volvo v70 TDI motor
Fra : kenneth sørensen

Dato : 07-11-03 07:49

Hej

Hvad for en motor ligger der i en Volvo v70 2.5TDI?? Er det en volvo-motor
eller er det en VW-motor?

Mvh Kenneth

Fra : Nansen

Dato : 07-11-03 08:14

> Hvad for en motor ligger der i en Volvo v70 2.5TDI?? Er det en volvo-motor
> eller er det en VW-motor?

Kommer helt an på årgangen, mener De gå over til deres egne motorer fra
medio 2000.

Nansen

Fra : kenneth sørensen

Dato : 07-11-03 08:47

det er en ´98. er det en V6 motor...

Mvh Kenneth

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-11-03 08:58

On Fri, 7 Nov 2003 08:46:40 +0100, "kenneth sørensen"
<kenneth@REMOVEfurarque.com> wrote:

>det er en ´98. er det en V6 motor...

Næppe - modelrækken kører udelukkende med 5 cylindrede motorer

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 09:51

Volvo brugte audi´s 5 cylindrede diesel motor..
Endtil de kom med deres egen.

Jesper

"Re: volvo v70 TDI motor"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.99.225.66)

Fra : kenneth sørensen

Dato : 07-11-03 10:12

Er audi´s 5 cylindrede diesel motor ok? Jeg ved at V6 motoren ikke er...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-11-03 10:23

kenneth sørensen wrote:
> Er audi´s 5 cylindrede diesel motor ok? Jeg ved at V6 motoren ikke er...

Hvorfor er V6'eren 'not'?
Dårlig holdbarhed eller karakterestik?

Jeg kender kun Lancia's/FIAT's 5cyl benzinelastik og det er en perle.
Den har både variabel ventilstyring og variabel indsugning.
Audi har haft 5cyl motor i en årrække så helt skidt kan den jo ikke være.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-11-03 10:27

On Fri, 07 Nov 2003 10:22:38 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Audi har haft 5cyl motor i en årrække så helt skidt kan den jo ikke være.

Audi's 5-cylindrede TDI duer ikke på grund af dårlige topstykker.
Dé koster 40.000 kr at udskifte - se evt. tråden:
"Diesel ryger/oser hvidt, ved opstart.... hvorfor" -> 2003-10-17 kl.
23:41:03

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-11-03 10:29

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> Dé koster 40.000 kr at udskifte - se evt. tråden:
> "Diesel ryger/oser hvidt, ved opstart.... hvorfor" -> 2003-10-17 kl.
Sikke noget klamp!
Og så fra velrenommerede Audi, det må være en skrøne.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-11-03 10:45

On Fri, 07 Nov 2003 10:28:36 +0100, Roberto Saldo

>Sikke noget klamp!
>Og så fra velrenommerede Audi - det må være en skrøne.

Uden smiley? - du er et tydeligt eksempel på, hvor meget "renommé"
betyder for en virksomhed :)

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-11-03 11:11

Mogens Knudsen wrote:

> Uden smiley? - du er et tydeligt eksempel på, hvor meget "renommé"
> betyder for en virksomhed :)

:) der skulle ha' været een.

Audi lave gode biler, men prisen er for høj.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-11-03 13:54

On Fri, 07 Nov 2003 11:10:40 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Audi lave gode biler, men prisen er for høj.

Ift. hvad?

Pris og kvalitet hænger da uhjælpeligt sammen og ser man på
gensalgspriser på Audi, fejler dé ikke noget -> set med sælgerens øjne

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 23:26

> Audi's 5-cylindrede TDI duer ikke på grund af dårlige topstykker.
> Dé koster 40.000 kr at udskifte -

Et spritneues topstykke koster (i Tyskland) 8.100 + toppakning 345,- + 12
strækbolte á 35 + tandrem kr 450 og så kan man lige så godt skifte
vandpumpen i samme omgang som alt efter model ksoter 450,- - 800,-.

Så er der knap 30.000 tilbage til arbejdsløn dvs. ca 65 timer på et aut
værksted.
Arhhh helt ærligt. Jeg har været med til at skifte to topstykker på en V6 på
knap 8 timer.

Selv i Danmark hvor et topstykke nok koster 12.000,- er den pris da hel
vildt langt ude i hampen.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-03 19:02

On Fri, 7 Nov 2003 23:26:06 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

> [...]
>knap 8 timer.
>Selv i Danmark hvor et topstykke nok koster 12.000,- er den pris da hel

Det var blot et citat fra en tidligere tråd, Claus!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 22:03

> Det var blot et citat fra en tidligere tråd, Claus!

Ja, jeg har set tråden.

Vi kan hermed konkludere at man ikke skal tro på alt hvad man læser...

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 23:03

"kenneth sørensen" <kenneth@REMOVEfurarque.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad for en motor ligger der i en Volvo v70 2.5TDI?? Er det en volvo-motor
> eller er det en VW-motor?
>
> Mvh Kenneth

Eftersom Volkswagen har registreret TDI som deres varemærke, må den kun bære
betegnelsen TDI hvis det er en VW motor.
Altså står der TDI bag på bilen eller på motoren er det en VW motor.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 23:31

> [...]
bære
> betegnelsen TDI hvis det er en VW motor.
> Altså står der TDI bag på bilen eller på motoren er det en VW motor.

Eller Seat - Skoda - Audi forståes, i dette tilfælde er der jo tale om en
type AEL motor som VAG har brugt i Audi A6.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk