Billion BIPAC-640 AE Router
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 21-11-03 15:11

Hej

Jeg købte for lidt over en uge siden sådan en Billion BIPAC-640 AE Router,
men den har ikke givet mig meget andet end problemer lige siden.

Når jeg starter med at sætte internet stikket og mine to PC'er til routeren,
så virker det hele upåklagelige. Jeg har adgang til internnet og routerens
web-interface fra begge PC'ere.
Men efter at have stået og kørt i nogle timer (svinger mellem 2 timer og et
lille døgn), forsvinder internetforbindelsen på begge PC'ere og jeg kan ikke
længere komme i kontakt med routeren via web-interfacet. Jeg kan heller ikke
pinge routeren, men de to PC'ere kan fint pinge hinanden.
For at få det til at virke igen, bliver jeg nød til at resete routeren med
"RouteFinder" programmet. Der går dog ikke længe før hele historien gentager
sig :(

Jeg har prøvet at ændre det lokale IP-range.
Jeg prøvet at køre med factory setting uden at pille ved noget somhelst.
Jeg har opgraderet routerens firmware til nyeste version (3.33)
Jeg har oven i købet prøvet at få den byttet til en ny.
Men alt sammen uden held.

Begge mine PC'ere kører Windows 2000
Internet forbindelsen er en TDC Bredbånd til fastnet på 512Kbps

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

-The Baptizer
www.area42.dk