Kan en fibersplejsning være "halvdårlig"
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-11-03 12:07

En af mine bekendte arbejder et sted hvor der er flere geografisk
adskilte lokationer forbundet med fiber.

Han oplever nu at svartiderne til Internet er kraftigt forringede og der
i visse tilfælde tabes forbindelse.

For kort tid siden er der blevet lavet en splejsning af fiberen imellem
den aktuelle lokation og der hvor Internet kommer ind i firmaet.

Kan sådan en splejsning være "halvgod"?

Der er forbindelse, men den virker meget dårligt virker det som om.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-11-03 12:54

On Thu, 27 Nov 2003 12:06:58 +0100, "Steen Suder, privat"
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Kan sådan en splejsning være "halvgod"?

Ja.

-A

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-11-03 20:14

Asbjorn Hojmark wrote:
> [...]

Med "nedsat fremkommelighed" til følge? (Man har vel været abonnement
hos TDC

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-11-03 23:02

On Thu, 27 Nov 2003 20:13:39 +0100, "Steen Suder, privat"
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Med "nedsat fremkommelighed" til følge?

Ja. Man kan opleve pakketab og/eller at defekte pakker kommer
frem.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Arne Keller

Dato : 28-11-03 09:50

On Thu, 27 Nov 2003 23:01:52 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Ja. Man kan opleve pakketab og/eller at defekte pakker kommer
>frem.

Helt enig.

Hvad siger den målerapport han har fået efter splejsningen blev udført
?

Hvad siger rapporten ?
Hvilken applikation forsøger han at køre ?

Hvis han ikke har eller kan få en målerapport skal han se at få
skiftet installationsfirma før de ødelægger noget andet.

Er patchkablerne blever renset med alcohol og fiberservietter HVER
gang de er blevet taget ud eller sat ind ?