Netværk, jeg bliver sindssyg - hjælp
Fra : JMN

Dato : 23-11-03 14:21

Hej i gruppen !

Jeg har til dato ingen problemer haft med internt netværk.
Haft 2 pc'ere der uden problemer fandt hinanden inkl. delte mapper m.m.. Nu
har jeg købt en ny pc og en af de gamle er fjernet. Jeg sætter den nye til
og opretter netværk via guiden i XP. Den brokker sig ikke.
Men de to maskiner kan ikke finde hinanden. Når jeg under netværkssteder
vælger "Vis arbejdsgruppecomputere" siger den at jeg muligvis ikke har
tilladelse til at bruge denne netværksressource og jeg skal kontakte
serverens administrator. Det er jo mig ???
Den anden maskiner "bøvser" ikke, men kan heller ikke se den nye.

Den nye pc kører med XP-proff. og anden XP-Home.
Det er korrekt at ved install. at XP-proff. blev der oprettet en
administrator, men kan ikke lige se hvad det har med sagen at gøre.

Når jeg pinger de 2 maskiner får den nye svar fra den anden, men ikke
omvendt.

Jeg er løbet tør for ideer, så alt modtages med kyshånd.

vh.
JMN

Fra : JMN

Dato : 23-11-03 14:24

Hej igen

Glemte at sige de begge kører via en router og begge har fin
internetforbindelse. Ingen problemer med det.

vh.
JMN

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-03 14:29

"JMN" <guffe@guffe.dk> wrote in message news:3fc0b50a$0$69995$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]

ved nogle kombinationer af netværks guiden, aktivere den firewallen.. slå den fra under netværksteder, og på
netværkskortet

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-11-03 14:39

>Jeg er løbet tør for ideer, så alt modtages med kyshånd.

Har du prøvet at mappe et drev på den ene PC til en delt mappe på den
anden PC?

/Jan

Fra : JMN

Dato : 23-11-03 14:52

Hej igen !

Man kan ikke andet end blive imponeret over så hurtig respons der er
herinde - flot.

Nå, men af en eller anden grund så virker det nu. XP-forewall har hele tiden
været slået fra. Tænkte jeg lige ville prøve at pinge igen - og nu kom der
svar ??

Nå, men det hele virker fint. Nogen gange skal man vist ikke tænke for meget
over sagerne.

Ellers tak for svar.

vh.
JMN

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-11-03 15:53

>Nå, men af en eller anden grund så virker det nu. XP-forewall har hele tiden
>været slået fra. Tænkte jeg lige ville prøve at pinge igen - og nu kom der
>svar ??
Nogen gange så går der lidt, tid inden et netværk spiller rundt i alle
kroge. Maskinerne skal liiige have "hilst på hinanden" og diskuteret
hvem der bestemmer på netværket.

>Nå, men det hele virker fint. Nogen gange skal man vist ikke tænke for meget
>over sagerne.
Enig

>Ellers tak for svar.
Selv tak.