/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu skal alle de ulykker med varevogne unde~
Fra : Henrik B.


Dato : 07-11-03 21:37

Hej.

Iflg. DR's tekst-tv tidligere i dag (fredag), vil
færdselssikkerhedskommisionen nu igangsætte en udvidet undersøgelse af vare
(kasse) vogne i trafikken. De er nemlig højt repræsenteret i
ulykkesstatistikkerne. Der blev angivet at ud af 600 ulykker medførte de 50
dødsfald! Førerne af kassevogne kørte generelt forstærkt, for tæt, forkert
læsset og reagerede forkert i farlige situationer.

M.v.h.



 
 
Bernhard Ege (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 07-11-03 21:54


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:3fac027f$0$45362$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Iflg. DR's tekst-tv tidligere i dag (fredag), vil
> færdselssikkerhedskommisionen nu igangsætte en udvidet undersøgelse af
vare
> (kasse) vogne i trafikken. De er nemlig højt repræsenteret i
> ulykkesstatistikkerne. Der blev angivet at ud af 600 ulykker medførte
de 50
> dødsfald! Førerne af kassevogne kørte generelt forstærkt, for tæt,
forkert
> læsset og reagerede forkert i farlige situationer.

Det var da også på tide. Der er mange i de kassevogne som ikke skulle
have et kørekort (hvis de da i det hele taget har et).

mvh Bernhard


Jan W Nielsen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-11-03 21:59

Bernhard Ege wrote:

>> Der blev angivet at ud af 600 ulykker
>> medførte de 50 dødsfald! Førerne af kassevogne kørte generelt
>> forstærkt, for tæt, forkert læsset og reagerede forkert i farlige
>> situationer.

Problemet er, at de har fået for mange kræfter, som følge af diesel-motorens
udvikling. (Og at chaufførerne er pissefulde fredag eftermiddag)
--
Jan W Nielsen




John Sahl (08-11-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 08-11-03 07:54

Jan W Nielsen wrote:
> Bernhard Ege wrote:
>
>>> Der blev angivet at ud af 600 ulykker
>>> medførte de 50 dødsfald! Førerne af kassevogne kørte generelt
>>> forstærkt, for tæt, forkert læsset og reagerede forkert i farlige
>>> situationer.
>
> Problemet er, at de har fået for mange kræfter, som følge af
> diesel-motorens udvikling. (Og at chaufførerne er pissefulde fredag
> eftermiddag)

Hvad er det for en påstand at komme med om Lars Vestman?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Henrik B. (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-11-03 12:06

John Sahl wrote:
::: Problemet er, at de har fået for mange kræfter, som følge af
::: diesel-motorens udvikling. (Og at chaufførerne er pissefulde fredag
::: eftermiddag)
::
:: Hvad er det for en påstand at komme med om Lars Vestman?

Så er det DERFOR Lars altid synes alle andre trafikanter kører som idioter -
han ser dem gennem sprittåger. *LOOOOOL*

M.v.h.



Jan W Nielsen (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 08-11-03 12:36

John Sahl wrote:

>> Problemet er, at de har fået for mange kræfter, som følge af
>> diesel-motorens udvikling. (Og at chaufførerne er pissefulde fredag
>> eftermiddag)

> Hvad er det for en påstand at komme med om Lars Vestman?

Ha-ha... Ja, nok ikke lige Lars - og han er nok heller ikke den,d er kommer
farende afsted gennem byen med 110 km/t..

--
Jan W Nielsen




John Sahl (08-11-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 08-11-03 14:37

Jan W Nielsen wrote:
> Ha-ha... Ja, nok ikke lige Lars - og han er nok heller ikke den,d er
> kommer farende afsted gennem byen med 110 km/t..

Nej, det var jo det jeg tænkte

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Vestman (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Vestman


Dato : 08-11-03 17:31

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> > Ha-ha... Ja, nok ikke lige Lars - og han er nok heller ikke den,d er
> > kommer farende afsted gennem byen med 110 km/t..
>
> Nej, det var jo det jeg tænkte

;op

Det værste er, at flere af mine kolleger desværre bidrager til det dårlige
omdømme varevognschaufførerne har. Vi har dog endnu ikke "begået" større
uheld med personskade, men en del småbuler, smadrede sidespejle o.s.v.

--
Venligst,
Lars Vestman
www.vestman.subnet.dk



Per Wildau (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-11-03 10:40

Jan W Nielsen wrote:
> Bernhard Ege wrote:
>
>>> Der blev angivet at ud af 600 ulykker
>>> medførte de 50 dødsfald! Førerne af kassevogne kørte generelt
>>> forstærkt, for tæt, forkert læsset og reagerede forkert i farlige
>>> situationer.
>
> Problemet er, at de har fået for mange kræfter, som følge af
> diesel-motorens udvikling. (Og at chaufførerne er pissefulde fredag
> eftermiddag)

Det var dog en knudret måde at tænke på... Er der nogen som ved om der er en
overhyppighed af varevogne som kører ind i træer, for så kunne det jo
tænkes, at være endnu et eksempel på 'ung mand og motorkøretøj'.

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de
sidste 40 år.



Henrik B. (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-11-03 12:07

Per Wildau wrote:
::: Problemet er, at de har fået for mange kræfter, som følge af
::: diesel-motorens udvikling. (Og at chaufførerne er pissefulde fredag
::: eftermiddag)
::
:: Det var dog en knudret måde at tænke på... Er der nogen som ved om
:: der er en overhyppighed af varevogne som kører ind i træer, for så
:: kunne det jo tænkes, at være endnu et eksempel på 'ung mand og
:: motorkøretøj'.

Ikke desto mindre er det vildt at varevogne er skyld i 50 dødsfald på kun
600 ulykker!

M.v.h.



Peter Weis (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 08-11-03 18:12


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> Ikke desto mindre er det vildt at varevogne er skyld i 50 dødsfald på kun
> 600 ulykker!

Der refereres vist kun til de 600 ulykker med personskade.
Mon ikke varevogne laver mange flere ulykker end de 600? De er så bare uden
personskade.
mvh
Peter



Jan W Nielsen (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 08-11-03 12:40

Per Wildau wrote:

>> Problemet er, at de har fået for mange kræfter, som følge af
>> diesel-motorens udvikling. (Og at chaufførerne er pissefulde fredag
>> eftermiddag)

> Det var dog en knudret måde at tænke på...

Tak..

> Er der nogen som ved om
> der er en overhyppighed af varevogne som kører ind i træer, for så
> kunne det jo tænkes, at være endnu et eksempel på 'ung mand og
> motorkøretøj'.

Jeg ved faktisk ikke, hvordan varebiler kører galt, men jeg ser dem ofte på
motorvejen i meget, meget høj fart. Hastigheder på over 150 km/t er ikke
ualmindelige, og hvis man selv har prøvet at køre 160 i en kassevogn, ved
man godt, at den ikke styrer eller bremser skidegodt ved den hastighed. Især
ikke, hvis bilen er fyldt med gods, der virkelig kan mærkes på
køreegenskaberne.

Nu dør der godt nok kun omkring 40 på motorvejen i Danmark om året, men de
kører også stærkt andre steder.

Jeg ved desuden positivt, at det ikke er sjældent, at de falder i søvn (men
det er der nok også mange andre, der gør), og at de også er
overrepræsenteret når det gælder spirituskørsel.

I gamle dage kunne sådan en Transit diesel ikke køre meget mere end 90-110
km/t med læs - og mit eget gær er, at de op til 160 hk de har i dag betyder
noget for ulykkesfrekvensen. De kører ofte med sømmet i bund, når de skal
hjem til fyreaften.

--
Jan W Nielsen




Ukendt (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-11-03 15:13


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fac0788$0$7841$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Bernhard Ege wrote:
>
> >> Der blev angivet at ud af 600 ulykker
> >> medførte de 50 dødsfald! Førerne af kassevogne kørte generelt
> >> forstærkt, for tæt, forkert læsset og reagerede forkert i farlige
> >> situationer.
>
> Problemet er, at de har fået for mange kræfter, som følge af
diesel-motorens
> udvikling. (Og at chaufførerne er pissefulde fredag eftermiddag)

Hvor de iøvrigt har pisse travlt med at komme hjem til week-end.
Det er ikke ualmindeligt at når man holder ca. 130 så kommer der en Sprinter
eller Trasporter blæsende forbi.

> --
> Jan W Nielsen
>
>
>



Jan W Nielsen (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 08-11-03 18:00

Claus Petersen wrote:

> Hvor de iøvrigt har pisse travlt med at komme hjem til week-end.
> Det er ikke ualmindeligt at når man holder ca. 130 så kommer der en
> Sprinter eller Trasporter blæsende forbi.

Nej, det er mere reglen end undtagelsen

Jeg har fået at vide, at en Sprinter 316 med en boks smider knap 190 heste -
intet under, de kan komme hurtigt hjem på weekend...

--
Jan W Nielsen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste