Sympati ?
Fra : drukqs

Dato : 07-11-03 13:39

Jeg vil lige se om jeg kan få lidt sympati, fra nogen med forstand, eller om
jeg bare må sande at jeg er et dumt svin, der ødelægger folks dagligdag :)
I mit job er jeg til tider nød til at holde og spærre små veje, i 1-4
minuter om dagen, jeg ved godt at der i følge færdeselsloven, skal være fri
passage, men det sker altså det ikke er muligt..
Jeg starter altid nødblinket, så folk der har sindsygt travlt, kan nå at se
de ikke skal dreje derned.
Vi snakker om veje, hvor der altid er mulighed for at komme videre, hvis man
vælger en anden vej.
Alligevel oplever jeg dagligt, at folk bliver ubehagelige, og dytter og
råber.
Kan det være rigtigt, at jeg skal forulempes verbalt, fordi jeg passer mit
job, der er ikke noget at gøre, jeg er nødt til at blokere små veje i ny og
næ.. Fisker bare efter lidt forståeelse.. Tak for alle de gode råd om biler
ellers..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-03 13:51

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> wrote in message
> [...]
og
> næ.. Fisker bare efter lidt forståeelse.. Tak for alle de gode råd om

Hvad består du arbejde i ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-11-03 13:55

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Trcuker ville være mit bud?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : drukqs

Dato : 07-11-03 13:56

Det har vel ikke så meget med sagen at gøre ? Jeg er ikke ambulancefører, og
loven gælder mig som alle andre..
Ville du bedre ku acceptere det, hvis jeg hvis jeg var vvs mand, frem for
skraldemand da ?
Men den korte tid taget i betragtning, kan du vel gætte dig til at jeg
leverer varer..

Nej, jeg er ikke trucker, almindelig lille varevogn..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-03 14:06

> [...]
> leverer varer..
>
> Nej, jeg er ikke trucker, almindelig lille varevogn..

Jeg personligt kan oftest godt leve med at skulle vente 1-2 minutter. Jeg
ved godt at forretningerne skal have leveret varer.
Det er i hvert fald en meget lille lovovertrædelse, som jeg overhovedet ikke
hidse mig op over.

Fra : LR

Dato : 07-11-03 16:18

> Hvad består du arbejde i ?

Han sætter fotofælder op.

Ingen sympati her fra

Mvh,

Lasse

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-11-03 14:00

"drukqs" skrev...
> [...]
> jeg bare må sande at jeg er et dumt svin, der ødelægger folks dagligdag :)
> I mit job er jeg til tider nød til at holde og spærre små veje,

Nåeh.. du skraldemand i Frederikssund?

> [...]
man
> vælger en anden vej.
> Alligevel oplever jeg dagligt, at folk bliver ubehagelige, og dytter og

Dét er der vel ingen grund til under nogen omstændigheder.

> [...]
og
> næ.. Fisker bare efter lidt forståeelse.. Tak for alle de gode råd om

Med mindre at du bevidst dobbeltparkerer ved
siden af den eneste anden bil på vejen, s'fø'li'...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : drukqs

Dato : 07-11-03 14:03

Nej, jeg er heller ikke skraldemand, jeg har heller ikke indtrykket af at
folk er super kække over for 4 store skraldemænd ? Jeg parkerer så
hensynsfuldt som muligt, men i små gader, hvor alle parkeringspladserne er
taget, er jeg nødt til at holde midt i det hele, og blokkere trafikken, men
vi snakker max 4 minuter om dagen.. Det er 2 gader der er værst.. Det er mig
bare en gåde at folk bliver så vrede..

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 15:37

drukqs wrote:
:: hele, og blokkere trafikken, men vi snakker max 4 minuter om dagen..
:: Det er 2 gader der er værst.. Det er mig bare en gåde at folk bliver
:: så vrede..

Folk er nogle fjolser! Sidder de inde bag ruden og råber og skriger - eller
dytter, så træk på skuldrene.

M.v.h.

Fra : H.S.

Dato : 07-11-03 14:15

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lige se om jeg kan få lidt sympati,

Med mindre du er ambulance fører eller sådan noget, så må jeg desværre
melde, at du ingen sympati får fra mig.

Tænk hvis vi alle sammen spærrede for trafikken, så kunne vi sgu ligeså gå,
så ville der ingen pendlere være, og så ville samfundet gå i stå.

Du bryder loven, ligesom dem der kører for stærkt - du er bare til mere gene
end ham der passerer dig i overhalingsbanen.

- Men god week end alligevel.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-11-03 23:45

H.S. wrote:
> Du bryder loven, ligesom dem der kører for stærkt - du er bare til
> mere gene end ham der passerer dig i overhalingsbanen.

Hvilken lov? Loven om at H.S. skal komme uhindret frem
Tag lige og læse loven om af og pålæsning først.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 14:23

"drukqs" <mailto:prettyboyfloy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> næ.. Fisker bare efter lidt forståeelse.. Tak for alle de gode råd om biler

nu er det jo faktisk sådan at du under ingen omstændigheder må blokere veje som
fragtmand. hvis der ikke er en parkeringsplads må man gå. Men jeg kan da godt
forstå både dig og dem der dytter så jeg tror bare du må acceptere at du er et
dumt svin

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)

Fra : drukqs

Dato : 07-11-03 14:35

Heh, det må jeg jo så bare acceptere, der burde være en lov der skrev, at
der skulle plads til en dobbeltparkerring, så behøvede ambulancer heller
ikke længere at blokere veje.
Men ak ja, jeg må ud og være en idiot 1-4 min. igen idag, håber i klarer
den, hvis i møder mig :)

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 15:38

Thomas wrote:
:: nu er det jo faktisk sådan at du under ingen omstændigheder må
:: blokere veje som fragtmand. hvis der ikke er en parkeringsplads må
:: man gå.

Hvad så, når man ikke har muligheden for at gå med varen?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 16:00

"Henrik B." <mailto:saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Sympati ?"

> Hvad så, når man ikke har muligheden for at gå med varen?

Nu svarer jeg udfra færdselsloven og den tillader under ingen omstændigheder at du
blokerer trafikken i en gade bare fordi du skal sætte noget af. Hvis du ikke kan
gå med det så må du have en sækkevogn palleløfter eller andet der kan transportere
den.

Problemet er jo ikke så megte om jeg skal vente 3 minutter i min bil, men hvad nu
hvis du blokerer for en ambulance eller brandbil og der derefter er en der dør pga
de 3 minutter de skal holde der.

Men når det er sagt så ville jeg sikkert vælge at gøre det samme hvis jeg skulle
køre med pakker, men jeg ville sikkert også være en af dem med hornet i bund og
fingeren ud af vinduet. Så jeg kan absolut godt se begge sider af sagen.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 16:14

Thomas wrote:
[...]

Og hvis det ikke kan transpoteres på sækkevogn/palleløfter?

M.v.h.

Fra : Tom

Dato : 07-11-03 20:17

> Og hvis det ikke kan transpoteres på sækkevogn/palleløfter?

Så må man transportere det i en ambulance.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-03 21:04

Tom wrote:
::: Og hvis det ikke kan transpoteres på sækkevogn/palleløfter?
::
:: Så må man transportere det i en ambulance.

Det kan det heller ikke...

M.v.h.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-11-03 00:26

On Fri, 7 Nov 2003 21:03:39 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>::: Og hvis det ikke kan transpoteres på sækkevogn/palleløfter?
>::
>:: Så må man transportere det i en ambulance.
>
>Det kan det heller ikke...

Så har jeg et par 20 liters Jerry-Cans, du kan låne

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-03 01:43

Verner Johnsen wrote:
::: Det kan det heller ikke...
::
::
:: Så har jeg et par 20 liters Jerry-Cans, du kan låne

Hvordan rækker man tunge i cyberspace??? ))))

M.v.h.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-11-03 11:02

On Sat, 8 Nov 2003 01:43:18 +0100, "Henrik B."

hva' med ?

Fra : SNiP

Dato : 07-11-03 15:36

drukqs wrote:
> [...]
> passer mit job, der er ikke noget at gøre, jeg er nødt til at blokere
> små veje i ny og næ.. Fisker bare efter lidt forståeelse.. Tak for

Jeg oplevede dette, i Paris..

Jeg sidder stille og roligt på mit hotelværelse og forsøger at komme til
bevidsthed, så jeg kan komme på arbejde, i den lille ensrettet gaden
nedenfor er en varevogn parkeret imellem to rækker parkerede biler, manden i
varevognen er i færd med at læsse varer af til en lille forretning.

En mand kommer kørende i en Citroen Visa, observerer varevognen parkerer
bagved den, tager en avis frem, læner den ene albue på hornet og giver sig
stille og roligt til at læse avis, hornet tuder lystigt til, og ingen, jeg
gentager ingen, andre end lige mig, tager nogen som helst notits af det..
Dette står på i tre - fire minutter, hvorefter føreren af varevognen hopper
ind i gryden og kører afsted, manden i visa'en opdager efter ca. 30 sekunder
at forhindringen nu er forsvundet, hvorefter han pakker sin avis sammen,
slipper hornet og begynder at køre videre..

Bizart..

Dette hjælper dig naturligvis ingen vejne, ej heller hjælper det mig, eller
nogen andre i nogen anden retning, men sjovt er det..

/J

Fra : 5750 giller

Dato : 07-11-03 16:25

> [...]
om
> jeg bare må sande at jeg er et dumt svin, der ødelægger folks dagligdag :)

Ingen sympati herfra,

> I mit job er jeg til tider nød til at holde og spærre små veje,i 1-4
minuter om dagen

nød til er det ikke så som så ??

> , jeg ved godt at der i følge færdeselsloven, skal være fri
> passage, men det sker altså det ikke er muligt..
> Jeg starter altid nødblinket,

hvorfor er du i nød da ?? du risikere at få en bøde for at holde ulovligt,
og så får du en for blinket da det kun må bruges ved haveri !!

> Vi snakker om veje, hvor der altid er mulighed for at komme videre, hvis
man
> vælger en anden vej.

hvad hvis det er en ambulance der kommer som 1. bil efter dig og han har 2
andre i " røven "
skal han så først få de andre til at bakke for at han kan finde den
alternative vej du snakker om,
bare fordi du ikke gider enten vente på en parkeringsplads,
eller tage den 75 - 100 m væk og så bruge din sækkevogn ???

> Alligevel oplever jeg dagligt, at folk bliver ubehagelige, og dytter og
> råber.

kan jeg sq godt forstå,

> Kan det være rigtigt, at jeg skal forulempes verbalt, fordi jeg passer mit
> job,

ja

> der er ikke noget at gøre, jeg er nødt til at blokere små veje i ny og
> næ..

nej du gider bare ikke finde et alternativ, se det fra en anden side, du
kunne få penge for at motionere frem og tilbage

hilsen Gilbert

--
( . ) ( . )
^

Fra : drukqs

Dato : 08-11-03 01:57

Tak for al jeres feedback, især Henrik B og Henning Præstegaard.
Loven om af og pålæsning, er der nogen der kan uddybe det ? Evt. Henning P.
da du bragte det på bane :) Det ville være rart, hvis jeg rent faktisk var i
min gode ret til at gøre det jeg gør. For jeg begynder ikke at parkere flere
gader væk, som en lettere bitter 5750 giller foreslog. Det har jeg ikke tid
til, det er muligt du har uanede mængder af tid i dit arbejde, men jeg er
desværre bundet af en tidsplan. Det eneste plausible argument der er kommet,
er det med ambulancen der skal frem. Men mon ikke de fleste ambulance
førerer, er så rutinerede, at de ikke drejer ned i en blindgyde ?
Nu vil jeg ikke ind i en længere diskussion om ambulancer, jeg går også
udfra de foretrækker at køre på fortovet, frem for at bære båren over en
række biler, der er parkeret med 10 cm mellemrum!? Eller er jeg helt gal på
den igen..

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-11-03 11:24

drukqs wrote:
> Loven om af og pålæsning, er der nogen der kan uddybe det?

Jeks. Jeg kan da ikke huske lovteksten i hovedet. Ledet lidt med
google og fandt
http://www.aalborg.dk/serviceomraader/by+og+trafik/parkering/parkering+dansk.pdf

mvh
Henning

Fra : 5750 giller

Dato : 08-11-03 11:58

For jeg begynder ikke at parkere flere
> gader væk,
>som en lettere bitter 5750 giller foreslog.

jeg er ikke bitter, du spørger og jeg tilkende giver mit syns punkt
hvis det var dit barn der døede fordi der var en chauffør der ikke gad gå
100m hvad så ??

> Det har jeg ikke tid til,

så må du jo tage dig tid

>det er muligt du har uanede mængder af tid i dit arbejde, men jeg er
> desværre bundet af en tidsplan.

bundet af en tidsplan siger du, hmmmm, er det ikke en du selv eller din "
mester " sætter.
hvis du er nød til at bruge 2 - 4 minutter på at gå for ikke at holde
ulovligt så må det jo sættes ind i din tidsplan

> [...]
> udfra de foretrækker at køre på fortovet, frem for at bære båren over en
> række biler, der er parkeret med 10 cm mellemrum!? Eller er jeg helt gal

hvorfor skal de bruge fortovet fordi du _vil_ holde ulovligt ??

hilsen Gilbert
Ps. fordi jeg mangler det ene ben og syntes det er urimeligt at jeg skal gå,
så bruger jeg sq heller ikke en invalideplads nå nu jeg ikke har retten til
det
selv om jeg har lyst

--
( . ) ( . )
^

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-03 12:14

5750 giller wrote:
:: jeg er ikke bitter, du spørger og jeg tilkende giver mit syns punkt
:: hvis det var dit barn der døede fordi der var en chauffør der ikke
:: gad gå 100m hvad så ??

Igen hvad så når man ikke kan gå de 100 meter med varen?

M.v.h.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-11-03 14:12

On Sat, 8 Nov 2003 12:13:58 +0100, "Henrik B."
> [...]

>:: gad gå 100m hvad så ??
>
>Igen hvad så når man ikke kan gå de 100 meter med varen?

Oooohhh, der er skam mange af dine kolleger der medfører langt over
100 m. slange. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-03 18:23

Folmer Rasmussen wrote:
::::: jeg er ikke bitter, du spørger og jeg tilkende giver mit syns
::::: punkt hvis det var dit barn der døede fordi der var en chauffør
::::: der ikke gad gå 100m hvad så ??
:::
::: Igen hvad så når man ikke kan gå de 100 meter med varen?
:::
::: --
:: Oooohhh, der er skam mange af dine kolleger der medfører langt over
:: 100 m. slange. *LOL*

?????

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-03 19:06

On Sat, 8 Nov 2003 18:22:58 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>?????

Fyringsolie i lastbil -> hus med olietank = måske stor afstand, hvis
ikke du "må" holde i gaden...

/Mogens

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 08-11-03 12:45

"5750 giller" <gilbert@roen*REMOVE*have.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> jeg er ikke bitter, du spørger og jeg tilkende giver mit syns punkt
> hvis det var dit barn der døede fordi der var en chauffør der ikke gad gå

Hvorfor skal folk altid hive sådan nogle argumenter ind i en diskussion? Det
svarer til at jeg siger du er skyld i min farsfars død af kræft fordi du
ikke gav penge til kræftens bekæmpelse da de stemmede dørklokker.

Begge ting er helt ude af proportioner (den ene mere end den anden) og
gavner ikke en diskussion på nogen som helst måde.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : drukqs

Dato : 09-11-03 02:05

Tak for hjælpen, der er ikke standsning forbudt i nogle af de gader jeg
holder..
Så det eneste jeg bryder, er nok fri passage loven, hvis den da også gælder
ved af og pålæsning..
5750 Giller, tak for det du havde at sige, det har været skønt! Jeg syntes
du skal holde på invalide pladsen, hvis du er invalid! Men hvis du vil lege
en af hverdagens helte, så er det jo op til dig..
Jeg kan også godt se det fra den anden side, jeg ville selv blive irriteret,
hvis jeg kendte en genial lille smutvej, der cuttede 30 sekunder af min tur,
og der holdt en og blokkede gaden. Men jeg ville ikke blive rasende, og
ubehagelig, som tilfældet som oftest er. Det er den mentalitet, jeg ikke
lige kan greje.. Men tak for jeres hjælp, og kommentarer..
Det har hjulpet lidt at få snakket om det, så medtrafikanternes vrede, ikke
ender med at smitte af på en :)

Fra : Rune Simonsen

Dato : 09-11-03 19:20

On Fri, 7 Nov 2003 13:39:17 +0100, "drukqs"
> [...]

> jeg bare må sande at jeg er et dumt svin, der ødelægger folks dagligdag :)
> I mit job er jeg til tider nød til at holde og spærre små veje[..]

Ja, sådan er det at levere varer. Jeg arbejdede 1 år som vareudbringer
og susede rundt i en lille Vito. Jeg kørte i Århus både C og
forstæderne. Og parkerede, som det passede mig. Chefen betalte
P-bøderne. Det var sjældent, jeg var nødt til at blokere kørebanen(tog
som regel fortov, cykelsti og indkørsler til porte). Når der skulle
blokeres kørebane gjorde jeg sådan:

*Parkerede bilen med nødblink
*Smed alle varer op på fortovet/ind i forretningen - sørgede for at
blive i nærheden af bilen, hvis der kom noget, som _skulle_ forbi.
*Hvis varerne skulle videre eks. op af en trappe eller lignende,
flyttede jeg bilen til et bedre sted efter jeg havde smidt tingene op
på fortovet og gik så hen til varerne for at flytte dem videre.
*Hvis der kom en idiot og brokkede sig mens jeg læssede af, sagde jeg
at det tog altså den tid det tog, og hvis det ikke var hurtigt nok,
kunne han jo give et nap med. Så satte de fleste sig bare ind i deres
bil og ventede :)

(ham direktør-typen hos Nykredit så godt nok lidt underlig ud i
hovedet, da han brokkede sig over at jeg havde taget hans plads, og
jeg så bad ham om at tage nogle kasser lokumspapir, for så kunne han
jo få sin plads tilbage hurtigere)

Jeg mødte ind imellem en P-vagt, når jeg havde lavet en syg parkering,
men de var altid til at snakke med - de kan jo også se, at det er
svært.

Du skal ikke tage dig af dem, som brokker og dem som påpeger, at du
bryder loven.
Brokkerne brokker bare fordi de skal have lidt luft ud(konen var
sikkert sur til morgen og katten havde sikkert pisset indenfor om
natten)
Regelrytterne har sikkert aldrig prøvet at skulle standse 60-100
steder om dagen for at læsse(somme tider) tunge ting af og på.

Til "drukqs": Undskyld, at jeg kom til at smide en kopi af ovenstående
i din mail - det var en fejl

--

Rune Simonsen