decimalkomma
Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 11:27

Hej,

Jeg anvender et servlet (tomcat) baseret system / java 1.4.0 og er i den
forbindelse rendt ind i problemet, at den er sat op til at anvende "," som
decimalkomma, hvor resten af windows kører med "."

Hvor skal jeg rette dette, så java også anvender "." ?

PFT
Uffe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-03 11:50

Uffe Kousgaard skrev:

>Hvor skal jeg rette dette, så java også anvender "." ?

Hvorfor vil du ikke rette Windows til at benytte komma?

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 12:26

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor vil du ikke rette Windows til at benytte komma?

Hvis du ikke kender svaret på mit spørgsmål, behøver du ikke føle dig
forpligtet til at kommentere.

Fra : Kristian Thy

Dato : 27-11-03 12:29

Bertel Lund Hansen uttered:
> Hvorfor vil du ikke rette Windows til at benytte komma?

Det hører vist til i en anden nyhedsgruppe...

\\kristian
--
I am in shape. ROUND is a shape.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 15:29

Problemet er løst. Det var en NT-service, som læste decimal-komma fra
default-user's indstilling. Denne var sat til ",". Man kan se det i registry
under hkey_users\.default\control panel\international\

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-03 16:24

Uffe Kousgaard skrev:

>Problemet er løst. Det var en NT-service, som læste decimal-komma fra
>default-user's indstilling. Denne var sat til ",". Man kan se det i registry
>under hkey_users\.default\control panel\international\

Der findes også en 'normal' vej til indstillingen via
Kontrolpanel - International: Tal og Valuta.

Nå for søren ... jeg skulle jo holde min kæft.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 08:58

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nå for søren ... jeg skulle jo holde min kæft.

Ja, specielt da default users indstilling IKKE nødvendigvis er den samme,
som den brugeren anvender og kan rette fra kontrolpanelet. Det er derimod
den som oprindelig blev anvendt, da OS blev installeret.

Til trods for at netop denne NT-service startede op i min bruger account
læste den stadig fra default user's indstilling.

Ja, så har Bertel også lært noget i dag.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-11-03 20:37

Uffe Kousgaard wrote:
> Problemet er løst. Det var en NT-service, som læste decimal-komma fra
> default-user's indstilling. Denne var sat til ",". Man kan se det i registry
> under hkey_users\.default\control panel\international\

Jeg havde på et tidspunkt problemet med at mit program under OS X
sorterede ting anderledes end under Solaris eller Linux. Jeg
konkluderede at Oracle's JDBC driver benytter systemets Localeopsætning,
og undersøgte kort om det var muligt at tvinge Java-systemet som et hele
til at bruge et brugererklæret Locale, men fandt ikke lige noget der
fungerede med OS X.

Er der nogen der har erfaring med at få Java til at bruge et andet
Locale end operativsystemet påstår det skal?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 01-12-03 10:36

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med at få Java til at bruge et andet
> Locale end operativsystemet påstår det skal?

Vi har et program til Sybase som hedder jisql - hvilket er en frontend
til JDBC mod Sybase. Problemet var, at den ikke ville starte op, med
mindre sprog-præferencerne var sat til engelsk. Vi løste problemet ved
at starte jvm med:

-Duser.language=en -Duser.region=US

men hvorvidt det også giver sig udslag til JDBC driveren for Oracle (og
for den sags skyld andre) ja, det kan jeg ikke svare på. Men prøv det.....

MVH og glædelig jul,

Søren Berg Glasius