294 HK mondeo
Fra : Tom

Dato : 07-11-03 22:25

hey

Til de få som måtte eje en 2.5 L mondeo så er der nu meget godt at hente
hvis man ikke synes de 170 HK er nok.
Jeg fandt på http://www.fordmondeo.org/ en beskrivelse til hvorledes man let
selv kan opgradere motoren til en 200 HK ved at skifte indsugningshuset og
ændre lidt på udstødningen.

Skulle man være ligeglad med statens-bilinspektion og lign så kan man på 48
timer opgradere 2.5 motoren til en 294 HK turbo. Der er dog tale om et lidt
større gør det selv projekt
http://www.vortechsuperchargers.com/pdf/manuals/4fs218im.pdf

Til info så er den amerikanske udgave af mondeo = contour og bilerne deler
en stor del stumper.

shyt de ikke har noget tuning til en lille 1.8 velo-solex motor som sidder i
min

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 08-11-03 02:45

> på 48 timer opgradere 2.5 motoren til en 294 HK turbo. Der er dog
> tale om et lidt større gør det selv projekt
> http://www.vortechsuperchargers.com/pdf/manuals/4fs218im.pdf

Men stadigvæk på forhjulene? :(

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-11-03 07:30

Thomas Krath wrote:

> Men stadigvæk på forhjulene? :(

En eller ande form for TC må der til ellers er det all show and no go.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 09:30

> Men stadigvæk på forhjulene? :(

Jep, der er godt nok også lavet en mondeo 4x4 men det er ikke med 2.5 L
motor.
Jeg synes det er gået meget tilbage med Ford i forhold til 80'erne hvor det
ikke bare var metervarer man spyttede ud.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Krath

Dato : 08-11-03 13:02

> Jeg synes det er gået meget tilbage med Ford i forhold til 80'erne
> hvor det ikke bare var metervarer man spyttede ud.

Crossie ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-11-03 15:15

Tom wrote:
> hey
> shyt de ikke har noget tuning til en lille 1.8 velo-solex motor som sidder i
> min

NOS er dit eneste håb om mere power når det savnes.

Mvh
Roberto

Fra : John Sahl

Dato : 08-11-03 15:23

Roberto Saldo wrote:
> NOS er dit eneste håb om mere power når det savnes.

Tom må da skulle have turbo igen ,-)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-11-03 16:43

John Sahl wrote:

> Tom må da skulle have turbo igen ,-)

1.8'eren er ikke superholdbar og der er ikke oceaner af plads.
Fumleinstallationer er set (to toppakninger og ny motor hver 2. måned), men de er slet ikke
holdbare nok til daglige tæsk.

Lidt NOS kan den nok holde til i ny og næ.

Mvh
Roberto

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-11-03 19:37

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> shyt de ikke har noget tuning til en lille 1.8 velo-solex motor som sidder
> min

Skyd den af, find en pæn 2,0 og smid lidt sparepenge efter en T34 med
passende manifold

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-11-03 04:43

> Skyd den af, find en pæn 2,0 og smid lidt sparepenge efter en T34 med
> passende manifold

HØRT - alt. en 2,5 V6 el- en ST220, hvis det skal være en nyere Ford og ikke
en Crossie :)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-11-03 10:03

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> HØRT - alt. en 2,5 V6 el- en ST220, hvis det skal være en nyere Ford og
ikke
> en Crossie :)

Enig :)

-M

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-11-03 18:46

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Skyd den af, find en pæn 2,0 og smid lidt sparepenge efter en T34 med
> passende manifold

Har du set det afprøvet på en 2,0 Zetech...?

Er det til at få noget ordentligt ud af det...?

Iøvrigt.... Passer en 2,0 RS2000 Escort motor mon i deo'en...?

---

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-11-03 20:13

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du set det afprøvet på en 2,0 Zetech...?

Læser du aldrig FASTFORD? :)

> Er det til at få noget ordentligt ud af det...?

Ja, også med 200 hypper

> Iøvrigt.... Passer en 2,0 RS2000 Escort motor mon i deo'en...?

Det tror jeg faktisk at den gør. :)

-M

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-11-03 21:59

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Læser du aldrig FASTFORD? :)

Desværre alt for sjældent...

Det var mere da jeg legede med min gamle RS Turbo...

> Ja, også med 200 hypper

Det er da okey....

> Det tror jeg faktisk at den gør. :)

Tænkte også på den 2,3 (145 hk) række 4 som ligger i Galaxy.... Den kører
også godt... Gad vide om den er til at ligge i en mondeo... 145 hk er jo
ingen problemer i en 2,0..

---

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-11-03 00:12

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> shyt de ikke har noget tuning til en lille 1.8 velo-solex motor som sidder
> [...]

Snoldtrækker

MVh Mads Stetter
GOLF TD '89