Renault Laguna
Fra : Marshall

Dato : 07-11-03 13:45

Hej! Jeg kom ud for et ubehageligt problem i går.

Jeg var ude og køre i mine forældres Renault Laguna 1.8 - RN i går. Lige
pludselig låser gearkassen fuldstændig, jeg kan slet ikke få den sat i gear,
hverken 1, 2, 3, 4 eller 5. Gear. Jeg får så standset bilen og prøver forsat
få den i gear - men den er stadig låst/blokeret. Bruger mange kræfter, men
den stritter bare i mod. Efter 2 min, bliver den så normal igen. Og jeg
foresætter hjem.

Da jeg så kommer ind til Århus Midtby, og holder for rødt ved et kryds - Gør
den samme nummer igen. Kan ikke få den sat i 1. gear, og holder atter igen
til spærre for trafikken.

Har I en idé om hvad det kan være? Hvad vil det komme til at koste? - Det er
ellers en fin velholdt bil - der har kørt de 135.000 km - og har aldrig
været skadet eller noget. Kan gearkassen bare være slidt op? Så vidt jeg
ved, ville den jo slet ikke kunne køre hvis tandhjulene var i stykker?
(hvilket den jo kunne).

Vi har kørt i den siden, og den har ikke brokket sig siden. Men det er vel
en god idé at få det undersøgt?

Håber nogle kan give mig et svar, på hvad det er for et problem.

På forhånd tak.