/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rustrfri ældre bil
Fra : Allan Møller


Dato : 06-11-03 21:20

Hvad kunne man vælge imellem hvis man går
efter en bil fra ca. 1995 til 1997 og ens værste mareridt
er rust ?
Altså hvilke biler er galvaniseret eller af alu eller andre former for
"antirust"
Prisleje ca. 100.000 Dkr.

Nogen der har en "Top 5"

Derefter en "Top 5" over driftsikrer biler i samme årgang og pris.


Mvh. Allan



 
 
Hansen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 06-11-03 21:49


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> wrote in message
news:boead7$sra$1@sunsite.dk...
> Hvad kunne man vælge imellem hvis man går
> efter en bil fra ca. 1995 til 1997 og ens værste mareridt
> er rust ?
> Altså hvilke biler er galvaniseret eller af alu eller andre former for
> "antirust"
> Prisleje ca. 100.000 Dkr.

Jeg ville prøve at få fat i en audi A4

Mvh
Hansen



TDN (06-11-2003)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 06-11-03 21:57


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:boead7$sra$1@sunsite.dk...
> Hvad kunne man vælge imellem hvis man går
> efter en bil fra ca. 1995 til 1997 og ens værste mareridt
> er rust ?
> Altså hvilke biler er galvaniseret eller af alu eller andre former for
> "antirust"
> Prisleje ca. 100.000 Dkr.
>
> Nogen der har en "Top 5"
>
> Derefter en "Top 5" over driftsikrer biler i samme årgang og pris.
>
>
> Mvh. Allan
>
>

Hvad med en Skoda Octavia ?

Den er galvaniseret og voksbehandlede hulrum. FDM giver rustbeskyttelsen 5
stjerner ud af 5 i deres brugtbil test
http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2001/brugtbiltest.pdf

Den kan fåes med en 1.6 l, 101 hk. motor fra omkring 1997-1998 for under kr.
100.000.

Dens bagagerum er kæmpestort 528 liter, hvis du vælger en GLXi som vores fra
1997 er der næsten alt i el undtagen aircon. Der er elruder, elspejle,
centrallås og kørecomputer.

Mvh
Thomas



Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 23:07

Allan Møller wrote:

> Hvad kunne man vælge imellem hvis man går
> efter en bil fra ca. 1995 til 1997 og ens værste mareridt
> er rust ?

Flere fine biler.

Volkswagen, Audi, Seat (nye generationer), Skoda, Volvo og Peugeot.

Til 100.000 kroner ville jeg kikke efter Peugeot 406 og Skoda Octavia.

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 23:19

On Thu, 6 Nov 2003 23:06:40 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Hvad kunne man vælge imellem hvis man går
>> efter en bil fra ca. 1995 til 1997 og ens værste mareridt
>> er rust ?

>Flere fine biler.
>Volkswagen,

? - de ruster da

>Audi

Enig og det bedste valg

>Seat (nye generationer), Skoda,

Aner det ikke...

>Volvo

Ruster når vi taler om 440/460

>Peugeot.

Det bedste valg, hvis det er til et lavere budget end Audi

>Til 100.000 kroner ville jeg kikke efter Peugeot 406 og Skoda Octavia.

Peugeot ville være mit valg - P405 T16


/Mogens

Jan W Nielsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-11-03 23:29

Mogens Knudsen wrote:


>>> Hvad kunne man vælge imellem hvis man går
>>> efter en bil fra ca. 1995 til 1997 og ens værste mareridt
>>> er rust ?

>> Flere fine biler.
>> Volkswagen,
> ? - de ruster da

Nej, nej. Ikke nyere biler.

>> Audi
> Enig og det bedste valg.

Enig - men man kommer ikke langt med det budget, der er lagt op til.

>> Seat (nye generationer), Skoda,
> Aner det ikke...

Men det gør jeg.

>> Volvo
> Ruster når vi taler om 440/460

Jeg sagde Volvo.
(Men skulle nok have været mere præcis. Jeg undgik også S40 phase 1)

>> Peugeot.
> Det bedste valg, hvis det er til et lavere budget end Audi

Det er svært at sige - Octavia er også fin. Men på en anden måde.

>> Til 100.000 kroner ville jeg kikke efter Peugeot 406 og Skoda
>> Octavia.

> Peugeot ville være mit valg - P405 T16

Gammel raslepotte med hidsig motor.

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-11-03 23:56

On Thu, 6 Nov 2003 23:29:03 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>>> Volkswagen,
>> ? - de ruster da

>Nej, nej. Ikke nyere biler.

Hvor har du dén viden fra?
Min viden er dugfrisk fra vor lokale synshal !!


/Mogens

Jan W Nielsen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-11-03 00:01

Mogens Knudsen wrote:

> Hvor har du dén viden fra?

Det svenske Korrosionsinstituttet, der menes at være den ledende komptence i
Europa. Jeg har før skrevet side op og side ned og henvist til den konkrete
mand i "virksomheden" deroppe. De nye VAG-produkter har både en glimrende og
ret slagfast galvanisering og en forbilledlig voksbehandling. Kun Volvo er
lige så gode med deres kvali-modeller.

> Min viden er dugfrisk fra vor lokale synshal !!

Var det ikke dem med tunings-boksen.

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 07-11-03 08:27

On Fri, 7 Nov 2003 00:00:36 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Var det ikke dem med tunings-boksen.

Jep, dé har styr på tingene! :)


/Mogens

Allan Møller (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 07-11-03 18:28

> >> Audi
> > Enig og det bedste valg.
>
> Enig - men man kommer ikke langt med det budget, der er lagt op til.
>


Bor i Sverige


Mvh. Allan



Hansen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 07-11-03 19:19

> Bor i Sverige
>
>


Jamen det skulle du jo ha´sagt fra starten, så A4 ude, nu snakker vi A6
quatro tipronnic og sager. :)

Mvh
Hansen



Allan Møller (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 07-11-03 22:25

> > Bor i Sverige
> >
> >
>
>
> Jamen det skulle du jo ha´sagt fra starten, så A4 ude, nu snakker vi A6
> quatro tipronnic og sager. :)

Ingen tiptronic men bare "Automatisk växellåda" i de A6 og A8 jeg kan finde
på nettet.
Grunden til at jeg skrev 100.000 Dkr var så ville prisen havne omkring de
50.000 Svkr. som er
i budgettet til denne bil.

Mvh. Allan




Hansen (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 08-11-03 00:23


> Ingen tiptronic men bare "Automatisk växellåda" i de A6 og A8 jeg kan
> finde på nettet.
> Grunden til at jeg skrev 100.000 Dkr var så ville prisen havne
> omkring de
> 50.000 Svkr. som er
> i budgettet til denne bil.
>

Jeg er overhovedet ikke misundelig - næ nej
Men for at dvæle lidt ved rusten - jeg har selv en A4 fra 1996. For et par
år siden fik jeg slået en lille flig af lakken på den ene bagskærm ved
bagagerumsklappen. Skulle jeg naturligvis have fået lappet for længe siden,
men det har jeg bare ikke fået gjort. I dag har "metallet" stadig samme
farve som et galvaniseret søm - ikke antydning af rust, efter 2 år i det
danske klima, det synes jeg er flot.

Mvh
Hansen


begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end


Hansen (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 08-11-03 00:38

> Ingen tiptronic men bare "Automatisk växellåda" i de A6 og A8 jeg kan
> finde på nettet.
> Grunden til at jeg skrev 100.000 Dkr var så ville prisen havne
> omkring de
> 50.000 Svkr. som er
> i budgettet til denne bil.

Jeg er overhovedet ikke misundelig - næ nej ;)
Men for at dvæle lidt ved rusten - jeg har selv en A4 fra 1996. For et par
år siden fik jeg slået en lille flig af lakken på den ene bagskærm ved
bagagerumsklappen. Skulle jeg naturligvis have fået lappet for længe siden,
men det har jeg bare ikke fået gjort. I dag har "metallet" stadig samme
farve som et galvaniseret søm - ikke antydning af rust, efter 2 år i det
danske klima, det synes jeg er flot.

Mvh
Hansen



B.Ingebrigtsen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : B.Ingebrigtsen


Dato : 06-11-03 23:56


> Hvad kunne man vælge imellem hvis man går
> efter en bil fra ca. 1995 til 1997 og ens værste mareridt
> er rust ?
> Altså hvilke biler er galvaniseret eller af alu eller andre former for
> "antirust"
> Prisleje ca. 100.000 Dkr.

Glem alt om at udskille et bestemt mærke, bilen SKAL være efterbehandlet
dette gælder efter min mening de fleste biler.



Hansen (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 07-11-03 15:11

>
> Glem alt om at udskille et bestemt mærke, bilen SKAL være
> efterbehandlet dette gælder efter min mening de fleste biler.

Så vidt jeg ved, ihvertfald undtaget Audi. Der må efterbehandlingen, ífølge
mit værksted, kun bestå i reperation af den originale behandling efter
behov, hvis garantien skal holdes.

Mvh
Hansen



Aksel (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 07-11-03 15:29


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:boead7$sra$1@sunsite.dk...
> Hvad kunne man vælge imellem hvis man går
> efter en bil fra ca. 1995 til 1997 og ens værste mareridt
> er rust ?
> Altså hvilke biler er galvaniseret eller af alu eller andre former for
> "antirust"
> Prisleje ca. 100.000 Dkr.
>
> Nogen der har en "Top 5"
>
> Derefter en "Top 5" over driftsikrer biler i samme årgang og pris.
>
>
> Mvh. Allan
>


Jeg kender ikke andre "rustfrie" biler end Audi.
Det er absolut ikke nok at fabrikken påstår at de galvaniserer, metode og
lagtykkelse er afgørende, se bare på alle de rustne galvaniserede Fiat biler
der kører.
Min gamle Audi 100 fra -84 blev totalskadet efter at min søn havde haft den
i 2 år, der var ikke rust at finde, ikke engang hvor donkraftbeslag var
vredet af vangerne, den var 18 gammel og havde kørt 440k.

Hilsen Aksel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste