Salg af bil - del 2
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 08-11-03 20:18

OK.

Affødt af svarene til mit tidligere spørsmål:
Salg af bil, der er indkaldt til syn.

Jeg skal sammen med denne her unge kvinde, mødes med en ung mand på DTC i
Vejle.
Den unge kvinde giver sin VW Golf (1985 tror Jeg) og 7000,- i Bytte for en
Opel Kadett Stationcar (1990/Nysynet).
Han medbringer en slutseddel.
Han vil så have 14 dage til at gå bilen efter inden han syner og
omregistrerer den. Kan vi på nogen måde sikre os at han syner bilen, og
omregistrerer den, så hun slipper for ubehagelige overraskelser, såsom besøg
af politiet?
Skal vi lave noget papir han skal skrive under på, tage billeder af bilerne
med en avis fra pågældene dag?

Takker for svarene i det andet indlæg.

Carsten Pedersen

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 08-11-03 20:24

> [...]
besøg
> af politiet?
> Skal vi lave noget papir han skal skrive under på, tage billeder af

Tag for guds skyld pladerne af, så må det ære hans problem hvad han gør, jeg
nægter at stole på folk der siger at de lover i løbet af 14 dage...... Intet
stykke parpir forhindre ham i at køre glad rundt på jeres plader i jeres
navn og politiet skal jo nærmest falde over ham før de gør noget

Fra : alexbo

Dato : 08-11-03 20:46

"Carsten Pedersen" skrev

> Jeg skal sammen med denne her unge kvinde, mødes med en ung mand på DTC i
> Vejle.

Jeg kan ikke forestille mig en mere usikker handel, der er intet der
forhindrer køberen at køre videre i hendes navn.
Det fremgår heller ikke, hvem der omreg. den bil hun køber, man får nærmest
en fornemmelse af at hun intet kender til hverken bilen eller manden.

Jeg må absolut fraråde en sådan fremgangsmåde.
Det kan næsten kun gå galt.

Det er heller ikke umuligt at omreg. en bil der er kaldt til syn, det
afhænger af sidste synsdato.
Jeg har ikke lige kunne finde reglerne på nettet, men de er der et sted.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 08-11-03 21:29

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afhænger af sidste synsdato.
> Jeg har ikke lige kunne finde reglerne på nettet, men de er der et sted.

Kan man ikke bare afmelde forsikringen på bilen?
Eller ringe til det lokale motorkontor, og sige at bilen er solgt?

Carsten Pedersen

Fra : Holten

Dato : 08-11-03 21:49

"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan man ikke bare afmelde forsikringen på bilen?
> Eller ringe til det lokale motorkontor, og sige at bilen er solgt?

Forsikringen kan ikke afmeldes før forsikringsselskabet modtager omreg. fra
CMR.

Du kan ikke ringe til motorkontoret for at afmelde en bil, de skal bruge
nummerpladerne til dette formål.

MVH

Holten

Fra : Jørgen

Dato : 08-11-03 22:09

> Forsikringen kan ikke afmeldes før forsikringsselskabet modtager omreg.
fra
> CMR.

Er du sikker på at du ikke kan det?? det menes jeg da at jeg gjorde engang,
også gik der ca. en lille uge hvor efter jeg modtog et brev fra poiltiet, om
at jeg havde 14 dage til at bringe ordent i min forsikring, ellers hentede
de pladerne... også tror jeg at problemerne begynder...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-11-03 22:07

"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke bare afmelde forsikringen på bilen?

Jo, men så længe der er plader på bilen er der også forsikring på.
Ved ikke om der er en grænse for hvor længe der kan gå...

> Eller ringe til det lokale motorkontor, og sige at bilen er solgt?

De er næsten lige glade. De tager måske efter et par uger ud på hans adresse -
hvis det er den rigtige - men hvem siger at bilen holder der...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 22:23

> [...]
besøg
> af politiet?
> Skal vi lave noget papir han skal skrive under på, tage billeder af

Der er kun en måde at sikre sig på, behold pladerne når i aflevere bilen.
Bed manden om at tage prøveplader med, eller en autotrailer som han kan
fragte bilen hjem på.

Alt andet ville være spil i lotteriet.
Manden ville kunne køre rundt i bilen uden at omregistrere den, og din
veninde ville ikke kunne få resterende vægtafgift og forsikring
tilbagebetalt, om hun så skrev til Hendes Majestæt Dronningen.

Iøvrigt, så giver man da ikke penge i bytte for Kadett, når man har en Golf.
Undskyld, jeg kunne ikke lade være - jeg er nok lidt farvet.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 08-11-03 23:09

> [...]
Golf.
> Undskyld, jeg kunne ikke lade være - jeg er nok lidt farvet.

De står vel i samme situation. Han får hendes bil, og hun får hans, så hvis
han ikke omregistrerer, gør hun heller ikke - kan det gøres så simpelt?

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 21:36

> De står vel i samme situation. Han får hendes bil, og hun får hans, så
hvis
> han ikke omregistrerer, gør hun heller ikke - kan det gøres så simpelt?

Hvis de begge er enige om at omregistrere samme dag f.eks. efter 14 dage er
det jo en mulighed.
Det ville være en god ide at mødes på motorkontoret samme dag. Ellers er der
jo ikke meget ved det.
Jeg mener han kan jo sagtens sige at han køre ned på motorkontoret, uden
rent faktisk at gøre det.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 09-11-03 09:04

"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
besøg
> af politiet?
> Skal vi lave noget papir han skal skrive under på, tage billeder af

Jeg mener at en underskrevet slutseddel er tilstrækkeligt.
I kan så opsige forsikringen. Forsikringsselskabet vil så henvende sig til
motorkontoret, og motorkontoret vil bede jer om at få forsikringen bragt i
orden. I viser dem så slutsedlen, hvorefter de vil komme efter den nye ejer
hvis han ikke får gjort det fornødne.

mvh
Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-11-03 20:41

Peter Weis wrote:
> [...]
> forsikringen bragt i orden. I viser dem så slutsedlen, hvorefter de
> vil komme efter den nye ejer hvis han ikke får gjort det fornødne.

Det er også mit syn på sagen. Det største problem er om der er
gæld i den bil der bliver købt.

mvh
Henning

Fra : alexbo

Dato : 09-11-03 21:02

"Peter Weis" skrev

> I viser dem så slutsedlen, hvorefter de vil komme efter den nye ejer
> hvis han ikke får gjort det fornødne.

Det er ikke mit indtryk, at politiet fiser rundt og vrider armen om på folk,
for at få dem til at omreg. en bil de har købt.

Før eller senere får man det nok i orden, men det er bedre at forebygge, ved
at arrangere handelen på en fornuftig måde, nemlig ved at omreg. sammen.

Jake Stensgaard har et indlæg om netop det problem, han har solgt sin bil,
men intet er sket, i mellemtiden betaler han forsikring og vægtafgift.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Weis

Dato : 09-11-03 21:51

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

> "Peter Weis" skrev

> Det er ikke mit indtryk, at politiet fiser rundt og vrider armen om på
folk,
> for at få dem til at omreg. en bil de har købt.

Hvis den ikke er lovpligtigt forsikret, så kommer de og vrider arm på ham
som har underskrevet slutsedlen som køber.

Han skal afmelde forsikringen.

mvh
Peter