Dug i Skoda Octavia
Fra : Sven Nielsen

Dato : 08-11-03 10:08

Hvad er der galt når der altid er dug på ruderne - selv i tørvejr -
der er ikke vand i bunden af kabinen. Duggen kommer straks.

Mvh Sven

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 10:59

> Hvad er der galt når der altid er dug på ruderne - selv i tørvejr -
> der er ikke vand i bunden af kabinen. Duggen kommer straks.

Det er vel varmeapparatet som er utæt. Du bør få det lavet inden alt det
elektriske irrer væk på grund af fugt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : ak

Dato : 08-11-03 11:27

"Sven Nielsen" <svennielsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er der galt når der altid er dug på ruderne - selv i tørvejr -
> der er ikke vand i bunden af kabinen. Duggen kommer straks.

Er du sikker på du har justeret varmea<pperatet til at tage luft ind udefra,
og ikke recirkulere den luft der er i kabinen, for så får du dug på ruderne.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-11-03 12:35

Sven Nielsen wrote:

> Hvad er der galt når der altid er dug på ruderne - selv i tørvejr -
> der er ikke vand i bunden af kabinen. Duggen kommer straks.

Når du kører i Danmark, så bør du altid have en lille smule ventilation sat
til. Dette vel at mærke med luft, der trækkes ind udefra - og altså ikke fra
recirkulation.

Regnvådt tøj, ånde etc afgiver fugt, der i den kolde tid til kondenserer på
såvel vinduer og de kolde pladedele som for eksempel tagpladen bag
beklædningen.

Det giver et bedre indeklima, hvis der er en stadig gennemstrømning af frisk
luft.

--
Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 17:34

"Sven Nielsen" <svennielsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er der galt når der altid er dug på ruderne - selv i tørvejr -
> der er ikke vand i bunden af kabinen. Duggen kommer straks.

Er der Aircondition i skofasen ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 17:38

> "Sven Nielsen" <svennielsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Er der Aircondition i skofasen ?

Utæt varmeanlæg med kondens på ruderne ?

Jeg fik skiftet radiator samt blæser for ca. 1 år siden
da der også var duq på ruderne selv efter km's. kørsel..

Fra : Holten

Dato : 08-11-03 21:46

> [...]
> Hvad er der galt når der altid er dug på ruderne - selv i tørvejr -
> der er ikke vand i bunden af kabinen. Duggen kommer straks.

Ca. midt i bilen sidder en drejeknap med måske 3-5 tal. Drej denne knap så
pilen er ud for totallet.
Find en anden drejeknap, og få pilen på denne til at pege mod et symbol der
ligner en forrude.
Find endnu en drejeknap, og drej den så pilen kommer ud for noget der er
rødt; IKKE blåt.

Skulle der findes en lille knap med bogstaverne "A/C" så prøv at trykke
denne knap ind, så den lyser.

Sidst men ikke mindst, tør din våde hund med et håndklæde inden du spænder
den fast på bagsædet.

MVH

Holten

Fra : Olesen

Dato : 08-11-03 21:44

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sidst men ikke mindst, tør din våde hund med et håndklæde inden du spænder
> den fast på bagsædet.

Hvordan kan du vide han har en våd hund ?

Fra : Holten

Dato : 08-11-03 22:00

> "Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan du vide han har en våd hund ?

Burde naturligvis have skrevet; "Hvis du har hund" )

MVH

Holten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-11-03 02:23

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev

> Hvordan kan du vide han har en våd hund ?

Hmm. der må være noget om snakken, i torsdags lå der en våd halvtreser
på bagsædet, og ved midnatstid duggede rekorden.

Spooky med de våde pengesedler

Mvh.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-11-03 02:53

On Sun, 9 Nov 2003 02:23:03 +0100, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> [...]
>
>Hmm. der må være noget om snakken, i torsdags lå der en våd halvtreser
>på bagsædet, og ved midnatstid duggede rekorden.

Hva' fa'en?

Det er da kun en halv hund! *LOL*

Var det kun den ene side af bilen der duggede?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-11-03 04:23

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev

> Hva' fa'en?
>
> Det er da kun en halv hund! *LOL*
>
> Var det kun den ene side af bilen der duggede?

Jeps, indersiden!

Mvh.

Fra : Sven Nielsen

Dato : 09-11-03 12:16

Hejsa til alle der har svaret.

Alle svar er jo gode forslag, men alt er checket på forhånd: ingen
recirkulation, blæser på trin 1 eller 2, temperatur justeret på varme,
ingen efterfyldning af kølevædske, ingen våd hund, mm

At tænde for AC virker, men burde jo ikke være nødvendigt. Har haft
bil i 30 år uden lignende problemer med dug.

Kan der være en tilstopning i forbindelse med luftindtaget, således at
den fugt eller regnvand der følger med ikke kan løbe ud ?

Mvh Sven

Fra : Holten

Dato : 09-11-03 14:05

> [...]
>
> Kan der være en tilstopning i forbindelse med luftindtaget, således at
> den fugt eller regnvand der følger med ikke kan løbe ud ?

Du rammer et emne min far og jeg tit snakker om.

De sidste 3 firmabiler han har haft, har ligeledes haft problemer med dug.
Laver man bilerne anderledes i dag end førhen, selv med A/C tændt kan hans
bil i dag finde på, at dugge på sideruderne, hvis det er fugtigt/regner
udenfor.
De biler jeg snakker om er Nissan Primera,Toyota Carina og nu Hyundai
Sonata.

I gamle dage, som han siger havde han aldrig disse problemer, og der havde
bilerne ikke A/C, er bilerne i dag for "tætte" ?

MVH

Holten

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 14:38

> [...]
> udenfor.
> De biler jeg snakker om er Nissan Primera,Toyota Carina og nu Hyundai

Så har dig og din far valgt forkerte bilmærker. I min mondeo sidder
varmetråde i for- og bagrude og de tager fugten i løbet af få sekunder. AC
virker ikke ret meget alligevel når vi en nede i de temperaturer som er nu,

Fra : Holten

Dato : 09-11-03 15:07

> [...]
> virker ikke ret meget alligevel når vi en nede i de temperaturer som er

Hov hov din Ford fokuserede sønderjyde ) tag ikke mig med i min fars
valg af bilmærker, jeg kører ikke "Japser" eller koreaner.

MVH

Holten