Forsikring, igen igen
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-11-03 16:19

Jeg har forsøgt at finde nogle gamle posts om subj, men har ikke lige fundet
nogle der gav et entydigt svar.
Hvordan er det at det forholder sig, hvis min mor nu køber en bil, og står
som ejer, mens jeg står som bruger. Kan hun så forsikre den (lovligt)
igennem sit forsikringsselskab?

/Kasper Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-11-03 16:45

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> Hvordan er det at det forholder sig, hvis min mor nu køber en bil, og står
> som ejer, mens jeg står som bruger. Kan hun så forsikre den (lovligt)

Selvf. hvis du har kørepap og bor hjemme :)
Men præmien bliver nok højere end hvis hun kun selv er bruger.

Mvh
Roberto

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-11-03 17:00

> Selvf. hvis du har kørepap og bor hjemme :)
> Men præmien bliver nok højere end hvis hun kun selv er bruger.
>
> Mvh
> Roberto

Selvølgelig har jeg pappet - men jeg bor nu ikke hjemme. Er det et krav??
Det er vel det samme som en virksomhed der giver medarbejderne firmabiler
til privatbrug. De er da også forsikret med firmaet som ejer, og
medarbejderen som bruger, er de ikke?

Det gør heller ikke noget at det er dyrere end hendes almindelige
forsikring, bare det er billigere end min nuværende ;)

/Kasper Hansen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 08-11-03 19:38

et lille råd... gør det i dit eget navn så tidligt som overhovedet som
muligt! why? fordi det er meget trælst at skulle bruge 10-20.000 på bil
forsikring samtidig med at barn nr. 3 er på vej! der er ingen vej uden om
den dyre forsikring når du en dag skal have den i dit eget navn!!!!! så du
kan lige så godt starte med at køre i eget navn... for jo før du går i gang
jo før kommer du ned i præmie!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-11-03 20:24

Hvis jeg står som bruger, kan jeg jo sagtens dokumentere at jeg har kørt
skadefrit i 3 år, som er kravet de fleste steder alligevel. På den måde kan
jeg komme ind i lærestandens forsikring igennem min mor, og stadig optjene
anciennitet. Måske kan det ikke bruges alle steder, men det kan for så vidt
være ligegyldigt...
Situationen er, som jeg har skrevet i nogle andre therads at jeg har kasko
på min nuværende Xantia, men at jeg desværre har haft et par uheld, grundet
tankeløs kørsel (heldigvis uden personskade), men det har fået mig til
virkeligt at tænke over min kørsel, samt at sænke min hastighed betydeligt.
Summa summarum er at jeg kommer til at betale > 40.000 i forsikring, og det
vil jeg simpelthen ikke. Det giver mig to muligheder:

1. At sælge Xantiaen, og miste en hulens masse penge (da jeg kun har haft
den i 6 mdr.), og købe en billigere bil, hvor jeg kan nøjes med en
ansvarsforsikring. På den måde kommer jeg til at betale ca. 20.000 i ansvar.

2. At lade min mor overtage bilen, og forsikre den med mig som bruger. I
fald at det er lovligt, kan jeg beholde min bil, som jeg iøvrigt er meget
glad for, og samtidig slippe med under 10.000 for ansvar + kasko (prisen er
et gæt).

/Kasper Hansen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 08-11-03 20:28

jeg tror ikke din mor kan stå som ejer hvis det er dig der reelt ejer den og
det kan bevises! men husk lige at jeg siger TROR!!!!! men jeg vil vædde min
gamle har på at hvis du ikke bor samme sted som hende og du har lån i bilen
så kan du ikke. men husk på at man kan snyde med en masse... men hvis du
smadrer bilen en dag og de finder ud af at du har snydt... så bliver det
rigtigt dyrt!

har du ringet rundt til ALLE forsikrings selskaber for at høre deres pris?

hvilken motor har den bil? min zx 1.8 16v fra 96 ville koste mig 21.000 incl
kasko i et trin der lå 1 trin dårligere end nybegynder... så 40 kilo lyder
sgu af meget!

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-11-03 21:17

> [...]
incl
> kasko i et trin der lå 1 trin dårligere end nybegynder... så 40 kilo lyder

Som jeg startede med at skrive, har jeg ingen intentioner om at snyde. Hvis
det ikke kan lade sig gøre på lovlig vis, må jeg bare sælge bilen og finde
en billigere. Men du skal huske at man ryger 2 trin ned for hver skade, og
når jeg nu har haft 2 så ryger jeg direkte ned på trin 0. Og trin 4 kostede
knap 25.000 (det var der jeg startede). Jeg er kun 20 skal du tænke på. Men
jo, jeg ringede rundt til alle da jeg købte den.

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-11-03 21:46

> [...]
> Hvordan er det at det forholder sig, hvis min mor nu køber en bil, og står
> som ejer, mens jeg står som bruger. Kan hun så forsikre den (lovligt)

Forsikringsselskaber kigger på, hvem der er bruger af bilen og sætter præmien
efter det.

--
Mvh. Morten Fruergaard