Salg af bil indkaldt til syn
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 08-11-03 15:46

Hej,

Jeg har en bekendt som skal sælge sin bil.
Må hun det når bilen er indkaldt til syn?
Er der i denne situation forskel på salg til forhandler og privat?
Der er tale om at hun giver sin bil i bytte for en nyere + lidt penge oveni.

Carsten

Fra : Peter G C

Dato : 08-11-03 16:01

In news:3fad01be$0$9794$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Carsten Pedersen <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> typed:
> Hej,
>
> Jeg har en bekendt som skal sælge sin bil.
> Må hun det når bilen er indkaldt til syn?

Ja, men det skal oplyses til køber.

> Er der i denne situation forskel på salg til forhandler og privat?

Formentlig ikke - det skal oplyses.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 17:32

"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har en bekendt som skal sælge sin bil.
> Må hun det når bilen er indkaldt til syn?

Jeg købte en bil som var indkaldt til syn, sælgerne havde oplyst at den
først skulle til syn om en månedes tid, han var altså fuld af løgn.
(Det viste sig senere at han var uhæderlig hele vejen igennem).

Da jeg kom ned på motorkontoret for at omregistrere fik jeg at vide at den
skulle synes inden den kunne omregistreres. Og jeg skulle indlevere pladerne
snarest. Men da jeg ikke syntes at jeg gad betale for ny nr.plader valgte
jeg at gøre den klar med det samme og få den synet i løbet af et par dage,
det var trods alt kun dæk, bremser og udstødning der skulle laves.
Jeg fik bilen synet, og derefter omregistreret.

Dvs. hvis bilen er indkaldt til syn, og den nye ejer forsøger at
omregistrere den, får han at vide at han skal indlevere pladerne hvis ikke
den er blevet synet inden han møder op på motorkontoret.

I mit tilfælde valgte jeg at ignorer det da motorkontoret jo ikke vidste at
jeg var den nye ejere, og derfor ikke vidste hvor de skulle henvende sig.

En ny ejer vil med andre ord ikke kunne omregistrere den inden den er synet.
Jeg vil anbefale din bekendte at aflevere pladerne på motorkontoret, så er
hun sikker på at den nye ejer ikke forsætter med at kører i bilen usynet og
u-omregisreret. Hun vil unægteligt blive kontakte af politiet hvis ikke den
bliver synet straks.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-11-03 21:44

> [...]
> u-omregisreret. Hun vil unægteligt blive kontakte af politiet hvis ikke den

Det samme ville jeg have skrevet, men gider ikke gøre det nu...

--
Mvh. Morten Fruergaard