Hva' pokker? To slanger til luftfilteren p~
Fra : RpR

Dato : 07-11-03 16:17

http://80.196.135.234/stuff/Tipo/Billede(06).jpg
http://80.196.135.234/stuff/Tipo/Billede(07).jpg

Rodede med luftfilteret på Tipo'en idag, og så var den ene af de to slanger
på billede 6 knækket fandt jeg ud af. Fat tangen og klippe et lille stykke
af, og på igen. Kan ikke mærke det har ændret noget.

Men nu til spørgsmålet:

Den lange af slangerne går hen til den firnurlige anordning på Tipo'en der
gør at motoren får varm luft indtil den er varmet op.
Den anden af slangerne går ned til indsugningen som markeret på billede 7.

Hvad pokker er de til? De havner begge to ved en bitte dims i luftfilteret.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 18:33

> [...]

> Den anden af slangerne går ned til indsugningen som markeret på billede 7.
>
> Hvad pokker er de til? De havner begge to ved en bitte dims i

Hej
Det er såmænd termoføleren der styrre om der skal varm eller kold luft
(eller en blanding) ind i motoren.

Hygge PD CBR1100 Bosch Odense

Fra : RpR

Dato : 07-11-03 22:44

> Hej
> Det er såmænd termoføleren der styrre om der skal varm eller kold luft
> (eller en blanding) ind i motoren.

Ah, så hvis man nu skiftede til et åbent filter, så skal der bare en blænde
for studsen ved indsugningen?

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 20:58

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Ah, så hvis man nu skiftede til et åbent filter, så skal der bare en
blænde
> for studsen ved indsugningen?

Ja, men bortset fra mere larm får du ikke noget af åben filter, kontra rent
alm.filter.

Hygge PD

Fra : RpR

Dato : 09-11-03 14:21

> Ja, men bortset fra mere larm får du ikke noget af åben filter, kontra
rent
> alm.filter.

Larm er vist også alt der kan hives ud af en 1.6l Fiat