WLAN spørgsmål
Fra : Martin Schou

Dato : 24-11-03 11:22

Hejsa NG
Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan svare på.
Jeg får snart en bærbar med indbygget WLAN (11Mbit/s). Og så vil jeg gerne
have den forbundet med min stationære så jeg kan komme på internettet med
den bærbare.
Jeg har set man kan få både router, accespoint og PCI WLAN kort. Så jeg
ville bare høre hvad det er jeg skal bruge for at komme igang. Det ville jo
være nemmest hvis man bare skulle have et indstikskort til sin stationære i
stedet for en eller anden ekstern box.
Hilsen Martin

Fra : Jan Bachman

Dato : 24-11-03 11:50

> [...]
>være nemmest hvis man bare skulle have et indstikskort til sin stationære i
Jeg gætter på du har ADSL. Er din stationære PC forbundet til ADSL'en
via et alm. netkort? Hvis ja, så er du godt kørende.

En typsik løsning i din situation vil være at købe en kasse med flere
funktioner, da man godt kan mixe alm. netværk og trådløst netværk.

1. Router: Til deling af internetforbindelse ud på et netværk.
2. Access Point: Knudepunkt til et trådløst netværk.
3. Switch: Knudepunkt til et kablet netværk.

Se f.eks. på denne kasse:
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=544
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787893

Med en sådan kasse, så er du klar. Du forbinder dit udstyr flg:

ADSL forbindes med Kassen via netledning.
Kassen forbindes med din stationære via netledning.
Kassen forbindes med din bærbar via trådløst net.

/Jan

Fra : Martin Schou

Dato : 24-11-03 13:04

> [...]
>
> ADSL forbindes med Kassen via netledning.
> Kassen forbindes med din stationære via netledning.
> Kassen forbindes med din bærbar via trådløst net.

Tak for svaret jeg har netop bestilt en "kasse" men dog fra ZyXEL
Hilsen Martin