TopCom 115 netværkskort
Fra : Claus Nielsen

Dato : 24-11-03 14:30

Jeg kan ikke få mit TopCom 115 NIC til at virke på min pc, der kører Win98.

- Har tjekket at kabler er okay.
- Har tjekket at kortet er okay.
- Har tjekket at drivere er installeret korrekt.
- Har tjekket at TCP/IP protokol er installeret.
- Har prøvet i forskellige PCI-slots.

Nogen der har et forslag til hvad jeg så skal prøve? Det ser umiddelbart ud
til at kortet virker korrekt men det kan bare ikke få forbindelse til noget
som helst. Har prøvet med router og direkte på kabelmodem. Det virker bare
ikke

Håber i har nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre for at få det til at
virke.

Fra : Dieter Lauff

Dato : 07-12-03 09:13

"Claus Nielsen" <claus.daldorph.nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke
>
> Håber i har nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre for at få det til at

Hvordan ved du, at det ikke fungerer?
Har du prøvet at pinge netkortet? Hvis du ikke kan det, så er der en fejl på
netkortet eller driveren dertil

Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-12-03 00:56

"Dieter Lauff" <lauff@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Hvordan ved du, at det ikke fungerer?
> Har du prøvet at pinge netkortet? Hvis du ikke kan det, så er der en fejl

Hvis jeg prøver at få en IP-adresse fra routeren så sker der ingenting...
Netkortet virker fint i 2 andre pc'ere hvor det er testet. Driverne er fra
den originale cd, og virker fint på de 2 andre pc'ere. Så det er hverken
netkort eller driver der er noget galt med.

Har lige prøvet med et andet netkort som har fungeret i en anden pc. Det
virker heller ikke... Så jeg aner ikke hvorfor min computer ikke kan bruge
netkort.