/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
NOS
Fra : Olesen


Dato : 08-11-03 17:00

Ang. en tråd med NOS osv..

Når overgangen fra 98 ned til 95 kan gi' bankelyde osv.,
hvordan reagerer NOS så i en motor mht.
tænding til tiden ???

Er alle NOS kørere ligeglade bare det går stærkt
eller hvordan er politiken på dêt område ?

Eller er sophisticated' electronique svaret
her hvis man er seriøs NOS'er ?



 
 
Brian M (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 09-11-03 13:37

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message news:<3fad1306$0$27372$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Ang. en tråd med NOS osv..
>
> Når overgangen fra 98 ned til 95 kan gi' bankelyde osv.,
> hvordan reagerer NOS så i en motor mht.
> tænding til tiden ???
>
> Er alle NOS kørere ligeglade bare det går stærkt
> eller hvordan er politiken på dêt område ?
>
> Eller er sophisticated' electronique svaret
> her hvis man er seriøs NOS'er ?

Elektronik er svaret. De seriøse dragracefolk, det er jo der NOS er
mest anvendt, bruger en box som flytter tændingen tilbage når der
lukkes op for gassen. www.msdignition.com har dem f.eks.i forskellige
varianter. Kik efter "timing controls" og "retard".

Olesen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 09-11-03 14:51


"Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3f581202.0311090437.7455042d@posting.google.com...

> Elektronik er svaret. De seriøse dragracefolk, det er jo der NOS er
> mest anvendt, bruger en box som flytter tændingen tilbage når der
> lukkes op for gassen. www.msdignition.com har dem f.eks.i forskellige
> varianter. Kik efter "timing controls" og "retard".

OK tak.

Hvordan er standardbiler så stillet mht den enorme
varmeudvikling NOS frembringer ?

SKAL der bruges 'nos-komatible' stumper eks.
eller tar' civilbefolkningen chancen ?



Brian M (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 09-11-03 21:10

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message news:<3fae4661$0$27364$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> "Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f581202.0311090437.7455042d@posting.google.com...
>
> > Elektronik er svaret. De seriøse dragracefolk, det er jo der NOS er
> > mest anvendt, bruger en box som flytter tændingen tilbage når der
> > lukkes op for gassen. www.msdignition.com har dem f.eks.i forskellige
> > varianter. Kik efter "timing controls" og "retard".
>
> OK tak.
>
> Hvordan er standardbiler så stillet mht den enorme
> varmeudvikling NOS frembringer ?
>
> SKAL der bruges 'nos-komatible' stumper eks.
> eller tar' civilbefolkningen chancen ?

Belastning og varmeudviklig er vel ikke anderledes end hvis man lavede
de samme hestekræfter på normalvis. Op til en vis grænse kan standard
stumper holde, der efter begynder det at kræve nye dele. Det plejer
tit at være smedestempler som det første. Jeg kender da nogle der har
brugt 300HK sæt på amerikanske biler uden specielle problemer, udover
hjulspind. Efekten kommer jo på en gang.

Henrik Mortensen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 09-11-03 21:47

> Hvordan er standardbiler så stillet mht den enorme
> varmeudvikling NOS frembringer ?
>

Fidusen er at man i vid udstrækning selv at herre over varmeudviklingen. NOS
kræver jo bensin. Åbner kun nos alene uden mere bensin smelter hele lortet
på stedet. Og det er næsten ligegyldigt hvor lidt nos der kommer ind,
mangler den ekstra bensin der skal til så brænder ilten i NOSen bare noget
andet af istedet, og alu brænder feks fint i NOS.

Brugt rigtigt kan NOS nemt hente 100% på en gadebil, og brugt forkert kan
15% få lortet til at stå helt og aldeles af. Den rigtige måde er som regel
noget dyrere end "den forkerte".

Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste