Dagens ret: kogt Opel
Fra : Per Wildau

Dato : 07-11-03 14:11

Foreningen Jyder Mod Overflødige Motorveje (JMOM) satte i går blus på en
kæmpekedel i håb om, at det lykkes at bringe en udtjent, rød Opel i kog,
netop når den officielle åbning af strækningen Århus-Låsby finder sted
lørdag.

LOL Per

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-11-03 14:13

Per Wildau wrote:
> [...]
> kæmpekedel i håb om, at det lykkes at bringe en udtjent, rød Opel i kog,
> netop når den officielle åbning af strækningen Århus-Låsby finder sted

Lykkedes det dem at sylte bilen??

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Per Wildau

Dato : 07-11-03 14:17

Fra : Niels Skaaning

Dato : 07-11-03 14:26

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kæmpekedel i håb om, at det lykkes at bringe en udtjent, rød Opel i kog,
> netop når den officielle åbning af strækningen Århus-Låsby finder sted

Det er da også ved at være for meget. Man kan snart ikke cykle nogens steder
unden for byerne længere uden at finde ud af, at de gode cykelveje er blevet
lukket permanent pga. en motorvej, som KUN kan benyttes af biler,
motorcykler og lastbiler og som IKKE kan krydses. Og nu vil de gud hjælpe os
også bygge en motorvej fra Søften til Lystrup ved Århus! Motorveje og
lokaltrafik hænger sgu dårligt sammen efter min mening. Desuden er det træls
at vejkortene forældes fordi de i stedet for at give de nye
ikke-europa-motorveje et nummer som f.eks. A15 e.lign. giver dem det gamle
hovedlandevejsnummer og giver et nyt nummer til den gamle hovedlandevej. Det
har bla. snydt mig meget ved Herning.

NS

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 07-11-03 20:27

> [...]
> hovedlandevejsnummer og giver et nyt nummer til den gamle hovedlandevej.

Tja, hvis du til daglig køre ind af grenåvej for at komme på arbejde vil du
hurtig kunne se hvorfor søften-lystrup skal laves der er mange som er nødt
til at køre ind af grenåvej for at komme ud af randersej før man møder en
motorvej og denne tur kan med den nye rute blive en del nemmere at køre.

Fra : Christian Hansen

Dato : 08-11-03 14:15

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> wrote in
message news:3fabf1f4$0$29392$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> motorvej og denne tur kan med den nye rute blive en del nemmere at køre.

jeg er helt enig - trafikmængden den vej er helt abnorm stor i forhold til
hvor store vejene er. Alene trafikken igennem lystrup morgen/eftermiddag er
grotesk taget i betragtning af at det er små biveje man kører på (fx fra
Skæring mod Lystrup).
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 15:13

Per Wildau wrote:

> Foreningen Jyder Mod Overflødige Motorveje (JMOM)

Jesus, nogle fæhoveder.

Nå, men det er da godt, de har noget af være sammen om.

--
Jan W Nielsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 07-11-03 16:42

> Jesus, nogle fæhoveder.

Jesus, en snæversynet.

NS

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 17:04

Niels Skaaning wrote:

> Jesus, en snæversynet.

Nej, nej.

Helt ærligt, mand - mener du ikke selv, man er en klaphat, hvis man tér sig
som de gør...?

Har du set dem i aktion..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 07-11-03 18:42

> Nej, nej.
>
> Helt ærligt, mand - mener du ikke selv, man er en klaphat, hvis man tér
sig
> som de gør...?
>
> Har du set dem i aktion..?

Det er da helt i orden. Enhver har vel lov til at ytre sin mening. Jeg er
heller ikke himmelhenrykt over alle de nye veje. Det er jo skruen uden
ende - flere veje - flere biler - flere veje - flere biler osv. Til sidst
har vi ikke mere natur.

NS

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 18:43

Niels Skaaning wrote:

> Enhver har vel lov til at ytre sin mening.

Enig.

> Jeg er heller ikke himmelhenrykt over alle de nye veje. Det er jo
> skruen uden ende - flere veje - flere biler - flere veje - flere
> biler osv. Til sidst har vi ikke mere natur.

Dér er jeg ikke sikker på, at jeg kan følge dig.

--
Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 07-11-03 19:59

In news:boglhu$1jh1$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk,
Niels Skaaning <niels_skaaning@hotmail.com> typed:

[klip]

> [...]
> skruen uden ende - flere veje - flere biler - flere veje - flere
> biler osv. Til sidst har vi ikke mere natur.

Det er ikke den rigtige rækkefølge: det er flere biler --> flere veje.

Det er jo et faktum, at trafikken øges.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 20:14

Peter G C wrote:

> Det er ikke den rigtige rækkefølge: det er flere biler --> flere veje.
> Det er jo et faktum, at trafikken øges.

Det er oven i købet ret let at bevise, at der kommer væsentligt flere biler
også de steder, hvor der ikke kommer flere veje.

Jeg vil tro, det straks bliver sværere at bevise, at der kommer væsenligt
flere biler, de steder, hvor der kommer flere/bedre veje.

I så fald skulle antallet af biler i Silkeborg, der nu får meget mere vej og
langt bedre kontakt til Århus, stige eksplosivt. Dette naturligvis oven i
købet renset for for den generelle stigning i antallet af biler.

Jeg tror personligt, det er den stadigt stigende velstand, der i kombination
med befolkningens ændrede levevis og den generelle arbejdsmarkedsstruktur,
øger antallet.

--
Jan W Nielsen

Fra : ENN

Dato : 07-11-03 17:08

> Jesus, nogle fæhoveder.

Helt enig.

Fra : Hansen

Dato : 07-11-03 18:19

ENN wrote:

> Helt enig.

Og helt helt enig - gratis klaphatte til dem.

Mvh
Hansen

Fra : Tom

Dato : 07-11-03 20:26

> Og helt helt enig - gratis klaphatte til dem.

Kører I opel?

--
Tom

Fra : Hansen

Dato : 07-11-03 23:43

Tom > Kører I opel?

nææ, jeg gør ikke - hvorfor?

Mvh
Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 07-11-03 20:31

Jeg kan også kun give jer ret.
Hold kæft jeg glæder mig til der bliver motorvej direkte fra Århus til
Herning. Jeg kører den tur 3-4 gange om ugen mindst, og hold kæft hvor er
det bare den sygeste tur. Det er fuldkommen håbløst at bruge 1 time og et
kvarter på at køre ca. 80 km. Pt. kører jeg med glæde en omvej på små 15 km
bare for at slippe for silkeborgvej - desuden kommer jeg frem på samme tid,
og det tager ikke mange minutter mere i myldre tiden - der kan man ellers
godt bruge 20 minutter på at køre igennem silkeborg...
Astfalter hele lortet, siger jeg bare ;)

/Kasper Hansen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-11-03 15:10

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
> godt bruge 20 minutter på at køre igennem silkeborg...
> Astfalter hele lortet, siger jeg bare ;)

Hørt hørt :)

Jeg kører selv samme vej, og jeg glæder mig som et lille barn til at drøne
ind på den nye motorvej mandag morgen.

Mvh
Jacob