Forbindelse mellem to computere, XP kryds ~
Fra : Mads Dahl

Dato : 21-11-03 14:37

jeg kan ikke finde ud af at forbinde min bærbar computer til min
stationære computer.
jeg har xp pro på begge maskiner og forbinder computerne med et kryds
kabel.

hvordan kan jeg etablere forbindelse så jeg kan overføre filer?

mvh

Mads Dahl

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-03 15:21

Mads Dahl skrev i et indlæg på usenet:
> hvordan kan jeg etablere forbindelse så jeg kan overføre filer?

Sæt det krydsede kabel mellem de to netkort.

Netkortene skal selvfølgelig være aktive og have installeret drivere.

Installer en netværksprotokol f.x. TCP/IP, IPX, Netbeui eller lign -
ligegyldigt hvilken, da du ikke skal have internetadgang.

Installer fil- og printerdeling på denne protokol.

Del de drev eller mapper, som den anden computer skal have adgang til.

Så burde der være hul igennem.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.