Ombytning af bil
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 06-11-03 20:21

Jeg overvejer at bytte min Audi A6/1995 2.0E med en tilsvarenede årgang og
bil, blot med en 2.6 eller 2.8 liters motor.

Jeg er imidlertid i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge den ene eller den
anden motor. 2.8-modellen virker ikke noget særligt dyrere end 2.6'eren. Er
der nogle særlige problemer med 2.8'eren, f.eks. et "svagt" topstykke? Er
der andre svagheder ved de to modeller, som jeg skal være opmærksom på?

Jeg vil meget gerne have bilen med automatgear - er der noget særligt, jeg
skal være opmærksom på i den forbindelse? Skal gearkassen f.eks. udskiftes
efter 200.000 km?

Hvor mange kilometer kan en velpasset vogn af en sådan type køre? 300.000
km? Eller mere?

Hilsen Henrik.

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 06-11-03 20:28

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> efter 200.000 km?
>
> Hvor mange kilometer kan en velpasset vogn af en sådan type køre? 300.000

Lige et tillægsspørgsmål: Skal jeg undgå Quattro? Jeg spekulerer på, om det
er noget, der let går i stykker.

Fra : Thomas

Dato : 06-11-03 21:41

Hej

Jeg har prøvet en 2,6'er og den kører rigtigt godt. Om de 25 hk eller
deromkring man får mere i 2,8'eren gør en forskel ved jeg ikke. Jeg mener
dog at 2,6'eren er af nyere dato end, 2,8'eren, men er ikke sikkert....

4 hjulstræk , hører det ikke hjemme i en off roader Jeg synes det er
spild af mekanik til en alm. slæde. Det er jo ikke en racervogn . Den bruger
nok heller ikke mindre benzin når den skal trække det også.

Mvh

Thomas

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 07-11-03 06:52

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> wrote in message
> [...]
bruger
> nok heller ikke mindre benzin når den skal trække det også.

Tak for svar. Det med 4 hjulstræk - jeg reagerede på samme måde som dig. Men
jeg er efterfølgende blevet oplyst om, at det gør bilen mere retningsstabil
i kurver, på fedtet vej osv. Man skulle efter sigende klart kunne mærke
forskel, men om min indfølingsevne i den henseende rækker dertil, ved jeg
endnu ikke....

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 23:38

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i kurver, på fedtet vej osv. Man skulle efter sigende klart kunne mærke
> forskel, men om min indfølingsevne i den henseende rækker dertil, ved jeg

En kammerat har en Audi 90 Quattro fra 87, og jeg er imponeret, den køre som
efter en snor.
de 136 en 2,3 har rækker dog ikke langt da 4 hjulstrækket gør den lidt træg.

Så i en A6 med Quattro er 2,8 nok at foretrække frem for 2,6 ernes 150 Hk.

Husk at der skal skiftes vandpumpe for hver 180.000, sætter den sig er det
lig med bøjede ventiler og renovering af begge topstykker = træls.
Det er alm. kendt at man skifter vandpumpen hver anden gang man skifter
tandrem.
Husk at tjekke om vandpumpen er skiftet hvis den har gået mer end 180.000.

Ellers har jeg ikke hørt om nogle svagheder.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 06-11-03 21:41

> Jeg overvejer at bytte min Audi A6/1995 2.0E med en tilsvarenede årgang og
> bil, blot med en 2.6 eller 2.8 liters motor.

Du kunne jo evt overveje at gå et par år tilbage og købe en 100 i stedet med
en af de nævnte motorer.
Jeg vil tro den er noget billigere pga navnet, og forskellen på sidste 100
og første A6 er efter sigende ikke mere end et gennemsnitligt facelift.
Mvh
Anders O

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 07-11-03 06:53

"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message

> [...]
> og første A6 er efter sigende ikke mere end et gennemsnitligt facelift.

Jeg har overvejet det - men A6'eren er efter min opfattelse betydeligt
pænere. Indmaden er formentlig præcist den samme. Jeg har droppet den idé -
også fordi bilen så bliver nogle år ældre, og en 1995'er er såmænd gammel
nok!