BMW 318d eller 320d
Fra : Jan Nielsen

Dato : 06-11-03 19:16

Hej

Lupoen skal nok snart skiftes ud med en bil
I den anledning er vi på udkig efter en BMW 3'er serie, men hvilken motor
bør man gå efter,

en 318d
en 320d 136hk
eller 320d 150hk

Vi snakker brugt, med et kilometertal ikke over 150.000 og gerne med aut.
gear
er der nogen der har erfaringer med disse biler?

Jan

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 19:35

On Thu, 6 Nov 2003 19:16:26 +0100, "Jan Nielsen"
<jan@campingvognen.dk> wrote:

> Hvilken motor bør man gå efter: 318d/320d 136hk/320d 150hk
> Er der nogen, der har erfaringer med disse biler?

Autobild mener, at man skal undgå den mindste. En chipning hjælper
lidt på det, men 318d har ikke de sportslige egenskaber, som "normalt"
kendetegner BMW...

/Mogens

Fra : ENN

Dato : 06-11-03 19:37

Har en 320d Touring 2001 Skøn bil hvad vil du vide?

318 og 320 fandtes med en M47 motor med en meget avanceret Bosch pumpe og så
blev begge modificeret i 2001 og fik lidt flere hk da de fik Bosch Common
Rail.

Det største problem bliver nok at finde en til salg - der kører ikke mange
af dem og folk syntes ikke at ville sælge dem.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 06-11-03 19:56

"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse news:3faa94f0$0$45376
> Det største problem bliver nok at finde en til salg - der kører ikke mange
> af dem og folk syntes ikke at ville sælge dem.

Der er egentlig nok

BMW 320 - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=297235
BMW 318 - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=316295
BMW 318 TDS - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=322289
BMW 320 - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=322399
BMW 320 - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=328268
BMW 530 - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=328313
BMW 320 - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=329536
BMW 320 - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=331142
BMW 320 - http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=331687

jeg vil helst købe privat, da jeg får lidt ekstra for pengene

Jan

Fra : ENN

Dato : 06-11-03 20:03

De 2 318TDS er den gamle E36 model - og motoren har intet med de nyere 318
at gøre. Den du vel går efter er en E46 318 eller 320?

Fra : Jan Nielsen

Dato : 06-11-03 22:35

> De 2 318TDS er den gamle E36 model - og motoren har intet med de nyere 318
> at gøre. Den du vel går efter er en E46 318 eller 320?

Ja det er klart, men kan godt "nøjes" med den gamle 136 hk motor, hvis da
ellers den må køre med de samme 1600kg på krogen som den nye 150hk model

Mvh
Jan
besøg: www.campingvognen.dk en side i udvikling

Fra : ENN

Dato : 06-11-03 22:58

Den 318 diesel der sidder i en E36 er ikke en M47 motor - det er en "gammel'
dieslemotor (M41 mener jeg den hedder) den er sløv og uoplagt sammenlignet
med M47 motoren der sad i E46 fra 98 og frem.

Med andre ord det er 2 helt forskellige motorer (og i øvrigt 2 helt
forskellige biler)
M 41 var en 2 ventilet sag på 90 hk 190NM sad i E36
M47 var en 4 ventilet på 136 hk/280 NM den sad i 320d E46
M47 fandtes også i en tæmmet version på 115 hk/240 NM som sad i 318d E46

Fra : Peter G C

Dato : 06-11-03 20:44

In news:Zdwqb.5319$CG7.4296@news.get2net.dk,
Jan Nielsen <jan@campingvognen.dk> typed:

[klip]

> en 318d
> en 320d 136hk

Skulle være ganske ok, men ...

> eller 320d 150hk

.... denne skulle være rigtig lækker men noget dyrere.

/Peter

--
http://www.grauslund.com