Trafiklys med hvidt, lysende S?
Fra : Klaus Jensen

Dato : 07-11-03 13:46

Hej!

Midt i Horsens er der lavet en lysregulering om, og nu er der nogle lys, som
jeg ikke aner, hvad betyder.

Der er et lys med et hvidt S og andre lys med en hvid, horisontal streg.

Hvad betyder disse? Har det noget med busser at gøre? Fotofælder?

Jeg tror også jeg har set dem før andre steder og spekuleret over, hvad det
betød. Nu må jeg vide det. :)

- Klaus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-11-03 13:56

"Klaus Jensen" <no@way.com> wrote in message news:bog473$6ae$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Der er et lys med et hvidt S og andre lys med en hvid, horisontal streg.
>
> Hvad betyder disse? Har det noget med busser at gøre? Fotofælder?

Det er til busser.
Busverdenens svar på rød,gul og grøn

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Claus Christensen

Dato : 07-11-03 14:15

"Klaus Jensen" <no@way.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad betyder disse? Har det noget med busser at gøre? Fotofælder?
>
> Jeg tror også jeg har set dem før andre steder og spekuleret over, hvad

Yep, det er til busser. De steder du ser dem er der også en speciel busbane
hvor busserne køre og de får lov til at køre før den rigtige kørebanen, det
er derfor de har specielt lyssignal og ikke kan bruge rød, gul og grøn da
dem i den rigtige bane vil tro det var dem der blev grønt for....

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 07-11-03 16:59

Jeps - det er bussignalet ved Beringsplads (der efterhånden har stået der i
lang tid) - med tilhørende busbane til regional- og bybusserne.

Mvh.
B. Madsen