Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedekritik uge 16
Fra : Morten Clausen

Dato : 16-04-01 16:56

Synes det er et rigtigt godt billede. Det burde måske dog ikke værer sådan
et stort stykke med sort over hende.

Morten Clausen

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 16-04-01 18:01

Hej

On Mon, 16 Apr 2001 17:56:22 +0200, "Morten Clausen"
<moc@post9.tele.dk> wrote:

>Synes det er et rigtigt godt billede. Det burde måske dog ikke værer sådan
>et stort stykke med sort over hende.

Jeg kan nok se at Kims billede har visse kvaliteter, bl.a selve ideen
er god, men efter min mening er der aldeles for meget sort og for lidt
af den gyldne dame.

Efter min mening falder det altså först og fremmest på beskäringen. Et
billede af en kvinde hvor hun precis ser ind i nederkanten af
billedet, resten er sort holder efter min mening ikke for en nöjere
betragtning.

Så jeg syntes Kim skal pröve at få damen til at stille op igen som
model og så välge en anden komposition så hun kommer mere med i
billedet og der samtidig bliver mindre sort.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : Kim Nielsen

Dato : 16-04-01 21:23

Hov er det mig ;) det er sku længe siden jeg sendte ind... I kan se resten
af serien her (serie og serie de resterende 5 billeder så) :

http://jony.homepage.dk/kronosi/galhtml/grace1.html

Den vil jeg egentlig hellere have noget kritik på...

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 16-04-01 21:39

Kim Nielsen wrote:

> [...]
>
> http://jony.homepage.dk/kronosi/galhtml/grace1.html
>
> Den vil jeg egentlig hellere have noget kritik på...

Af de 5 billeder synes jeg klart bedst om
http://jony.homepage.dk/kronosi/galhtml/grace3.html
Der er bedre balance i billedet - de andre bliver "skæve" i balancen...

Pia

* Pia Klit Larholm * Per Aspera Ad Astra *
* * http://www.solformoerkelse.dk *
* http://www.starkeys.com * http://www.larholm.dk/pia *
* egne fotoes og malerier * http://www.starkeys.com/bdsm-info *

Fra : Kim Nielsen

Dato : 16-04-01 21:54

Det er da sjovt, jeg synes selv at det første er klart bedst... underligt...

..K

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 17-04-01 03:22

"Kim Nielsen" <emotiensREM@person.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da sjovt, jeg synes selv at det første er klart bedst...
underligt...

Det var også umiddelbart min favorit... De tre sidste er lidt for
alternative (som påpeget: underlig balance). I 3'eren kunne jeg godt ønske
mig en anelse lys til opblødning af øjet - fint det er i skygge meeeen

/Anders

Fra : Knud Nielsen

Dato : 17-04-01 12:14

Anders Frederiksen <nize@vkr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bg93c$aoi$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> alternative (som påpeget: underlig balance). I 3'eren kunne jeg godt ønske
> mig en anelse lys til opblødning af øjet - fint det er i skygge meeeen

Jeg for mit vedkommende synes at både billede 1 og billede 3 har gode
kvaliteter. Ansigtet bliver dog lidt skævt i ét-eren, da der er for lidt
lys på modellens hår i billedets venstre side.

Det grønne lys og øjnene som henligger i mørke anslår en lidt uhyggelig,
anderledes stemning i billede tre, som jeg godt kan lide. Billedet var en af
mine favoritter i den netop afsluttede konkurrence hos fotografisk.dk.

Mvh
Knud Nielsen
kn@pc.dk
http://kn.cjb.net

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 17-04-01 21:34

Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk> wrote in message

> Af de 5 billeder synes jeg klart bedst om
> http://jony.homepage.dk/kronosi/galhtml/grace3.html
> Der er bedre balance i billedet - de andre bliver "skæve" i balancen...
>
> Pia

Jeg synes bedst om billede 3 og 6. Især farverne på nr. 3 kan jeg godt lide.
1'eren virker næsten ordinær, når man har set de andre

Hvad har du gjort ved farverne? Hvor meget af farvelægningen er foregået
inden optagelsen og hvor meget efter?

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
http://hjem.get2net.dk/footech

Fra : Kim Nielsen

Dato : 17-04-01 22:13

Alt farvelægning er lavet på computer, jeg har dog også de normale billeder
som bare er i "ganske almindelige" farver"

..K
www.kronosi.dk