, og IBM

>>>> Jeg tror det er det samme gør sig gældende her, selvfølgeligt kan
>>>> man lave en bil som ikke i samme grad er et fortidsmonster
>>>> dinosauerer, som nutidens biler har det med at være.
>
>>> Naturligvis man kan det. Det er ikke dét, der er spørgsmålet.
>
>> Hvem siger det?
>
> Det synes jeg, du selv har sagt.
>
> Det er vel ingen hemmelighed, at der KAN fremstilles alverdens
> ting...? Spørgsmålet mener jeg har været: "Hvorfor bliver det så ikke
> sat til salg". Eller hvad..??

Jeg har jo sagt hvad jeg mener er årsagen

>> En elektromotor i hvert hjul giver helt nye muligheder, man kan smide
>> den traditionelle bremse ud, som alligevel er et håbløst stykke
>> teknologi, sammen med en computer vil sådan en transmission være
>> yderst effektiv.
>
> Ja, det lyder smart.

Jeg lider jo selv under facination af en gammel benzinkværn, ikke desto
mindre er jeg er sikker på, at sådan en hybridbil kunne designes, så den var
ligeså facinerende.







Jan W Nielsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-03 14:44

Per Wildau wrote:

>> Så havde du vel påvist den..?

> Nej, nu har du vist fjernet den.

Det var da heldigt..

> Sådan kommer det måske også
> til at gå med benzinbilen, man forbedrer og forbedre et håbløst
> projekt og til sidst kommer noget andet og smartere og tager over.

Det tror jeg, du har ret i - men jeg tror også, der komer til at gå en rum
tid endnu, før man forlader olie som primære drivmiddel.

>>> Jeg er nu ikke sikker på, at der ikke findes eksempler på, at man
>>> har investeret massivt i et lignende projekt.

>> Så havde du vel påvist det..?

> Det orker jeg ikke lige nu, måske kan der findes omstændigheder som
> 'presser' det frem - fx en krig.

Det er klart - der kan indtræffe hændelser, der sætter det normale system ud
af kraft. Ingen regel uden undtagelser.

> Jeg lider jo selv under facination af en gammel benzinkværn, ikke
> desto mindre er jeg er sikker på, at sådan en hybridbil kunne
> designes, så den var ligeså facinerende.

Jeg ville være helt vildt med en totalt lydløs og ekstremt momentstærk
elktromotor. Så ville man kunne suse afsted helt lydløst gennem landskabet.
Lækkert...!

--
Jan W Nielsen




Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 15:12

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg ville være helt vildt med en totalt lydløs og ekstremt momentstærk
> elktromotor. Så ville man kunne suse afsted helt lydløst gennem
> landskabet. Lækkert...!

Jeg gætter på, at man ikke bliver fri for en forbrændingsmotor foreløbig,
hvis man vil suse gennem landskabet. Men i byerne kunne man 'suse' lydløst,
svaret er hybridbilen - yderligerere udviklet.

Men forbrugerne skal efterspørge den, og producenterne skal være mere
modige.

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.



Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 15:33

Ego sprak:
> Jan W Nielsen wrote:
>
>> Jeg ville være helt vildt med en totalt lydløs og ekstremt
>> momentstærk elktromotor. Så ville man kunne suse afsted helt lydløst
>> gennem landskabet. Lækkert...!
>
> Jeg gætter på, at man ikke bliver fri for en forbrændingsmotor
> foreløbig, hvis man vil suse gennem landskabet. Men i byerne kunne
> man 'suse' lydløst, svaret er hybridbilen - yderligerere udviklet.
>
> Men forbrugerne skal efterspørge den, og producenterne skal være mere
> modige.

http://www.sae.org/automag/globalconcepts-2/19.htm

http://www.electrifyingtimes.com/gmprecept.html

Per



Verner Johnsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 09-11-03 18:07

On Sun, 9 Nov 2003 12:53:04 +0100, "Per Wildau" <xy@z.com> wrote:


>
>En ting som er fuldstændig oplagt, og som også en dag må komme, er en
>elektromotor i hvert hjul.


Du mener som den her :

<http://www.carkeys.co.uk/features/FE000315.htm>
og
<http://www.faszination-oldtimer.de/news/lohnerporsche.html>


som nu for øvrigt er genopfundet af General Motors

<http://www.carkeys.co.uk/NE007708.htm>


--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Jan W Nielsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-03 18:12

Verner Johnsen wrote:

> <http://www.carkeys.co.uk/features/FE000315.htm>

Så selvom det bliv en realitet med sådanne el-motorer på hvert hjul, ville
der stadig ikke være sket noget "stort i udviklingen af bilen, de sidste 40
år"

*LOL*

--
Jan W Nielsen




Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 21:41


"Jan W Nielsen" sprak:
> Verner Johnsen wrote:
>
> > <http://www.carkeys.co.uk/features/FE000315.htm>
>
> Så selvom det bliv en realitet med sådanne el-motorer på hvert hjul, ville
> der stadig ikke være sket noget "stort i udviklingen af bilen, de sidste
40
> år"
>
> *LOL*

Æøhh - hvorfor ik?

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.




Jan W Nielsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-11-03 23:32

Per Wildau wrote:

>> Så selvom det bliv en realitet med sådanne el-motorer på hvert hjul,
>> ville der stadig ikke være sket noget "stort i udviklingen af bilen,
>> de sidste 40 år"
>> *LOL*

> Æøhh - hvorfor ik?

Fordi der allerede blev produceret sådan en tingest for mange år siden..

--
Jan W Nielsen






Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 21:39


"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:orssqv05bcke7cd7jcds4m5ak6o48qpsud@4ax.com...
> On Sun, 9 Nov 2003 12:53:04 +0100, "Per Wildau" <xy@z.com> wrote:
>
>
> >
> >En ting som er fuldstændig oplagt, og som også en dag må komme, er en
> >elektromotor i hvert hjul.
>
>
> Du mener som den her :
>
> <http://www.carkeys.co.uk/features/FE000315.htm>
> og
> <http://www.faszination-oldtimer.de/news/lohnerporsche.html>
>
>
> som nu for øvrigt er genopfundet af General Motors
>
> <http://www.carkeys.co.uk/NE007708.htm>

Måske, men elektromotorer kan nu til dags være *meget* små - gad vide hvor
små de kunne være? Måske som bremserne i en bil?

- Men hvad er det nu en 'VW Transporter Syncro' er for en ting?

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.



Per Wildau (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 09-11-03 22:55

Ego skrev:
> "Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:orssqv05bcke7cd7jcds4m5ak6o48qpsud@4ax.com...
>> On Sun, 9 Nov 2003 12:53:04 +0100, "Per Wildau" <xy@z.com> wrote:
>>>
>>> En ting som er fuldstændig oplagt, og som også en dag må komme, er
>>> en elektromotor i hvert hjul.
>>
>> Du mener som den her :
>>
>> <http://www.carkeys.co.uk/features/FE000315.htm>
>> og
>> <http://www.faszination-oldtimer.de/news/lohnerporsche.html>
>>
>> som nu for øvrigt er genopfundet af General Motors
>>
>> <http://www.carkeys.co.uk/NE007708.htm>
>
> Måske, men elektromotorer kan nu til dags være *meget* små - gad vide
> hvor små de kunne være? Måske som bremserne i en bil?
>
> - Men hvad er det nu en 'VW Transporter Syncro' er for en ting?

Du har selvfølgelig en god pointe og Jan har selvfølgelig fat i det rigtige,
det *er* ufatteligt svært, at finde frem til noget virkeligt nyt. Men som
sagt med computere *er* der virkeligt sket noget nyt, det må kunne give "Der
Lohnerporsche" en chance til.

Per



Verner Johnsen (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 10-11-03 01:14

On Sun, 9 Nov 2003 22:55:25 +0100, "Per Wildau" <xy@z.com> wrote:


>
>Du har selvfølgelig en god pointe og Jan har selvfølgelig fat i det rigtige,
>det *er* ufatteligt svært, at finde frem til noget virkeligt nyt. Men som
>sagt med computere *er* der virkeligt sket noget nyt, det må kunne give "Der
>Lohnerporsche" en chance til.
>


Jep, og det er da også en af Gm's begrundelser for at genopfinde
princippet.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Verner Johnsen (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 10-11-03 01:14

On Sun, 9 Nov 2003 21:38:48 +0100, "Per Wildau" <xy@z.com> wrote:


>
>- Men hvad er det nu en 'VW Transporter Syncro' er for en ting?


Det er så'n en med 4-hjulstræk.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Lars Ehlers (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 10-11-03 03:53

On Sun, 9 Nov 2003 11:50:14 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>11.000 biler er meget lidt i USA. Det er praktisk talt intet overhovedet.
>Hvis konceptet skal have mere "turbo" på, så skal det have offentlig støtte.
>For eksempel via afgiftsdispensation på bilerne eller særlige privilegier
>til dem i trafikken.

Nu snakker vi jo 2004 modellen, Toyota Prius er blevet solgt i USA
siden 2001. Det er måske ikke den mest populære Toyota, men jeg ser
flere og flere af dem rundt omkring. Desuden kan man få op til $2000 i
skattefradrag for at købe en Prius.
>
>Desuden kunne kan spørge sig selv, hvorfor man skulle bruge 420 bananer på
>en bil, der alene i brændstof er dyrere end dén her:

Helt enig, priserne i Danmark er totalt forrykte!

--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

N/A (23-11-2003)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-03 21:57



Mogens Knudsen (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-11-03 21:57

On Sun, 9 Nov 2003 10:29:51 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> http://cartalk.cars.com/Info/Testdrive/Reviews/honda-insight-2001.html

>Mange har nok hørt om Toyota Prius, der kommer til Danmark om to måneder.
>Prisen er endnu ukendt...

"Kun" 430.000 kr


DR 1 S124 søn 23 nov 13:07:07

MILJØVENLIG BIL BLIVER FOR DYR

Til næste år bliver det for første gang
muligt at købe en hybridbil herhjemme.

Bilen, der både har en el og benzin-
motor, kan køre 23 kilometer på en
liter benzin.

Men på grund af registreringsafgiften
bliver bilen så dyr, at kun få ventes
at købe bilen.

Prisen for en Toyota Prius bliver
nemlig 430.000, og det er ca. 100.000
mere end andre biler af samme
størrelse.

Direktør i De Danske Bilimportører Bent
Mikkelsen kalder det helt urimeligt.


S119 TV2 TTV S119 søn 23 nov 21:55:12
Miljøbil bremset af høje afgifter

En ny type bil rammer nu det danske
marked. Med sin kombination af benzin-
og elfremdrift kører den langt på lite-
ren, og udstødningsstofferne er rene.

Alligevel venter importøren, Toyota
Danmark, at der kun vil blive solgt
højest 20 hybridbiler om året.
"Når Prius er belagt med fuld afgift,
bliver den så dyr (430.000 kr., red.),
at det nok kun er firmaer, der køber
den", siger informationschef Rene
Mouritzen til Berlingske Søndag.

Prius forurener tre til otte gange min-
dre end andre benzin- og dieselbiler.


/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste