Skal have applet til at skrive på disk
Fra : PNR

Dato : 15-11-03 00:28

Jeg skal have en applet til at skrive på client'ens disk, men det driller.
Jeg har tilføjet et par linier i java.policy men får stadig en
sikkerhedsfejl!
har skrevet følgende i java.policy

grant codeBase "file:/c:/Test/" {
permission java.io.FilePermission "<<ALL FILES>>", "write";
};

//Peter

Fra : Filip Larsen

Dato : 15-11-03 13:24

Peter skrev

> [...]
> har skrevet følgende i java.policy
>
> grant codeBase "file:/c:/Test/" {
> permission java.io.FilePermission "<<ALL FILES>>", "write";

Hvis ellers dine class-filer ligger under den nævnte codebase, så burde
det virke. Det gør det hos mig.

Check evt. også, at din policy fil hedder det rigtige og er placeret det
rigtige sted, som beskrevet på
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/guide/security/PolicyFiles.html.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : PNR

Dato : 15-11-03 14:20

Jeg har 6 forskellige java.policy filer til at ligge på min disk, hvordan
finder jeg ud af hvlken den bruger?

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 15-11-03 15:28

PNR wrote:
> Jeg har 6 forskellige java.policy filer til at ligge på min disk, hvordan
> finder jeg ud af hvlken den bruger?
>
> "PNR" <pnr@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse

Man kan også signe sin jarfil for at opnå det samme, dere er en tutorial
på jva.sun.com men jeg kan ikke lige huske linket.

mvh
JS

Fra : Filip Larsen

Dato : 15-11-03 20:19

Peter skrev

> Jeg har 6 forskellige java.policy filer til at ligge på min disk,
hvordan
> finder jeg ud af hvlken den bruger?

Har du kigget på det link jeg angav? Der står netop sådan noget
beskrevet.

Til test bruger jeg policytool til at redigere .java.policy i mit Win2k
"hjemmekatalog" (et underkatalog til "C:\Documents and Settings"), og
det virker fint.

Mvh,
--
Filip Larsen