Linksys router
Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 28-11-03 15:24

Jeg skal have lavet en webserver som også skal kunne ses udefra. Jeg har en
Linksys router som kører DHCP. Men nu skal jeg have en af mine maskiner til
at have fast IP adresse da routeren jo skal pege et sted hen. Kan jeg
tildele den en fast IP selv om resten af maskinerne kører DHCP?

/Nils

Fra : Jan Bachman

Dato : 28-11-03 15:50

> [...]
>at have fast IP adresse da routeren jo skal pege et sted hen. Kan jeg
>tildele den en fast IP selv om resten af maskinerne kører DHCP?

Sagtens. Bare du holder den faste IP uden for det område, som DHCP
tildeler adresser i. Ellers kan du få ballade med to maskiner, der har
samme adresse

/Jan

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 28-11-03 17:14

Mange tak.

Alt virker nu perfekt.

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 28-11-03 17:17

Et spørgsmål mere.

Nu kan man ikke surfe fra den PC som nu er server. Er det fordi den ikke har
en standardgateway eller DNS?

/nils

Fra : Jan Bachman

Dato : 28-11-03 19:39

>Nu kan man ikke surfe fra den PC som nu er server. Er det fordi den ikke har
>en standardgateway eller DNS?

Bingo. Den skal have din routers IP som gateway og IP'erne på
DNS-servere indtastet.

/Jan

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 28-11-03 20:20