Skyldfølelse????
Fra : Tom

Dato : 06-11-03 18:42

Mage til uopdragen knægt.....
Han fatter ikke sin egen skyld

Kender vel ikke ordet "angre''

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-11-03 18:53

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message news:3faa87d8$0$94873$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mage til uopdragen knægt.....
> Han fatter ikke sin egen skyld

> Kender vel ikke ordet "angre''

Hvad mener du ??.
Det var jo ikke med vilje hvorfor skal han så straffes, jeg syntes da
også 10 mdr er for meget hvor skal hans liv ødelægges, fordi en gammel dame
ikke kigger sig for inden hun går ud på vejbanen.
--
Hilsen Martin Vollert.

http://www.ford-klub-danmark.dk
Medl nr. 2113

PS.
Dette indlæg er ironisk ment.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 19:20

Martin Vollert wrote:

> [...]
> også 10 mdr er for meget hvor skal hans liv ødelægges, fordi en
> gammel dame ikke kigger sig for inden hun går ud på vejbanen.

Nu ved jeg ikke, om du kender Vollsmose Allé, men det gør jeg.

Den idiot, der kører 125 eller 140 km/t så tæt på bebyggelse på en vej med
krydsende børn, ældre, cykelister, blinde, døve og alle mulige andre
almindelige mennesker, burde hænge i en lygtepæl ved daggry. Det er på en
60-km/t-vej lige ved siden af et kæmpestort boligkompleks, mand.

Jeg mener simpelthen vedkommende skulle kastes i et sort hul i meget lang
tid.

Jeg har den absolut største foragt for mennesker, der udviser en så
modbydelig og afskyelig mangel på respekt for andre mennesker.

Så er det sagt - og det af en mand, der kører 260 km/t uden at blinke. Dette
på en TOM motorvej.

--
Jan W Nielsen

Fra : hanzen

Dato : 06-11-03 20:09

Dette
> på en TOM motorvej.
>
> --
> Jan W Nielsen

Det er nok heller ikke klogt at blinke ved den fart. Man kommer jo et
stykke vej imens.......

--
hilzen
hanzen

Fra : Thomas²°°³

Dato : 06-11-03 20:40

> Så er det sagt - og det af en mand, der kører 260 km/t uden at blinke.
Dette
> på en TOM motorvej.

Hvordan ved du den er tom ..? Med 260 km/t må forholdene ændre sig pænt
hurtigt ...

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 22:57

Thomas²°°³ wrote:

> Hvordan ved du den er tom ..? Med 260 km/t må forholdene ændre sig
> pænt hurtigt ...

Slet ikke - der er strækninger i Danmark, hvor du let kan se flere km frem.

Ikke omkring København - men i Jylland og naturligvis i Tyskland.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 23:01

On Thu, 6 Nov 2003 22:57:26 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Ikke omkring København

Kbh - "Gedser"

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 23:04

Mogens Knudsen wrote:

> Kbh - "Gedser"

Det er rigtigt - det kan jeg egentlig godt huske, når du nu nævner det. Jeg
var dernede for kort tid siden, og dér var vist også nogle lige stræk.

Men hvis man er vant til at tumle rundt på motorring 3, der svinger, bumler
og hopper som en gammel landevej og i øvrigt har en masse trafik, forstår
jeg godt forbløffelsen over, at det kan lade sig gøre i Danmark.

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 23:07

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Det er rigtigt - det kan jeg egentlig godt huske, når du nu nævner det. Jeg
>var dernede for kort tid siden, og dér var vist også nogle lige stræk.

Åehhh ... fra Broen og til Køge - er der da også en del stræk, hvor
der er fin sigt.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 23:11

jan@stevns.net wrote:

> Åehhh ... fra Broen og til Køge - er der da også en del stræk, hvor
> der er fin sigt.

Jeg kørte faktisk den strækning i en meget hurtig bil en meget sen aftentime
for noget tid siden. Mener ikke, der var noget, der lokkede mig til meget
mere end 180 km/t - men det kan da godt være.

260 km/t (på et moderne speedometer uden vild fejlvisning) er ret hurtigt,
og det er ikke alle steder, hvor man har lyst til at køre det. I hvert fald
ikke mig.

Mellem Kolding og grænsen er der nogle steder, hvor vejen går ligeud i god
sigtbarhed til den kryber om bag horisonten

--
Jan W Nielsen

Fra : Tom

Dato : 06-11-03 23:16

> [...]
>
> Mellem Kolding og grænsen er der nogle steder, hvor vejen går ligeud i god
> sigtbarhed til den kryber om bag horisonten

særligt fra åbenrå til grænsen er der nogle stræk der ligner en motorvej til
hirtshals.....man har motorvejen for sig selv.

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 23:20

> [...]

>for noget tid siden. Mener ikke, der var noget, der lokkede mig til meget
>mere end 180 km/t - men det kan da godt være.

Jeg har nok været betydeligt højere der ;)

>260 km/t (på et moderne speedometer uden vild fejlvisning) er ret hurtigt,
>og det er ikke alle steder, hvor man har lyst til at køre det. I hvert fald
>ikke mig.

Heller ikke mig, men det er nu mere fordi der oftest er andre biler på
vejene, som kan tage voldsomt fejl at den fart jeg måtte flyve med -
og den risiko er jeg gerne foruden. Men ok - klokken 4 en tidlig
sommermorgen ...................

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 06-11-03 23:51

> 260 km/t (på et moderne speedometer uden vild fejlvisning) er ret hurtigt,
> og det er ikke alle steder, hvor man har lyst til at køre det. I hvert
fald
> ikke mig.

Og du brokker dig over at nogen køre for hurtigt i begygget område!!!!!!!!!
Ikke fordi jeg har nogen form for sympati for ham, han burde hænges ved
daggry.
Men helt ærlig 260 km/t kan jeg ikke sådan lige få mig sel til at køre i DK,
selv om jeg elsker fart og køre lidt motorsport, mener jeg at den hastighed
på offentligvej er helt hen i skoven, du er en af de sidste i den her gruppe
der skal komme med gode råd om sikkerhed

Moral er godt dobbelt moral er doibbelt så godt

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 23:58

B.Ingebrigtsen wrote:

> [...]
> at den hastighed på offentligvej er helt hen i skoven, du er en af de
> sidste i den her gruppe der skal komme med gode råd om sikkerhed

Jeg vil være lidt grov og sige: Du aner ikke, hvad du taler om.

Du ville have siddet ved siden af uden at protestere overhovedet i den
konkrete situation.

Det gjorde tre andre normale, rolige, veluddannede, sunde og psykisk raske
mennesker, dernormalt aldrig selv kunne finde på at køre særlig særkt - og
ikke EEN, syntes det var hasarderet.

Men den slags kan man i alminelighed tale om længe for mennesker, der ikke
ved, hvad de taler om. Det kræver, at man tager dem med ud på køretur. Og
jeg kører IKKE vildt/farligt.

--
Jan W Nielsen

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 07-11-03 15:26

> Jeg vil være lidt grov og sige: Du aner ikke, hvad du taler om.

Den vil jeg jo nok ende om så.

> [...]
> mennesker, dernormalt aldrig selv kunne finde på at køre særlig særkt - og

260 km/t er farligt på alt andet end en lukket bane, det kan vel ikke
diskuteres ret meget. Hvordan ved du at vejen var sikker, der kunne ligge
hvad som helst på motorejen og ved den hastighed skal der ikke meget til før
det går galt. Du har ikke en skid muglighed for at vide hordan vejen er
længerfremme, det har du på en bane.

> Men den slags kan man i alminelighed tale om længe for mennesker, der ikke
> ved, hvad de taler om. Det kræver, at man tager dem med ud på køretur. Og
> jeg kører IKKE vildt/farligt.

Og hvordan i al verden kan du påstå uden at kende mig, at jeg ikke ved noget
som heslt om det?????????

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 15:42

B.Ingebrigtsen wrote:

> Hvordan ved du at vejen var sikker, der kunne
> ligge hvad som helst på motorejen og ved den hastighed skal der ikke
> meget til før det går galt.

Jeg kunne se flere kilometer frem - klart og tydeligt.

> Du har ikke en skid muglighed for at vide
> hordan vejen er længerfremme.

Som sagt - jeg kunne vitterligt se flere kilometer frem, og SÅ lang tid
tager det altså heller ikke at bremse ned fra 260 km/t, når du kører i en
bil, der for alvor er bygget til det.

Jeg har med bilen fuld flere gange lavet maksimale opbremsninger fra 200
km/t til 0 km/t. Det er et spørgsmål om træning og DEN RETTE BIL.

> Og hvordan i al verden kan du påstå uden at kende mig, at jeg ikke
> ved noget som heslt om det?????????

Udelukkelses-metoden. Hvis du både HAR læst det, som jeg skrev, og siger det
var farligt, så kan det udelukkes, at du ved, hvad du snakker om.

Jeg gentager og uddyber her:

- To eller tre km sigtbarhed.
- Helt tom motorvej
- Helt tør og god vejbane.
- Ingen tilkørselsramper
- En rigtig seriøs og helt ny bil.
- En chauffør med evnen til at køre stærkt.
- En hurtig acceleration op til 260 km/t, der går LYN-hurtigt. Ikke flere km
om at nå derop.

Det ER altså ikke farligt. Heller ikke selvom det lyder utroligt i
almindelige ører.

Hvorfor gider jeg overhovedet skrive det her for (nogle) folk, der alligevel
aldrig kommer til at fatte noget? Fordi det irriterer mig grusomt, at så
mange har sådan en autonom og automatisk reaktion (refleks), der bare
betyder, at man råber "farligt", fordi der nævnes en bestemt hastighed.
Hastighed er ikke farlig i sig selv.

--
Jan W Nielsen

Fra : Reino Andersen

Dato : 07-11-03 16:45

Jan W Nielsen skrev:

> Jeg gentager og uddyber her:
>
> - En chauffør med evnen til at køre stærkt.

Og her knækkede filmen...

--
Reino

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 16:58

Reino Andersen wrote:

> Og her knækkede filmen...

Ja, det kan jo være ret svært at bevise - den kan enhver idiot jo komme og
sige, og det værste er - måske siger alle idioter det..

Det jeg mener er bare, at det måske ikke er noget, man skal gøre fra den ene
dag til den anden. Formentlig er det en god ide at begynde lidt "i det små".

Jeg bliver stadigt dybt forudret, når jeg ser "almindelige danske
bilister" - disse unge raske mænd i deres bedste alder - tumle rundt på en
glatbane. Det ligner jo ofte bambi på glat-is.

Det samme gælder for den sags skyld i en udlejningsgolart eller bag rattet
på en usædvanligt hurtig gadebil.

--
Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 17:03

Reino Andersen wrote:

> Og her knækkede filmen...

Hvad fa´en, Reino - er DU politissemand..? *LOL*

--
Jan W Nielsen

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 07-11-03 20:18

> Jeg kunne se flere kilometer frem - klart og tydeligt.

Muligt men, men jeg tiler stærkt på at du har falkesyn, og kunne se evt
fremmede objekter på din vej!!!!!

> Som sagt - jeg kunne vitterligt se flere kilometer frem, og SÅ lang tid
> tager det altså heller ikke at bremse ned fra 260 km/t, når du kører i en
> bil, der for alvor er bygget til det.

Du er måske den helt store racerkøre, hvilket jeg tiler stærkt på, en sådan
ville næppe prale med den slags tumpede ting. Mit gæt er Journalist i en
eller anden form du virker som en sådan.

> Udelukkelses-metoden. Hvis du både HAR læst det, som jeg skrev, og siger
det
> var farligt, så kan det udelukkes, at du ved, hvad du snakker om.

Jeg il vove den påstand at du ikke er dit kort voksen!!!!!!

> Jeg gentager og uddyber her:
>
> - To eller tre km sigtbarhed.

Og hor i DK finder man lige det

> - Helt tom motorvej

Hvordan ved du det.

> - Helt tør og god vejbane.

Meget muligt, men 260 km/t er til racerbaner eller i tyskland.

> - En chauffør med evnen til at køre stærkt.

Og den påstand bygger du ud fra hvad.

> [...]
> mange har sådan en autonom og automatisk reaktion (refleks), der bare
> betyder, at man råber "farligt", fordi der nævnes en bestemt hastighed.

Jeg er ikke autonom, jeg køre selv for stærkt men jeg er ikke sindsyg, og
praler under alle omstændigheder ikke om det. Og nej det er ikke farten der
dræber, men ved 260 km/t er det sgu, ved 260 flytter du dig ca 72 m i sek.
En motorej er for det første ikke lukekt som en bane, der er ikke opsyn med
den på samme måde. Men du fatter måske bare ikke at det er sindsygt lige
meget hvad at køre med den hastighed på en offetnligvej

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 20:35

B.Ingebrigtsen wrote:

> Muligt men, men jeg tiler stærkt på at du har falkesyn, og kunne se
> evt fremmede objekter på din vej!!!!!

Rolig nu..

Jeg kunne se langt frem - også hvad der lå på vejen. Hvad skulle det
specielt være..?

> Du er måske den helt store racerkøre, hvilket jeg tvivler stærkt på, en
> sådan ville næppe prale med den slags tumpede ting. Mit gæt er
> Journalist i en eller anden form du virker som en sådan.

*ROFL*

> Jeg il vove den påstand at du ikke er dit kort voksen!!!!!!

Ja, ja - vi udtaler os jo alle ud fra hvert vores sted i verden.

> Og hor i DK finder man lige det

Flere steder - og også i Tyskland. Der er ingen grund til at tvivle på mit
udsagn.

> Hvordan ved du det.

Øhh..... Fordi jeg kunne se frem.

> Meget muligt, men 260 km/t er til racerbaner eller i tyskland.

Hvad er den praktiske forskel på tysk motorvej og dansk?

> Og den påstand bygger du ud fra hvad.

Erfaring. Blandt andre sjove ting, havde jeg dagen før givet baghjul til
Porscher, Lotus Super 7, Corvette, etc på en bane - i den samme bil.

> Jeg er ikke autonom, jeg køre selv for stærkt men jeg er ikke
> sindsyg, og praler under alle omstændigheder ikke om det.

Jeg er heller ikke sindssyg - og jeg praler heller ikke med det.
Indledningsvist ville jeg slå fast, at jeg har et meget "naturligt" forhold
til fart, men at den slags kørsel, der blev beskrevet er helt uacceptabel.

> Men du
> fatter måske bare ikke at det er sindsygt lige meget hvad at køre med
> den hastighed på en offetnligvej

Kategoriske udsagn er som regel ikke særligt gennemtænkte. Den offentlige
vej kunne være lukket af ved hjælp fra politiet. Så ville det vel ikke være
"sinds(s, red.)sygt" at køre 260 km/t. En sjælden gang i mellem kan man
finde de samme praktiske omstændigheder, og så er det vel heller ikke
sindssygt.

--
Jan W Nielsen

Fra : EjS

Dato : 09-11-03 23:48

> Muligt men, men jeg tiler stærkt på at du har falkesyn, og kunne se evt
> fremmede objekter på din vej!!!!!

Hvad med vilde dyr?? Mine forældre har to gange inden for to år havareret på
motorvej pga. selvsamme. Den ene gang blev en stænklap ødelagt da en ræv kom
under hjulene (og kun hjulene heldigvis).

Den anden gang blev fronten smadret for knap 30000 kr. - rent held at der
ikke skete personskade - hunden døde.

Og nåja - min storebror kørte for 4 år siden en ræv ned med 180 km/t på
motorvej. Det gik heldigvis så stærkt han ikke nåede at reagere. Et
reflektorisk forsøg på en undvige manøvre ved den hastighed er lig med
ulykke trænet chauffør eller ej. Skaden var på mellem 30 og 40 kilo...

(Gode) bremser hjælper NOTTING i de situationer...

Er timingen rigtig kan man ikke andet end at lukke øjenene og lade Newton og
naturkærfterne styre. I de situationer afhænger skaderne af farten.

Q.E.D.

MVH EjS

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-11-03 00:25

EjS wrote:

> Hvad med vilde dyr??

Ja - eller hvad med en meteor, der lander 10 meter foran bilen. Den kan man
jo ikke bremse for - endsige uindvige.

> Den ene gang blev en stænklap
> ødelagt da en ræv kom under hjulene (og kun hjulene heldigvis).

Den slags kører man bare ned, hvis de træder ud foran. Det er straks værre
med store dyr - men de springer som regel kun ud på kørebanen i skovområder
etc.

> Et
> reflektorisk forsøg på en undvige manøvre ved den hastighed er lig med
> ulykke trænet chauffør eller ej.

Den dygtige chauffør kunne ikke finde på at dreje ret meget på rattet med
den hastighed. Om man tilhører den gruppe, der lader være med det, ved man
ikke, før det sker.

> Gode bremser hjælper NOTTING i de situationer.

De hjælper, hvis du ser dyret i god tid. Og så hjælper de meget. Det som
kendetegner de seriøse biler er, at du bremser maks fra første sekund uden
at det bliver farligt.

Jeg oplevede engang, at der eksploderede en engangs-lighter mellem mine
hænder med 180 km/t. Jeg var på vej mod Monaco i østgående retning, da solen
i min ryg stod direkte ned på den lighter, en klovn, som vi havde med på
turen, havde efterladt ved speedometeret. Vi kørte på det konkrete tidspunkt
med taget nede, hvorfor solen havde varmet den op.

I den situation kniber man per refleks øjnene sammen for at hindre splinter
i at trænge ind i øjnene - men man drejer ikke på rattet. Det samme gælder,
hvis man pludselig ser noget på vejbanen. Men det gør man ikke, hvis man
kører stærkt det rigtige sted.

Og nu gider jeg heller ikke fortæller mere - det er som forsøgte man at
forklare om "bounty beach" og bade-vand til en eskimo, der aldrig har set
det. Uanset hvad fanden man siger, fatter fyren ikke, at det ikke
nødvendigvis er livsfarligt at springe i vandet kun iført badebukser.

Man vil formentlig aldrig kunne få ham til at forstå det - for det rækker ud
over hans begrebs-verden. Han har endnu aldrig været der.

Det er simpel logik, IMO.

--
Jan W Nielsen

Fra : EjS

Dato : 10-11-03 11:23

> Ja - eller hvad med en meteor, der lander 10 meter foran bilen. Den kan
man
> jo ikke bremse for - endsige uindvige.

jow da. Det er farligt at leve... Jeg vil ikke argumentere for
sandsynlighederne for de forskellige mennesker for jeg ved udmærket godt du
selv kan tænke ;)

> De hjælper, hvis du ser dyret i god tid. Og så hjælper de meget. Det som
> kendetegner de seriøse biler er, at du bremser maks fra første sekund uden
> at det bliver farligt.

Ok - sætninger er taget lidt ud af sammenhængen. Dyrene står jo ikke på
vejbanen og kigger - de kommer simpelt hen lige ud foran bilen så man bliver
mere end almindeligt forskrækket. De store dyr kommer endvidere tit flere af
gangen.

Jeg skrev således: Hvis timingen er rigtig kan man NOTTING gøre.

Men igen. Jeg er bestemt ikke forarget. Men argumenterer du for at du har
taget højde for alle potentielle risici må jeg nødvendigvis være uenig med
dig.

> [...]
> det. Uanset hvad fanden man siger, fatter fyren ikke, at det ikke
> nødvendigvis er livsfarligt at springe i vandet kun iført badebukser.

Jep - jeg kunne selv finde på at lave samme øvelse som dig hvis jeg havde
slæden. Man må bare ikke bilde sig ind det IKKE er forbundet med en forøget
risiko for større skader i forhold til at køre samme strækning langsommere.

> Man vil formentlig aldrig kunne få ham til at forstå det - for det rækker
ud
> over hans begrebs-verden. Han har endnu aldrig været der.

Jeg kender ikke manden :)

> Jan W Nielsen

Venligst, EjS

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-11-03 11:52

EjS wrote:

> Jeg skrev således: Hvis timingen er rigtig kan man NOTTING gøre.

Og når denne sætning læses rigtigt, er jeg helt enig med dig.

> Men igen. Jeg er bestemt ikke forarget. Men argumenterer du for at du
> har taget højde for alle potentielle risici må jeg nødvendigvis være
> uenig med dig.

Det har jeg ikke - for det kan selvsagt ikke lade sig gøre. Men jeg er
usædvanlig ekstremt varsom med, hvor jeg laver den slags numre, og som
antydet på et tidspunkt omkring samme testkørsel, havde jeg kørt noget over
1000 km, før jeg fandt stedét. Det var et tilfælde, men jeg var ikke i
tvivl, da strækningen åbenbarede sig. Desuden tog det kun ganske få
sekunder, og jeg var nede i fornuftig hastighed igen, før jeg igen var i
nærheden af andre mennesker.

I skov og lignende steder kunne jeg ikke finde på at køre rigtig stærkt. Så
sent som på en løbetur i går aften, kom to rådyr susende over sti og vej
lige foran mig.

> Man må bare ikke bilde sig ind det IKKE er forbundet
> med en forøget risiko for større skader i forhold til at køre samme
> strækning langsommere.

Det er rigtigt.

Når vi går ind i en alt-andet-lige-betragtning, må det naturligvis siges, at
det medfører større risiko at køre 200 km/t end 100 km/t på en given
strækning.

Min protest går generelt bare på, at et helt kor af "hylere" synger i takt,
med det samme, der nævnes en høj hastighed. Der spørges ikke yderligere ind
til hvilke forhold, det køres under. Dette er ugennemtænkt, IMO.

> Jeg kender ikke manden :)

Det gør jeg heller ikke - men det lød godt..

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 23:08

On Thu, 6 Nov 2003 23:03:53 +0100, "Jan W Nielsen"
> [...]

>og hopper som en gammel landevej og i øvrigt har en masse trafik, forstår
>jeg godt forbløffelsen over, at det kan lade sig gøre i Danmark.

Folk sammenligner jo med de almindelig biler, de normalt ligger og
tøffer omkring i. Dém ville jeg sgu heller bryde mig om at tangerer
250 km/t i. Men i biler, der er bygget til højfart, er det _intet_
problem. Jég kunne godt nævne et par stykker...:)

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 23:13

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> 250 km/t i. Men i biler, der er bygget til højfart, er det _intet_
> problem. Jég kunne godt nævne et par stykker...:)

Helt enig.

Jeg har nævnt det for nogle enkelte kollegaer - og nogle af dem ligner
nogen, der har set et spøgelse, når man fortæller det.

En anden har det helt afslappet med det - men han kører også Honda Super
Blackbird.

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 23:23

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>En anden har det helt afslappet med det - men han kører også Honda Super
>Blackbird.

hmmmm....... denne er verificeret ;) - til over 270 - og det var ikke
sjovt, der var dømt rene underhylere bagefter

http://www.dkfritidbil.dk/foto/wild_ting.htm

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 23:31

jan@stevns.net wrote:

> hmmmm....... denne er verificeret ;) - til over 270.
> http://www.dkfritidbil.dk/foto/wild_ting.htm

Ægte km/t..????

> og det var ikke
> sjovt, der var dømt rene underhylere bagefter

Jeg har ikke prøvet at sidde bagpå - men har prøvet at give en en tur på
motorcykel. Han var ret kold-høne før turen - men ikke efter turen. Og det
var ikke engang viildt. Kørte 210 på nålen men med hurtige accelerationer.

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 23:39

>Ægte km/t..????

Ja - det sagde fartmålingen, og da manden ligesom ikke længere havde
"behov" for raketten, var den til salg ;)

(Så fik du også lige forklaringen om de der underhylere)

Fra : Thomas²°°³

Dato : 06-11-03 23:18

> Slet ikke - der er strækninger i Danmark, hvor du let kan se flere km
frem.
> Ikke omkring København - men i Jylland og naturligvis i Tyskland.

Man kunne jo også forestille sig et eller andet på vejen, som du kører over
der punkterer et af dine hjul, et dyr der render ud på vejen (ja ja, ved
godt at det kan det også gøre hvis du kører 110 Og disse ting giver jo
kun soloulykker som vi andre kan "være ligeglade med".

--
MVH Thomas (der ikke har noget imod folk kører 260 km/t på de danske
motorveje, så længe de gør det ordentligt og ikke kører ind i nogen)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-11-03 00:44

Jan W Nielsen wrote:
> Så er det sagt - og det af en mand, der kører 260 km/t uden at
> blinke. Dette på en TOM motorvej.

Du kan råbe og skrige hvad du vil, men det er altså ikke særligt intelligent
at prale med at man kører 100% forstærkt, uanset hvor man gør det.

mvh
Henning

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 01:06

Henning Præstegaard wrote:

> Du kan råbe og skrige hvad du vil, men det er altså ikke særligt
> intelligent at prale med at man kører 100% forstærkt, uanset hvor man
> gør det.

Intelligent er nok ikke det rigtige ord at bruge - men jeg råber det gerne
ud i verden een gang mere:

"Fart er ikke farlig i sig selv - det afhænger af det sted, hvor der køres!"

At køre for ret meget for hurtigt i nærheden af "uskyldige mennesker" er
ganske enkelt for dumt.

Hvorfor ikke bare sige det som det er. Man er en idiot, hvis man kører
stærkt, hvor der er mennesker, der kan komme til skade, fordi man gør det.
Men man siger også noget idiotisk, hvis man siger, at høj hastighed er
farlig i sig selv.

Bortset fra at jeg ikke havde bemærket, at det besvarede indlæg var ironisk
ment, så mener jeg virkelig det, jeg siger. Der er intet problem i at køre
stærkt det rigtige sted - men det er der, hvis man kører for stærkt det
forkerte sted.

Det kræver, man kan køre mere end alm bil, hvis man skal vurdere det, IMO.

Når jeg har haft ellers udemærkede bilister med ude i ekstemt hurtige biler,
kan jeg godt mærke, at hastigheden kommer bag på dem.

--
Jan W Nielsen

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 07-11-03 15:29

> Du kan råbe og skrige hvad du vil, men det er altså ikke særligt
intelligent
> at prale med at man kører 100% forstærkt, uanset hvor man gør det.

nej nej men han "ved hvad han laver". Jeg har heller intet til overs for
det, 260 km/t er selv i min verden døbt ondsvagt.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 15:44

B.Ingebrigtsen wrote:

> nej nej men han "ved hvad han laver". Jeg har heller intet til overs
> for det, 260 km/t er selv i min verden døbt ondsvagt.

Jeg tror også meget vel, at 260 km/t kunne være dybt åndsvagt i din verden.

Hvis det nu var selveste Michael Schumacher, der gjorde det på en helt tom
motorvej i hans Ferrari - hvad så?

--
Jan W Nielsen

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 07-11-03 20:22

> Jeg tror også meget vel, at 260 km/t kunne være dybt åndsvagt i din
verden.

Og her menes, his du har en opfattelse af at jeg er typen der ligger og
spære i ydersporet med 109,95 km/t tager du fejl.

> Hvis det nu var selveste Michael Schumacher, der gjorde det på en helt tom
> motorvej i hans Ferrari - hvad så?

Ville ikke ændre min opfattelse af at når man gør det i DK er man ikke helt
rask, i tyskland er det lovligt og der er vejene vel bygget til det og alle
andre gør det også. Men hvis det ar ms der gjore det, ville han nok have
styr på det, men igen det ændre ikke min mening om det.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-11-03 21:51

B.Ingebrigtsen wrote:

> Ville ikke ændre min opfattelse af at når man gør det i DK er man
> ikke helt rask, i tyskland er det lovligt og der er vejene vel bygget
> til det og alle andre gør det også.

Hvis der ikke er noget galt med det i den situation, hvad er det så, der gør
det så galt i den situation, som jeg nævner for dig..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 15:40

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i
en meddelelse news:3fabf0c0$0$29329$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
have
> styr på det, men igen det ændre ikke min mening om det.

Blot for god ordens skyld, hvad har samtlige af dine indlæg i denne tråd
at gøre med biler i al almindelighed...?

Burde du ikke futte til dk.snik.snak eller i det det mindste indrømme i
forum, du ikke er en *skid* bedre end dem, du kalder
"kaffeklubben"...???

Hr. Bjørn

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-11-03 19:23

Martin Vollert wrote:

> Hvad mener du ??.

Det er forhåbentlig ironisk ment?

> [...]
> gammel dame
> ikke kigger sig for inden hun går ud på vejbanen.

Du var vist ikke ironisk før... :-/

Jeg mener at det er sygt at køre mere end det dobbelte af hvad man må -
specielt i bymæssig bebyggelse. På den baggrund er det mig komplet
uforståeligt at nogle kan mene at 10 måneder i brummen er for meget.
Livsvarig frakendelse af retten til at føre og eje et motorkøretøj burde
følge med en fordobling af straffen.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-11-03 19:31

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message

> Det er forhåbentlig ironisk ment?

Jeg tror du skal læse det der står med småt i Martins indlæg :)

"--

/Dennis
Pug 106GTI
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-11-03 19:34

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev :

>Det er forhåbentlig ironisk ment?

Hint: der står noget i hans signatur....

Fra : ..Møller

Dato : 06-11-03 20:16

<jan@stevns.net> wrote in message

> Hint: der står noget i hans signatur....

Tja det er det der ofte er problemet, "folk" farer i blækhuset før de har
læst hele indlægget eller hørt hele historien.
Jeg synes også at kunne læse, at medlem nr. 2113 har stor forståelse for
dommen, og ønsker at slige personer aldrig mere får mulighed for at sætte
sig bag et rat.

Her var man "heldig" og fik fat i gerningsmanden. Jeg har kendskab til et
eksempel hvor en ung mand blev invalideret på livstid fordi Mujafa og
Mustafa skulle køre om kap ned til hvor vejen snævrede ind, den modkørende
fik siden på sin bil revet op, og han fik knust bækkenpartiet, føreren af
Pontiac CanAm der var skyld i ulykken flygtede, den anden bil forsvandt, da
ejeren af bilen blev fundet efter 3 dage: Min bil har været stjoldet, man
kunne ikke gøre ham noget, idet vidner ikke med sikkerhed kunne genkende
ham.

Personer der kommer af Frederiksborgvej fra Ballerup mod Farum, vil kunne se
hvor farligt det er at køre om kap fra lyskrydset ved Ballerupvej og ned mod
Farum,

Ulykken skete midt på broen over Mølleåen.
Man kan stadig se, at balustrene i rækværket ud mod Farum sø er kraftig
bøjede.

Føreren Pontiacen skulle kølhales.

Billeder af uheldet kan måske fremskaffes fra den skadelidte, da hans
familie fotograferede bilerne hos SBT i Hillerød
medens deres søn lå hospitalet med en ødelagt fremtid. (men hvorfor rippe op
i en par år gammel historie)
--
Møller

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-11-03 00:25

...Møller wrote:

> <jan@stevns.net> wrote in message

> Tja det er det der ofte er problemet, "folk" farer i blækhuset før de
> har læst hele indlægget eller hørt hele historien.

Det havde jeg skam - idet jeg aldrig (næsten) opfatter en signatur som en
del af indlæggene.

Men det beroliger mig at det var ironisk...

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-11-03 15:19

jan@stevns.net wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Hint: der står noget i hans signatur....

Det er ret fjollet at have indhold der har relevans for news-indlægget i
signaturen da nogle nyhedsklienter tilbyder muligheden for at automatisk
skjule signaturen (bl.a. min) og nogle folk rent faktisk anvender den
mulighed (bl.a. mig :)).
Det er i øvrigt heller ikke i tråd med god newsskik
( http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html - ikke at jeg skal til at
vade rundt i det - d.f.bil har heldigvis været forskånet for
news-prædikanter længe :)) og kan kun frarådes.
Personlig var jeg desværre også lige ved at fare i flint over indlægget -
jeg havde allerede bygget det op inde i hovedet - men faldt så ned igen da
jeg så dit indlæg.

> jan@stevns.net - www.stevns.net

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"I expect your best. Anything less, you should have joined Air Force"
-- Gene Hackman as Capt. Ramsey in 'Crimson Tide'

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 15:32

On Wed, 12 Nov 2003 15:18:56 +0100, Henrik Bøgh
<henrik@lagengymnastik.dk> wrote:

>Det er ret fjollet at have indhold, der har relevans for news-indlægget, i
>signaturen, da nogle nyhedsklienter tilbyder muligheden for at automatisk
>skjule signaturen

Enig -> ubetænksomt!

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-11-03 15:41

Mogens Knudsen wrote:

> Enig -> ubetænksomt!

I kan jo også bare undlade at lade indlæggene beskære automatisk.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 16:01

On Wed, 12 Nov 2003 15:41:24 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>I kan jo også bare undlade at lade indlæggene beskære automatisk.

Hvis man ønsker, at modtagerne skal kunne forstå det fulde indhold og
betydning i en posting, man sender, er det ubetænksomt at skrive
væsentligt indhold i dén sammenhæng i en signatur. Derom ingen tvivl !

/Mogens

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-11-03 17:06

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message news:2li4rvomphb7tqd3604feb5cdu1uc9eqr0@4ax.com...

> Hvis man ønsker, at modtagerne skal kunne forstå det fulde indhold og
> betydning i en posting, man sender, er det ubetænksomt at skrive
> væsentligt indhold i dén sammenhæng i en signatur. Derom ingen tvivl !

Lad os også lige slå fast at det ikke står i min sig men under.
Hvis folk vælger at klippe i indlæg så de ikke får alt med
er det ikke mit problem.
--
Hilsen Martin.

Do you ever wonder what life would be like if you'd had enough oxygen at birth?

Dette kan han sikkert heller ikke læse for det står under min sig, og ikke i min sig.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 17:12

On Wed, 12 Nov 2003 17:06:23 +0100, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
foran snabela@plakaten.dk> wrote:

>Lad os også lige slå fast at det ikke står i min sig men under.

Det klippes alligevel aut. væk, hvorfor det er i signaturen

>Hvis folk vælger at klippe i indlæg, så de ikke får alt med,
>er det ikke mit problem.

Jow, jow - det er altid de andre, der ikke forstår og derfor er
idioter. Kig blot på trafikken

/Mogens

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-11-03 18:17

> Det klippes alligevel aut. væk, hvorfor det er i signaturen

Ja det er klart, men jeg var faktisk ikke klar over at der var
nogle der gjorde det.

Du har jo så evig ret.
--
Hilsen Martin.

Fra : Søren Christensen

Dato : 06-11-03 19:33

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uforståeligt at nogle kan mene at 10 måneder i brummen er for meget.
> Livsvarig frakendelse af retten til at føre og eje et motorkøretøj burde

Men det bør jo så gælde alle...

Venligst

Fra : Bent-Erik Gjerlevsen

Dato : 08-11-03 23:46

Det bedste ville være at aflive ham hurtigst mulig
Hilsen Bent

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran snabela@plakaten.dk> skrev i en
meddelelse news:3faa8a97$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : hanzen

Dato : 09-11-03 09:14

"Bent-Erik Gjerlevsen" <abgjerlevsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det bedste ville være at aflive ham hurtigst mulig
> Hilsen Bent

Sende ham ud på den samme vej med bind for øjnene?
--
hilzen
hanzen

Fra : Thomas H.

Dato : 06-11-03 20:09

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Mage til uopdragen knægt.....
> Han fatter ikke sin egen skyld

> Kender vel ikke ordet "angre''

Det gør den slags sjældent ...

Fra : Aragorn24

Dato : 06-11-03 22:00

Og det væreste er: Han bliver sikkert prøveløstladt om et par måneder!!!

Fra : EjS

Dato : 06-11-03 23:06

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message
> [...]

Fuck ham - jeg er totalt lige glad med ham og hans familie. De kan
kraftedeme lære dansk mentalitet eller pisse tilbage til deres u-land. Hvad
er det for noget pis med at råbe efter dommeren. De befinder sig i
civilisationen...

Imidlertid synes jeg det må være et bevis på retssystemet virker. Min
retsbevidsthed er i hvert fald ikke blevet krænket med den her dom.

Bare så I ikke skal være i tvivl. En dansker skulle have (og ville have
fået) samme tur for at bruge sin hjerne så lidt!

MVH EjS

Fra : N I E L S

Dato : 09-11-03 21:11

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Mage til uopdragen knægt.....
> Han fatter ikke sin egen skyld

> Kender vel ikke ordet "angre''

Hvad mon han ville kræve af 'straf' hvis det havde været en dansker der
kørte hans familiemedlem ned?
N I E L S