Gamle i trafikken
Fra : Jens Bendtsen

Dato : 07-11-03 20:32

Skal man have taget kørekortet, når man fylder 70?
Synes, mange gamle er til fare for trafiksikkerheden.
De kører 70 på en stor landevej med følgende desperate overhalinger, og når
de kommer ind i bebyggede områder, kører de stadig 70 eller sætter farten op
til 80......

Fra : Per Wildau

Dato : 07-11-03 20:48

Jens Bendtsen wrote:
> [...]
> De kører 70 på en stor landevej med følgende desperate overhalinger,
> og når de kommer ind i bebyggede områder, kører de stadig 70 eller

LOL

Det ser mere ud til, at mænd skal vente med at få kørekort til de er fyldt
50, og den er helt gal med mænd midt i tyverne, måske burde man
mentalundersøge dem, og frakende de mest agressive kørekortet.

http://www.vejpark.kk.dk/byenstrafik/sikkerhed/trafikuheld2001.pdf

Fra : .J.S...

Dato : 07-11-03 21:06

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 50, og den er helt gal med mænd midt i tyverne, måske burde man
> mentalundersøge dem, og frakende de mest agressive kørekortet.

Som ofte fremgår det kun hvor mange i hvilke grupper som er kommet tilskade.
Hvis man skal se på hvem som er farlige i trafikken så skal vi have nogle
tal for hvem som forårsagede skaderne.

mvh/JS

Fra : Per Wildau

Dato : 07-11-03 21:18

..J.S... wrote:
> [...]
> tilskade. Hvis man skal se på hvem som er farlige i trafikken så skal
> vi have nogle tal for hvem som forårsagede skaderne.

Det kan du have ret i, selv om jeg tror, at sådan en grafik kommer til at
ligne ovennævnte. Jeg mener iøvrigt, at mange unge mænd har det med at køre
ind i træer - altså 'aleneuheld'.

Gad vide om der en der kan finde en relevant graf?

--
Per
I øvrigt mener jeg ikke, at der er sket stort i udviklingen af bilen, de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 21:56

Per Wildau wrote:

> [...]
> fyldt 50, og den er helt gal med mænd midt i tyverne, måske burde man
> mentalundersøge dem, og frakende de mest agressive kørekortet.

Hvad - skal JEG af med kørekortet. Du må være fra forstanden, farmand..

Tror du ikke, de unge kører galt, fordi de skal undvige de gamle, der holder
i vejen i anden vognbane..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Per Wildau

Dato : 07-11-03 23:39

Jan W Nielsen wrote:

> Hvad - skal JEG af med kørekortet. Du må være fra forstanden,
> farmand..
>
> Tror du ikke, de unge kører galt, fordi de skal undvige de gamle, der
> holder i vejen i anden vognbane..?

Mangt et ungt menneske har måttet hentes ned fra træer, hvor man kan undre
sig over at han fandt det, thi der var ikke et træ i miles omkreds. Ej
heller var der andet end et par køer som så, den unge mand lande i
trækronen, med sit prægtige køretøj - ja det er næsten som tiltrækkes de af
træer.

"En forsigtig vurdering af dødsulykkerne i 2001 peger på
især unge bilister som et meget stort problem. Rådet gennemførte i
efteråret 2001 en målrettet indsats på landets tekniske skoler, og
frugten af den indsats kan vi først forvente at høste i det nye år,
hvor Rådet vil følge op med nye initiativer med fokus på de unge."

http://www.beredskabsinfo.dk/nyhedsbrev/arkiv/0202.php

Fra : Per Wildau

Dato : 07-11-03 23:45

Ego wrote:

> [...]
> frugten af den indsats kan vi først forvente at høste i det nye år,
> hvor Rådet vil følge op med nye initiativer med fokus på de unge."

og så er der lige:

"Hver fjerde motorfører, som er involveret
i uheld med personskade er under 25
år og risikoen for at skade både sig selv
og andre trafikanter alvorligt pr. kørt km. -
er væsentlig større for unge trafikanter end
for andre aldersgrupper. For de 18-24
årige er den 6 gange større end for de 45-
54 årige."

http://www.si-folkesundhed.dk/cuf/ulyk/nyhedsbreve/nr8juni2002.pdf

.... say no more

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 23:43

Per Wildau wrote:

> [...]
> frugten af den indsats kan vi først forvente at høste i det nye år,
> hvor Rådet vil følge op med nye initiativer med fokus på de unge."

Jeg er helt enig - kik på parkeringspladsen på enhver teknisk skole, og du
vil se den ene Brian-bil efter den anden. Når "klokken ringer ud", vil du se
Brian-biler køre Brian-kørselmed tåbelys hele vejen væk fra skole.

Der er lavet en undersøgelse, som jeg for ikke så længe siden faldt over,
der forsøger at beskrive, hvorfor netop den tekniske skole er et sted, der
skal sættes særligt ind med en præventiv indsats.

Et af svarene er selvfølgelig, at de langt tidligere i livet får deres egne
hjul (istedet for den lækre knallert), end dé unge mennesker, der går den
boglige vej. En anden forklaring er den betydning som bilen i sig selv har
for deres sociale interaktion... eller hvad de "sykerloger" nu kalder det.

--
Jan W Nielsen

Fra : Tom

Dato : 07-11-03 20:48

> Skal man have taget kørekortet, når man fylder 70?
> Synes, mange gamle er til fare for trafiksikkerheden.

Skal man have taget kørekortet hvis man er en mand? Mænd kører meget
agressivt og er til fare for sig selv og andre.
Nej selvfølgelig skal man ikke automatisk have taget kortet. Det hænger
heller ikke sammen med resten af eu-lovgivningen hvor tyske over 70 gerne må
køre i danmark.

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 07-11-03 22:03

"Jens Bendtsen" skrev

> De kører 70 på en stor landevej med følgende desperate overhalinger,

Det er jo egentlig dem, der laver desperate overhalinger der er til fare.

Hvis man føler sig tvunget til at lave en desperat overhaling af en,
lastbil, personbil med noget på krogen, eller bare en bil der kører 70, så
er man ikke egnet til at køre bil.

mvh
Alex Christensen

Fra : RpR

Dato : 07-11-03 22:54

> Hvis man føler sig tvunget til at lave en desperat overhaling af en,
> lastbil, personbil med noget på krogen, eller bare en bil der kører 70, så
> er man ikke egnet til at køre bil.

Word.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine