Ulovlig skrotningsbil?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 08-11-03 12:12

Hej,

Tænkt situation:

Hvis man skrotter sin bil, og vedkommende som miljøbehandler bilen opdager
en alvorlig fejl (Dæk uden mønster, bremseslanger der er tæret væk m.m.), er
han så forpligtet til at sladre til rette myndighed?

Carsten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-11-03 12:23

"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev :

snipper lidt:

>er han så forpligtet til at sladre til rette myndighed?

Nejda - en bil behøver ikke ligefrem at kunne klare et §77 eftersyn
når den bliver skrottet
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : ENN

Dato : 08-11-03 12:24

Hvorfor skulle han det? og hvad skulle myndighederne have ud af det? bilen
er jo indleveret til skrot

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 08-11-03 13:42

> [...]
er
> han så forpligtet til at sladre til rette myndighed?

man skrotter da heller ikke sin bil hvis den er i orden, vel???

Søren (9000)

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 08-11-03 14:40

> man skrotter da heller ikke sin bil hvis den er i orden, vel???

Du ville blive rystet!!

Der skrottes dagligt biler som kun har ganske små fejl, biler der kunne køre
adskillige år mere for nogle få håndører.

Så det er sgu egentligt overflødigt for mange at diskutere oliekvalitet, for
bilerne skrottes rask væk med motorer der kører ganske upåklageligt., og
ofte fordi man har købt en ny og har opgivet at sælge bilen i dba til 35kkr,
så pludseligt en dag skal den "bare væk" og istedet for at sætte prisen ned
til noget realistiskt så indløser man sgu 1000dkr hos skrothandleren.

Jowjow.....Noget tyder på at folk enten er rystende ligeglade med afgiften,
eller blot betaler alt alt for lidt i skat, siden man kan have råd til at
smide biler ud så nye som midt i 90erne, og kun med ganske små defekter.
Indtil den trend er stoppet kunne jeg ikke drømme om at kæmpe for lavere
afgifter, eller skattesænkninger, trods jeg ikke selv har for høj en
indtægt.

Henrik

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-11-03 15:13

Henrik Mortensen wrote:

> Du ville blive rystet!!

Klap lige hesten ...

> Der skrottes dagligt biler som kun har ganske små fejl, biler der kunne køre
> adskillige år mere for nogle få håndører.

Hmmm

> [...]
> Indtil den trend er stoppet kunne jeg ikke drømme om at kæmpe for lavere
> afgifter, eller skattesænkninger, trods jeg ikke selv har for høj en

Jeg kørte Asconaen til skrot med:

Hul i toppakningen, aner ikke om det var en revne i toppen eller andet steds, anslået
reparationspris for kun at skifte pakningen: 5000kr hos en uautoriseret med moms.

Hul i begge forskærme, mindre hul under passageren, hul i inderskærm foran, dårligt topleje i
venstre fordæmper eller muligvis knækket fjeder.

Alt ialt for meget for mig at får fixet.

Iflg CRM er den nu omregistreret til anden ejer.

Jeg er da glad for at den fik forlænget sit liv hos en eller anden der kan svejse.

Jeg syntes det var synd at den stod og rustede ude på fortovet og havde den til salg et par uger
som afhentning til alt over 1500 og ingen respons overhovedet!

Mvh
Roberto (kon ikke her med dit pladdersnak :)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-11-03 15:21

Hej!

Roberto Saldo wrote:

> Jeg kørte Asconaen til skrot med:

> Iflg CRM er den nu omregistreret til anden ejer.

Eh, må en skrothandler godt sælge bilerne til gen-indregistrering? Jeg troede
meningen var, at de skulle genbruges :-/

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 08-11-03 15:38

> Eh, må en skrothandler godt sælge bilerne til gen-indregistrering? Jeg
troede
> meningen var, at de skulle genbruges :-/

Hvis den er skrottet og nu omreg. så er der een der har svindlet et sted.
Bilerne afmeldes og ved indlevering af reg.att udbetales skrotningspræmien,
dvs hvis skrothandleren har fået bilen indreg. igen har han enten aldrigt
skrottet den, men blot købt den for 1000dkr(eller hvad der nu er betalt)
eller betalt afgiften igen, eller svindlet med reg. afgiften og
stelnummeret.

Henrik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-11-03 16:06

Hej!

Henrik Mortensen wrote:

> Hvis den er skrottet og nu omreg. så er der een der har svindlet et sted.

Enig.

> [...]
> skrottet den, men blot købt den for 1000dkr(eller hvad der nu er betalt)
> eller betalt afgiften igen, eller svindlet med reg. afgiften og

Okay, det afhænger så af måden skrothandleren modtog den på.

Rooooobert?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-11-03 16:40

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Enig.

> Okay, det afhænger så af måden skrothandleren modtog den på.
>
> Rooooobert?

Der blev lavet en kontrakt om overdragelse af bilen og retten til skrotpræmien, hvorpå de lover at
om eller afregistrere dyret inden 5 arbejdsdage.

Bilen havde plader og det hele på.

Jeg fik 750kr som lovet og var tilfreds med det.

Ingen svindel ingen snyd.

I snakker som I har forstand til (I vidste ikke noget om overdragelseskontrakter) :)

Mvh
Roberto

Fra : alexbo

Dato : 08-11-03 19:52

"Roberto Saldo" skrev

>I snakker som I har forstand til

Næh, det er dig der ikke ved hvad du skriver om.
Du skrev, at du havde kørt din bil til skrotning,
det havde du ikke, du havde solgt den til en ophugger.

mvh
Alex Christensen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-11-03 07:37

alexbo wrote:
> "Roberto Saldo" skrev

> Næh, det er dig der ikke ved hvad du skriver om.
> Du skrev, at du havde kørt din bil til skrotning,
> det havde du ikke, du havde solgt den til en ophugger.

Du kan få et bøjet søm at trutte i kan du! :)

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 09:57

> [...]
>om eller afregistrere dyret inden 5 arbejdsdage.

>Bilen havde plader og det hele på.

>Jeg fik 750kr som lovet og var tilfreds med det.

For mig at se så er du blevet snydt for 750 Kr.
Du har vel betalt 750 Kr i miljøomkostninger for at få bilen skrottet og
huggeren har bare solgt æsken videre uden at udføre det arbejde du har
betalt for.
Hvis det var mig så havde jeg bedt om at få de resterende 750 Kr tilbage
ellers......

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 09-11-03 10:31

> [...]
> betalt for.
> Hvis det var mig så havde jeg bedt om at få de resterende 750 Kr tilbage

Ja, skrothandleren har vurderet at bilen var bedre end blot til skrot(det
rimer sgu!) og har revet skrotningsaftalen i stykker og solgt bilen som i en
ganske alm handel.

Hvordan ved du iøvrigt at bilen er ude på vejen igen??

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 11:51

> [...]
> betalt for.
> Hvis det var mig så havde jeg bedt om at få de resterende 750 Kr tilbage

Hold en kende....

Roberto har aftalt med huggeren at han fik 750,- kr for bilen og det var han
tilfreds med.
Og lavet en aftale om at bilen ikke længere stod i hans navn efter 5 dage.
Så ingen er blevet snydt, uanset hvad ophuggeren har gjort med bilen.
Kom nu ikke igang med alt for mang konspirationsteorier.

Husk på at i en bil i den prisklasse (ca. 0,- kr) er 750,- måske forskellen
på underskud/overskud.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-11-03 12:06

On Sun, 9 Nov 2003 11:51:25 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Hold en kende....

Enig - folk dømmer "andre" alt for hurtigt!

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-03 13:05

> Enig - folk dømmer "andre" alt for hurtigt!

Hvad med det papir som Robert evt. sidder med?
Det der siger noget om 'Udbetalt skrotpræmie'?
Hvor Robert også skulle skrive under på at bilen var til skrot.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-11-03 13:36

On Sun, 9 Nov 2003 13:05:04 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad med det papir som Robert evt. sidder med?

Du tænker på denne pasus:
"Der blev lavet en kontrakt om overdragelse af bilen og retten til
skrotpræmien, hvorpå de lover at om eller afregistrere dyret inden 5
arbejdsdage.

>Det der siger noget om 'Udbetalt skrotpræmie'?

Man kan jo kalde det hvad man vil...

>Hvor Robert også skulle skrive under på at bilen var til skrot.

Prøv at læse ovenstående: OM- eller afregistrere !
Hvorfor fa'n skulle en skrotbil omregistreres.

Ved skrotning af biler underskriver man en særskilt formular.
Dét har Robert næppe gjort, men i princippet blot indgået en
"almindelig" handelsaftale.

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-11-03 07:40

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
>
> Ved skrotning af biler underskriver man en særskilt formular.
> Dét har Robert næppe gjort, men i princippet blot indgået en

Sådan ser jeg også på det.
Man læser vel det man skriver under på.

Jeg viste ham bilen og sagde den kan køre selv, der er plader og syn
til feb 2004. Bilen har kørt til Rivieraen og tilbage uden vrøvl, men
nu drikker den af vandet. Han sagde 'den ser jo pæn ud' og valgte så
hvilken blanket vi skulle bruge.

Jeg var bare interesseret i at få mine forsikrings og vægtafgiftspenge
tilbage.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-11-03 15:46

Kim Voss Schrader wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Eh, må en skrothandler godt sælge bilerne til gen-indregistrering? Jeg
> troede meningen var, at de skulle genbruges :-/

Hvis han indkasserer en skrotpræmie så må han næppe. Men hvis han vurderer
at hvis han selv betaler afhænderen af bilen det samme beløb som
vedkommende ellers skulle have haft i skrotpræmie og så sælger den videre
må han vel godt.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Of all those sperm.... How come YOU where the fastest?!"
-- Wallace Langham as Joshua Blair in 'Veronicas Closet'

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 08-11-03 16:30

> [...]
> at hvis han selv betaler afhænderen af bilen det samme beløb som
> vedkommende ellers skulle have haft i skrotpræmie og så sælger den videre

Det må han godt såfremt sælger ikke har sagt at bilen skulle skrottes. Har
sælger det, og skrothandleren blot betaler sælger som blev den skrottet, og
derefter sælger bilen videre er det svjv ikke lovligt længere.

Nogen jurister der kan fylde lidt ud her?

Henrik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-11-03 16:53

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> derefter sælger bilen videre er det svjv ikke lovligt længere.
>
> Nogen jurister der kan fylde lidt ud her?

Når du afleverer en bil til skrotning, skriver du OG modtageren af bilen
under på at SKROT-præminen ER udbetalt.
Dvs. du får et stykke papir på at bilen vitterligt bliver skrottet.
Hvis du blot sælger bilen til en skrothandler/ophugger for et tilsvarende
beløb, så er det en helt anden snak.
En bil der er solgt til skrotning og papirarbejdet er afsluttet, kan ikke
komme ud at køre igen.
-been there - got the t-shirt RIP Lada

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-11-03 20:36

"Uffe Bærentsen" wrote:

> En bil der er solgt til skrotning og papirarbejdet er afsluttet, kan ikke
> komme ud at køre igen.

Hvis ellers mine oplysninger er korrekte, så kan den komme ud og
køre igen hvis der betales ny registreringsafgift. Totalskadede
biler kan også komme ud og køre igen på den måde. Jeg har dog
svært ved at se fidusen, det skal da lige være hvis man har fundet
en eller anden ultrasjælden bil man gerne vil have lov til at
bygge op igen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-03 13:02

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> svært ved at se fidusen, det skal da lige være hvis man har fundet
> en eller anden ultrasjælden bil man gerne vil have lov til at

Sorry.

Der var lige det hul jeg glemte at nævne
Jeg tror nu ikke Lada kommer til at køre igen, may she rest in peace.
Hvorfra jeg ved at det er en 'hun'?
Det er kun et hunkønsvæsen der kan opføre sig som hun gjorde

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 11:46

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Eh, må en skrothandler godt sælge bilerne til gen-indregistrering? Jeg
troede
> meningen var, at de skulle genbruges :-/

Det kommer jo an på om Roberto har hævet statens skrotpræmie, eller
ophuggeren har sagt "den kan godt lidt endnu" og så betalt ham af egen
lomme.
For så at klargøre bilen, syne den og sælge den.

Det er en del af hvad der sker på et autoophug, huggeren vurdere hvad han
kan tjene mest på, stumperne eller bilen som genopbyg.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-11-03 14:46

"Søren \(9000\)" <thehill@mail.dk> skrev :

>man skrotter da heller ikke sin bil hvis den er i orden, vel???

Typisk ikke - men der ligger vel egentligt et spørgsmål i det Carsten
skriver : kan man blive knaldet på en bil, efer den er taget ud af
drift.