Problemer efter Prism 802.11g Wireless ada~
Fra : Wilhelm Möllering

Dato : 24-11-03 23:49

Hej her i gruppen.

Mit WLan består af en Linksys Router BEFW11S4 (802.11b) med tilsvarende
WMP11 kort i computerne.
Nu har jeg købt en ny comp. (ALDI) hvor der allerede var installeret et
Prism 802.11g kort. Netværket fungerede også, men Prism kortet kunne
åbenbart ikke godt sammen med Linksys Routeren. Det viste sig at kortet og
Routeren *snakkede* uafbrudt sammen, det kan jeg se med hjælp af ikonet på
processlinien og stabiliteten af signalet var meget ustabilt, svingende
mellem 2 og 11Mbsek, selvom computeren står i nærheden af Routeren.
Så derfor besluttede jeg at fjerne Prism kortet og installere et Linksys
WMP11 kort i den nye comp. Signalet er nu blevet maksimalt og stabilt ved
11Mbsek, men kortet snakker næsten lige så meget med Routeren som Prism
kortet og hastigheden på ADSL-forbindelsen er nedsat til 10 Mbsek i stedet
for 11Mbsek som ved de andre WMP11ere.

Mærkelig var også installeringen af WMP11 kortet. Med en normal
installation, som ved de andre comp., kunne jeg ikke få forbindelse med
Routeren eller kun et kort øjeblik, hvorefter forbindelsen blev afbrudt.
Først efter en manuel installation og med *brug Windows til at konfigurere
det trådløse netværk* slået fra, kunne jeg komme i kontakt med Routeren.

Jeg vil helst beholde WMP11 kortet i computeren, pga. stabiliteten og
signalstyrken.

1.) Kan det være gamle filer der ligger tilbage fra Prismkortet på pc'en der
er skyld i denne endløse snak og nedsættelse af ADSL-forbindelsen med WMP11
kortet? Jeg kan ikke finde en afinstallerings-tool til Prismkortet på pc'en,
det hele var forinstalleret.
2.) Hvis ja, hvordan for jeg så kortet afinstalleret?
3.) Skader snakkeriet Routeren eller kortet?
4.) Nedsætter snakkeriet hastigheden på netværket eller ADSL-forbindelsen?
5.) Skal jeg ikke tage det så tungt? (Men de andre WMP11 snakker jo kun når
det er nødvendigt.)

Mit OS er Win XP Home.

Jeg er taknemlig for hvert et råd

Willi