Ny katalysator = længere på literen ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 08-11-03 23:32

Hepz

Min Sierra fik smidt en nu kat på i forrige uge.

Herefter oplever jeg glædeligt at det virker som om den ruller længere på en
tankfuld, er det en normal følgevirkning (af de gode) ved at bløde
pungrotten for en ny kat ?

Mvh.

Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-11-03 00:04

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev :

>Hepz

Huh ?

>Min Sierra fik smidt en nu kat på i forrige uge.

Det skrev du jo noget om ;)

>Herefter oplever jeg glædeligt at det virker som om den ruller længere på en
>tankfuld, er det en normal følgevirkning (af de gode) ved at bløde
>pungrotten for en ny kat ?

Det lyder lidt mystisk, men ok, hvis den gamle har været faldet
sammen, er det nok muligt. Min gik fra 12 på literen til 13,5 da
synsmanden bad om en ny kat.... Herregud , kræet har jo kun gået
375.000 (Sådan noget billigt lort.......)

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-11-03 04:30

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Det lyder lidt mystisk, men ok, hvis den gamle har været faldet
> sammen, er det nok muligt. Min gik fra 12 på literen til 13,5 da
> synsmanden bad om en ny kat....

Vel først da du skiftede den? Ellers er det sq godt gået :)

> Herregud , kræet har jo kun gået 375.000 (Sådan noget billigt
> lort.......)

Escortens holdte kun ca. 170kkm

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-11-03 20:02

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Vel først da du skiftede den? Ellers er det sq godt gået :)

> Escortens holdte kun ca. 170kkm
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
>
> "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

På min Escort '93 holdt den kun 60.000 km .

Men så fik jeg den skåret op og tømt - det lød den nu ikke dårligere af .

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-11-03 20:05

Hej!

Jan Vennike wrote:

> På min Escort '93 holdt den kun 60.000 km .

Surt :(

> Men så fik jeg den skåret op og tømt - det lød den nu ikke dårligere af .

Hmm, du fik vel sat en anden på efterfølgende ? Bilen forurener jo mere uden...

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-11-03 20:14

> [...]
> Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
>
> "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Ja, fyyy ha da, sådan noget kan man da ikke ha

Nej, jeg gav den i bytte for min næste bil og informerede om den tomme kat -
så måtte forhandleren sgisme selv sætte en på.

Og mht forurening: Når jeg nu starter min VW Caravelle '82 (gl. luftkølet)
op er man ikke itvivl om at det er usundt at stå bag ved den - den lugter
ligesom biler gjorde i gamle dage, godt med udstødnings os.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-03 13:10

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> synsmanden bad om en ny kat.... Herregud , kræet har jo kun gået
> 375.000 (Sådan noget billigt lort.......)

Var iglen da med til syn?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-11-03 16:35

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Var iglen da med til syn?

Nej - Iglen er jo desværre ikke mere , han blev syg og døde for mig,
men savnet, det er han - trods hans pågåenhed

Han har fået en kvindelig efterfølger ;)