Billig forsikring ?
Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 16:22

Så halvttilfældigt, at jeg gir' 2500,- halvårligt i forsikring.

5000,- årligt..er det ikke dyrt eller er det forventeligt ?

Hvordan er det med dem, som gir' 50-60.000,- ??? Hvad
er årsagen til dêt ?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-11-03 16:31

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Så halvttilfældigt, at jeg gir' 2500,- halvårligt i forsikring.
>
> 5000,- årligt..er det ikke dyrt eller er det forventeligt ?

Det er vel helt ok for en kaskoforsikring - jeg giver omkring en 3300,- for
kasko, og får så en 3-500 tilbage (GF) - men jeg bor jo også ude på landet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 16:43

> [...]
for
> kasko, og får så en 3-500 tilbage (GF) - men jeg bor jo også ude på

Jeg har ikke kasko men simpelt anssvarsforsikring.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-11-03 16:56

> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> for
> landet.
>

> Jeg har ikke kasko men simpelt anssvarsforsikring.

Prisen lyder da meget fornuftig, jeg har ikke kørt i egen bil i 5 år endnu,
så jeg gir 3800,- årligt for ansvar ved Fomo (de er vist kun på fyn)

hilsen henrik

Fra : Jørgen

Dato : 08-11-03 17:07

> Hvordan er det med dem, som gir' 50-60.000,- ??? Hvad
> er årsagen til dêt ?

Det afhænger en del af hvilken bil, hvor du bor. alder, antal skadefri år og
så lige hvor spasser ens forsikringsfirma føler sig... jeg steg fra 8.900
til 25.000 på en uge... og havde ikke haft en eneste skade eller en skid...

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 17:10

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så lige hvor spasser ens forsikringsfirma føler sig... jeg steg fra 8.900
> til 25.000 på en uge... og havde ikke haft en eneste skade eller en

25.000,- i ren ansvar pr. år ?..

Fra : Jørgen

Dato : 08-11-03 21:01

> 25.000,- i ren ansvar pr. år ?..

Niks, med kasko... men der står jo intet om at det er ansvar kun... på Min
Morris giver jeg kun 2200 med kasko om året (det er dog lige steget fra
1300)

Fra : Thomas Krath

Dato : 08-11-03 17:10

> Så halvttilfældigt, at jeg gir' 2500,- halvårligt i forsikring.
>
> 5000,- årligt..er det ikke dyrt eller er det forventeligt ?

Det kommer an på din alder, bil, landsdelen du bor i o.lign.

> Hvordan er det med dem, som gir' 50-60.000,- ??? Hvad
> er årsagen til dêt ?

Bilens nypris, motoreffekt, statistik over hvor mange af typen der sælges
o.lign.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-03 19:53

On Sat, 8 Nov 2003 17:10:11 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Det kommer an på din alder, bil, landsdelen du bor i o.lign.

Jysk ung mand, IMO :)

>Bilens nypris, motoreffekt, statistik over hvor mange af typen der sælges
>o.lign.

Sierra 1.6 årgang gammel, IMO :)

Da jég kørte Sierra 2.3 Ghia aut. for nogle år siden, gav jeg 1200 kr
OM ÅRET for ansvar - og 3.500 kr helårligt for en kasko.
(jeg havde kasko dén _ene_ sommermåned, hvor jeg var på Cote d'Azur,
fordi jeg så havde redningshjælp i hele Europa, gratis...)

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 21:21

> Da jég kørte Sierra 2.3 Ghia aut. for nogle år siden, gav jeg 1200 kr
> OM ÅRET for ansvar -

Hvor var dêt henne siger du ?

Jeg er også elitebilist, og har aldrig hørt
om så lav en pris.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-11-03 21:49

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor var dêt henne siger du ?
>
> Jeg er også elitebilist, og har aldrig hørt
> om så lav en pris.

Det var nok før præmien på ansvarsforsikringen steg gevaldigt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-03 22:02

On Sat, 8 Nov 2003 21:49:29 +0100, "Morten Fruergaard" <mit
fornavn@mit efternavn.com> wrote:

> [...]

"Tryg"

>Det var nok før præmien på ansvarsforsikringen steg gevaldigt...

Jow, jow - men den er nu lav idag også

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 22:08

> Jow, jow - men den er nu lav idag også

Hvor møj ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-11-03 11:29

> [...]
>
> Da jég kørte Sierra 2.3 Ghia aut. for nogle år siden, gav
> jeg 1200 kr OM ÅRET for ansvar - og 3.500 kr helårligt

Det samme gav jeg for ca. 5 - 6 år siden, da jeg havde en magen til.
Jeg gav (svjh) 4200,- pr. år (fuld kasko) for min 2,0i DOHC '92, som jeg
solgte i foråret.
I øjeblikket giver jeg ca. 1800,- pr. år for ansvar (incl. træktøj) på min
1,6 - 1987.
Altsammen er i Tryg.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere - opdateret 5/11-03

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 08-11-03 17:21

10 kilo årligt for ansvar og kasko for en Saxo 16V.Var heldig nogle steder
skulle de have 25 kilo+.Har kørt 2 år i eget navn.

/Thomas

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-11-03 21:33

On Sat, 8 Nov 2003 16:22:28 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Så halvttilfældigt, at jeg gir' 2500,- halvårligt i forsikring.
>
>5000,- årligt..er det ikke dyrt eller er det forventeligt ?

Det kommer jo an på så meget,

Min søn på 24 år har lige betalt 3348 kr for et helt år for
ansvarsforsikring på en Sierra 2,0 DOHC.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 21:39

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Min søn på 24 år har lige betalt 3348 kr for et helt år for
> ansvarsforsikring på en Sierra 2,0 DOHC.

Hvad hedder selskabet ?

Fra : Verner Johnsen

Dato : 09-11-03 10:58

On Sat, 8 Nov 2003 21:38:43 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Hvad hedder selskabet ?

Tryg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-11-03 21:51

> Så halvttilfældigt, at jeg gir' 2500,- halvårligt i forsikring.
>
> 5000,- årligt..er det ikke dyrt eller er det forventeligt ?

Tja. Jeg gav 4.500 kr. årligt for min Amerikaner Chrysler Grand Voyager med en
3,8 L V6.
Hvis der er nogen der synes det lyder dyrt, skal det siges at det er med kasko
og næsten uden selvrisiko...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 22:06

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
med en
> 3,8 L V6.
> Hvis der er nogen der synes det lyder dyrt, skal det siges at det er med

Se det blir mere og mere interessant, for den ene har
en betydelig større bil end min egen, den anden har
en USA vogn, og alle er væsentlig billigere...

Men hvad gir' folk IDAG ?

Ku' I ikke smide jeres pris:

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-03 22:10

On Sat, 8 Nov 2003 22:06:23 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Men hvad gir' folk IDAG ?
>Ku' I ikke smide jeres pris:

'91 Opel Omega 3000 24V = 6.500 kr helårlig
(fastpræmie = ingen prisstigning ved skade - samt fri glas)

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 22:12

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-11-03 22:14

> Se det blir mere og mere interessant, for den ene har
> en betydelig større bil end min egen, den anden har
> en USA vogn, og alle er væsentlig billigere...
>
> Men hvad gir' folk IDAG ?

Jeg solgte min Chrysler i torsdag, hvor jeg skrev GAV. Hvis jeg ikke havde
solgt den ville jeg stadig give det...

Det skal siges, at jeg er 26 år, haft kørekort i 8 år, kører på mit 8.
skadefri år og bor i Vestjylland...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-11-03 04:41

> Men hvad gir' folk IDAG ?
>
> Ku' I ikke smide jeres pris:

Ford Sierra XR4i 2,8 V6 - 18 år - 6900 kr. for ansvar - TJM Forsikring
Opel Omega 3000 24v - 19 år - 11.500 kr. for kasko/6500 kr. selvrisiko - TJM
Forsikring
Nissan Almera GTI - 20 år - 14.000 kr. for kasko/6500 kr. selvrisiko - TJM
Forsikring
Ford Sierra Crosworth 4x4 - 20 år - 16.000 kr for kasko/6500 kr.
selvrisiko - TJM Forsikring

Fra : "-

Dato : 09-11-03 17:03

> [...]
> en betydelig større bil end min egen, den anden har
> en USA vogn, og alle er væsentlig billigere...

Jeg giver 2923,- helårligt for kasko med 4000 i selvrisiko på min polo 1,6
fra '95

det er hos Alka og jeg har samlet bil/hus og indbo forsikring hos dem.

--
Mvh. Lasse
-<VW Polo 1.6>-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-03 09:03

> [...]
> en betydelig større bil end min egen, den anden har
> en USA vogn, og alle er væsentlig billigere...

Citroen Xsara 2,0i 16V 11/98

> Ku' I ikke smide jeres pris:

ca. 6.000, med det halve i selvrisiko
Fuld kasko + ansvar.
Forsikring uden præmietrinsregulering.

Tryg Forsikring.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Nicolai \(2800\)

Dato : 11-11-03 21:32

Honda Accord 2.0 exi 7/88
2100,- årligt i ansvar
Forsikring uden præmietrinsregulering/Tryg famillie

Tryg forsikring

MVH
Nicolai

Der gav 3700 for en pug 206 gti fabriksny i 2000
på samme vilkår.