Tagboks - skiboks til Ford mondeo.
Fra : finn hansen

Dato : 08-11-03 16:56

hejsa NG.

Jeg er ejer af en Ford Mondeo (sedan) og kunne enormt godt tænke mig at få
monteret en skiboks/tagboks på. Problemet er nu, at jeg ikke ved hvilken
type tagbøjle jeg skal bruge. Er "skinnen" i taget universel eller skal man
købe en helt bestemt type "beslag" til en Ford Monedeo.

Yderligere kunne jeg godt tænke mig at vid hvor stor en tagboks må være?.

Håber i har nogen svar.

/finn

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 08-11-03 18:01

> [...]
man
> købe en helt bestemt type "beslag" til en Ford Monedeo.

Du kan købe spec beslag, i enhver bil udstyrs forretning.

> Yderligere kunne jeg godt tænke mig at vid hvor stor en tagboks må være?.

Der er velk ikke rigtig nogen regler, ud over dem der gælder for din max
lastevne

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-03 19:42

On Sat, 8 Nov 2003 18:00:45 +0100, "B.Ingebrigtsen"
<Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> wrote:

>Der er velk ikke rigtig nogen regler, ud over dem der gælder for din max
>lastevne

Og den "evne" bliver hurtigt "belastet". Vej din bagage på en
badevægt, inden du smider dem i "kassen" - du bli'r overrasket !

/Mogens

Fra : Søren Brix

Dato : 08-11-03 22:06

> Og den "evne" bliver hurtigt "belastet". Vej din bagage på en

ja der må ialt incl. tagbøjler + "kasse" + bagage være 75 kg på taget.......

mvh

Søren

Fra : phk

Dato : 09-11-03 08:53

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fad2129$0$29306$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> man

Jeg har bøjler til en Mondeo st.car. De er monteret med 4 cykelbeslag. Kan
købes billigt ... henvendelse i e-mail. Husk at fjerne spamfilteret.

--
Per, Esbjerg