Fjerne voks fra plastdele
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-11-03 11:06

Lige inden jeg farer ud og går igang med lakrens og voks, og uden tvivl
kommer til at tvære voks ud over de mange sorte lister der er på en sierra,
ville jeg lige forhøre mig om hvad man kan bruge til at fjerne det med igen,
altså fra plastdelene.
Der er jo ikke så meget ved at bruge tiden på rens og voks, når plastdelene
bagefter liger L*** pga. af en hvid hinde.

hilsen henrik

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-11-03 11:36

Henrik Pedersen (HP79@FJERN-DETTEtdcadsl.dk) skrev følgende:
> [...]
> Der er jo ikke så meget ved at bruge tiden på rens og voks, når
> plastdelene bagefter liger L*** pga. af en hvid hinde.

Sæt malertape på listerne før du går igang. Det er besværet værd.

- Martin

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-11-03 11:37

"Henrik Pedersen" <HP79@FJERN-DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
sierra,
> ville jeg lige forhøre mig om hvad man kan bruge til at fjerne det med

Ville det ikke være en hel del smartere at bruge en halv times tid på at
maskere lister og kofangere af med malertape inden du giver dig til at vokse
?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-11-03 11:41

> [...]
>
> Ville det ikke være en hel del smartere at bruge en halv times tid på at
> maskere lister og kofangere af med malertape inden du giver dig til at

Tak for meget hurtigt svar, jeg ruller bilen ind i malertape.
men efter murphys lov får jeg alligevel noget voks på et eller andet sted,
hvad kan jeg tage det med ??
Fortynder eller ????

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-11-03 11:45

> Tak for meget hurtigt svar, jeg ruller bilen ind i malertape.
> men efter murphys lov får jeg alligevel noget voks på et eller andet sted,
> hvad kan jeg tage det med ??
> Fortynder eller ????

En klud med petroleum plejer at kunne tage det - derefter giver du en gang
vinylpleje - jeg plejer at bruge ArmourAll.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-11-03 11:56

> En klud med petroleum plejer at kunne tage det - derefter giver du en gang
> vinylpleje - jeg plejer at bruge ArmourAll.

tak, jeg vil gå i krig med en gang rens og voks, og selvfølgelig generel
rengøring af hele bilen, hvis jeg vandt i lotto tror jeg sku at jeg ville
betale mig fra det.

nå men god weekend, og tak for de hurtige svar.

Hilsen henrik

Fra : SNiP

Dato : 07-11-03 15:43

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
> Der er jo ikke så meget ved at bruge tiden på rens og voks, når
> plastdelene bagefter liger L*** pga. af en hvid hinde.

I stedet for at prædke om malertape skal jeg til gengæld fortælle dig, at
jeg har opdaget, noget meget underligt, navnligt, at det nemt kan fjernes,
med MERE voks!, 'rubbing compound' voks fra Biltema kan rent faktisk, ved en
ganske let bearbedning lige hurtigt gøre plastdele rare igen, en gang
silikone bagefter, og så er de dejlige i flere dage :)

/J

Fra : Olesen

Dato : 07-11-03 20:20

"Henrik Pedersen" <HP79@FJERN-DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er jo ikke så meget ved at bruge tiden på rens og voks, når
plastdelene
> bagefter liger L*** pga. af en hvid hinde.

Jeg fatter simpelthen ikke dên problematik.

Idag gav jeg 146'eren en gang vinylfrisker, og de
steder der var kommet en smule voks på blev
da pænt sorte ganske hurtigt.

Jeg har aldrig oplevet problemer med hvide
plastdele, når først Armor All'en har været i sving.

Malertape ? gimme a break..*S*....