Lade problemer med gammel Escort
Fra : Ólsen

Dato : 07-11-03 19:30

Hey

Jeg er begyndt at få lade problemer med min gamle spand.
Når vejret er fugtigt er der tit problemer med at den ikke kører
på alle stempler i de første minutter osv., men her på det
sidste efter fugten er sat ind er den også begyndt at nægte at
lade før jeg virkelig hamrer klampen i bund.
Jeg kan få den til at lade ved at køre i nogle minutter for
derefter at hamre pedalen helt i bund i nogle sekunder i frigear
eller koblet ud. Så kommer der gang i lampen igen.

Hvis jeg eks. skal ud og handle og kører en 10 min. tid til
den lokale brugs lyser lampen som regel igen når jeg starter den
for anden gang. Der skal dog tit kun et mindre kort tryk på
pedalen til at sparke den igang efter dette (men stadig helt i
bund).

Jeg skifter tændrør, tændrørsledninger, fordeler hus, rotor og
går ledningerne efter med rensebenzin i morgen men er bange for
at dette måske ikke er nok.
Kan det være "kullet" i generatoren der er ved at gå? Hvis det
viser sig at være det, hvordan skifter jeg det i så fald?

Det er en gammel Escort fra 83.

Fortsat go' weekend

/Ólsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-11-03 19:38

"Ólsen" <no@email.xx> skrev i en meddelelse

> Hey
>
> Kan det være "kullet" i generatoren der er ved at gå? Hvis det
> viser sig at være det, hvordan skifter jeg det i så fald?

Det er en ren walkover at skifte på Escorten, det sidder bagpå
generatoren med to bolte og koster ikke ret meget.
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : Ólsen

Dato : 09-11-03 13:06

d. 07 nov 2003 postulerede Brian Sørup i

Det var let. Tak for dit svar.

/Ólsen